Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@01:02:24 GMT

مرصاد پنجره ای رو به خدا

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۰۹۷۶

مرصاد پنجره ای رو به خدا

غیور مردان تویسرکانی با تقدیم ۳۸ شهید در عملیات مرصاد بیشترین شهدای کشور را در این عملیات تقدیم دفاع از ایران اسلامی کردند، تا طرح فروغ منافقین بی فروغ شود، آنان نشان دادند که معنای إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَا همان پیروزی ایمان بر پیشرفته ترین تکنولوژی ها و تجهیزات مدرن نظامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ نخستین روزهای مرداد ماه سال ۶۷ بود که منافقین با خودروها و اداوت نظامی بسیار با پشتیبانی تسلیحاتی و حمایت امریکا و نیروی هوایی ارتش بعث عراق به سمت کرمانشاه حرکت کردند تا از آن جا به خیال باطل خود با تصرف و کشتار در شهرهای بسیار، در نهایت تهران را به آتش بکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی فروغ، بی فروغ شد

مسعود رجوی در سخنان خود قبل از آغاز حمله ای که آن را فروغ جاویدان نام نهاد، گفته بود که « که بعد از ورود به تهران تا ۴۸ ساعت هر کاری خواستید بکنید و هر کسی را خواستید بکشید تا اینکه من فرمان عفو عمومی بدهم!»

شهادت ۱۴۴ همدانی در عملیات مرصاد

با این حال دیری نپایید که آن کوردلان در تنگه چهارزبر زمین گیر شدند و رزمندگان غیور کشورمان همچون سدی محکم در برابر منافقین صف کشیدند.

به گفته سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان، «در عملیات پیروزمندانه مرصاد نقش رزمندگان استان همدان بی نظیر بود و در آن عملیات ۱۴۴ نفر از نیروهای همدانی به درجه رفیع شهادت رسیدند.»

نقش انکار ناپدیرفاتحان تویسرکانی مرصاد مغفول مانده

در این میان نمی توان از نقش آفرینی گردان ۱۵۳ قاسم بن الحسن تویسرکان غافل ماند، گردانی که با تقدیم ۳۸ شهید در عملیات مرصاد بیشترین شهدای کشور را در این عملیات تقدیم دفاع از ایران اسلامی کرد.

گردانی که بعدها شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در یکی از سالگردهای عملیات مرصاد در تنگه چهارزبر در مراسمی درباره آنان گفته بود؛ «بچه های لشکر انصارالحسین(ع) ـ استان همدان ـ و گردان ۱۵۳ مانند ملائکه ای الهی بر منافقین فرود آمده و آنان را در همین تنگه به خاک و خون کشیدند.»

همچنین در این خصوص «سردار مهدی فرجی» جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، از همبستگی حیرت آور تمامی سلیقه ها و احزاب در برابر منافقین در عملیات مرصاد حرف ها به میان آورد و گفت: نقش آفرینی فاتحان همدانی در عملیات مرصاد مغفول مانده و نباید ازکارنامه درخشانتر شهدای تویسرکانی این عملیات چشم پوشی کرد.

او معتقد است که عملیات مرصاد، بدون نام رزمندگان همدانی و به ویژه تویسرکانی نمی تواسنت معنا پیدا کند و عنوان کرد: گرچه رزمندگان بسیاری در آن روز آمدند و در برابر منافقین ایستادند، اما اصل موضوع باز می گردد به رزمندلان غیور استان همدان و البته رزمندگان تویسرکانی که نقش پررنگ تری در این عملیات ایفا کردند، چرا که یک سوم شهدای استان در این عملیات، تویسرکانی هستند.

روزی که مسیر چهارزبر تا حسن آباد، به قطاری از ادوات نظامی و اجساد سوخته منافقین تبدیل شد

و اما در نهایت عملیات مرصاد با رمز یا علی بن ابیطالب(ع) به فرماندهی صیاد شیرازی و سپس بمباران هوانیروز سبب شد تا بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر از منافقین نابود شوند.

در حقیقت آن روز، مسیر تنگه چهارزبر تا حسن آباد به قطاری از ادوات و اجساد سوخته منافقین تبدیل شد.

مرصاد پنجره ای رو به خدا

این روزها همچنین تویسرکانی ها به یاد شهدای خود به ویژه ۳۸ شهید عملیات مرصاد هستند، کلامشان می شود سخن گفتن از فرمانده شهید این عملیات یعنی شهید ملکی که نیروهای مخلصی را تربیت کرد تا آن گونه گورستانی برای منافقین رقم بزنند.

از شهید روز رخ که می گویند هنگام سجده به شهادت رسید، از شهید نورعلیئی نیز حرف ها به میان می آورند همان که چند ماه قبل از شهادت، محل و لحظه شهادتش را در خواب دیده بود، از شهید عبدالمالکی سخن بر زبان می آورند که منافقین تیر خلاص را از طریق دهانش به او می زنند و پیکرش را به آتش می کشند تا آنکه پس از چهار ماه مفقود شدن، پیکر مطهرش در معراج شهدای تهران شناسایی می شود.

امروز همچنین یاد می کنیم از معلم شهید احمد جمشیدی که به گفته یکی از شاگردانش خدمت به محرومان سرلوحه امورش بود.

«حسین ربیعی» یکی از شاگردان این معلم شهید در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان گفته بود؛ مرصاد را باید پنجره ای پایانی در دوران دفاع مقدس برای رهایی و شهادت دانست و شهادت شهید جمشیدی، جوانمردی که مؤسس هیئتی شهدایی برای کودکان بود را نباید هرگز فراموش کرد، در وصیت نامه این شهید بر پیروی از ولایت و خدمت به محرومان تأکید شده است.

به گفته ربیعی، شهید جمشیدی بر این باور بود که باید از همان دوران کودکی به تربیت و پرورش پرداخت تا در بزرگسالی روحشان سیقل داده شود و دلشان صاف باشد و آن معلم شهید در آخر به آرزوی خود رسید و به دست شقی ترین افراد به شهادت رسید.

پیام إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَاد؛ پیروزی ایمان بر پیشرفته ترین تکنولوژی ها

به گزارش عصر همدان، در عملیات مرصاد در حقیقت خدا خواست تا واژه بی نظیر « إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَادِ، براستی که پروردگارت در کمین است» را برای همگان به درستی معنا شود و درسی باشد مبنی بر آن که دشمن هرآنچه می خواهد از ادوات نظامی با پیشرفته ترین تکنولوزی ها و تجهیزات مدرن با خود بیاورد اما هیچ گاه نمی تواند بر قدرت ایمان پیروز شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عملیات مرصاد استان همدان بر منافقین عصر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در چهارمین سالگرد شهادت شهید جابر صمدی  یادواره خانگی این شهید والامقام با عنوان   یاد یاران در خانه پدری اش درروستای قره قوزلو ی چهاربرج برگزار شد.

شهیدی که دردوره  جوانی عشق به ولایت و شهادت داشت و از خدا می‌خواست که او را پاکیزه بپذیرد.

حجت الاسلام رضا وش نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان چهاربرج در این مراسم گفت:  شهید صمدی باوجود  سن کمی که داشت درتمامی وصیت نامه های خود نوشته بود افتخار میکنم سرباز وطن ومیطع امر رهبری هستم.

سرانجام شهید جابر صمدی در بیست وشش فروردین سال ۹۹ درمنطقه عملیاتی پیرانشهر به آرزوی دیرینه خود، شهادت نائل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • برگزاری یادواره ۴۷۰ شهید کارگر استان همدان + تصویر
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار