Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:53:20 GMT

سه جلد کتاب در کنگره امام سجاد رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۱۵۵۶

سه جلد کتاب در کنگره امام سجاد رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق کفیل ظهر شنبه در نشست هم اندیشی برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که به صورت مجازی در حال برگزاری است، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و پیش بینی برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به صورت مجازی، کار ضبط صحیفه سجادیه از دیروز در مرکز تخصصی صحیفه در قم آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۵۰ قسمت هشت دقیقه ای با همکاری کارشناسان رسانه تولید و به صورت وبینار در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۵ محرم از طریق فضای مجازی عرضه خواهد شد.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه عنوان کرد: اهمیت صحیفه سجادیه و چندین دعای آنکه در این ویژه برنامه عرضه شده است، زمینه را برای انس بیشتر مردم فراهم می کند.

وی با اشاره به رونمایی از ۶ اثر در کنگره نهم، گفت: امسال نیز سه اثر مرتبط با صحیفه سجادیه در مرکز تخصصی آماده شده که در دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) رونمایی خواهد شد.

کفیل پیشنهاد داد: بخشی از کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از بندرعباس خارج و در مشهد، تهران و یا قم برگزار شود تا از اثر رسانه ای و اجتماعی بیشتری برخوردار شود.

پیش نشست های دهمین کنگره امام سجاد (ع) در کشورهای خارجی برگزار می شود

رمضانعلی شیرزاد هم در ادامه در نشست هم اندیشی برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: جامعه المصطفی العالمیه همکاری با ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) را جزء افتخارات خود می داند.

وی به برگزاری برنامه های کنگره دهم در بَعد بین الملل اشاره کرد و افزود: امسال برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در دو بخش پیش نشست ها و برنامه های بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) در کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

نماینده اجرایی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه مقدمات لازم برای برگزاری برنامه های پیش نشست فراهم است، عنوان کرد: این برنامه ها در کشورهای عراق، لبنان و پاکستان برگزار می شود.

وی افزود: فعالان فرهنگی بسیاری از کشورها نیز خواستار میزبانی از برنامه های بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) هستند که پس از بررسی و جمع بندی نهایی، اسامی این کشورها نیز اعلام خواهد شد.

گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد (ع) همه ساله همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در ۲۵ محرم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

کد خبر 4982641

منبع: مهر

کلیدواژه: کنگره امام سجاد صحیفه سجادیه ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج مسکن مجلس شورای اسلامی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد صحیفه سجادیه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رضای انقلاب» خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا مطلبی» امام جماعت مسجد ابوذر تهران نوشته «حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در حوزه هنری سازمان تبلیغات رونمایی می‌شود.

«رضای انقلاب» به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

این کتاب روایتی از حضور یک روحانی انقلابی که به زبان ترکی آشنایی ندارد را شرح می‌دهد که در میان مردمی با زبان آذری مسولیت امام جماعت مسجدی را بر عهده می‌گیرد که سازنده آن با حکومت پهلوی ارتباط نزدیک و خوبی دارد. چالش‌هایی که سبب می‌شود روحانی جوان و انقلابی با وجود سخت بودن راه مسیری را دنبال کند که بعد از نیم قرن منشا تحولات بسیاری در محله‌ای شود که در آن امامت نماز را برعهده دارد.

حجت الاسلام مطلبی اکنون با ۹۰ سال سن همچنان با مردم محله و نمازگزاران آن ارتباط نزدیک دارد و توانسته است به عنوان الگوی تراز انقلاب اسلامی زمینه را برای جلب و جذب جوانان بی شماری به مسجد فراهم کند.

سعید فخرزاده و حمید قزونی از ۵ دی تا ۲۹ دی ۱۳۹۵ در سیزده جلسه مصاحبه با راوی این کتاب را انجام داده‌ که پس از پیاده‌سازی، با انطباق با اسناد و مدارک و تایید راوی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است.

کتاب «رضای انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ رونمایی می‌شود.

کد خبر 6097101 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»