Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اهالی روستای سمغان از توابع کهگیلویه در این روزهای بسیار گرم و شرجی مردادماه به لحاظ بهداشتی وضعیت مطلوبی ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، اهالی روستای سمغان در این روزهای بسیار گرم و شرجی مردادماه به لحاظ بهداشتی وضعیت مطلوبی نداشته و شاید بتوان گفت در 40 سال گذشته اکنون روستای سمغان در بدترین شرایط بهداشتی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی روستای سمغان از حداقل‌ترین امکانات بهداشتی که حق هر شهروند ایرانی است محروم بوده و در این زمینه تاکنون هیچ حمایت قابل قبولی از آنها نشده است و باوجود پیگیری‌های فردی هر یک از اهالی این روستا به ادارات مختلف شهرستانی از جمله فرمانداری، شهرداری، بنیاد مسکن و دیگر ادارات اما تا امروز هیچ توجهی به مطالبات قانونی اهالی این روستا نشده تا جایی که اهالی این روستا از بروز حداقل خواسته‌های خود دیگر منصرف شدند.

تجمع انبوهی از زباله‌ها در فاصله یکصد متری از ورودی روستای سمغان چشم هر رهگذری را می‌گیرد و سبب آزرده شدن هر بیننده‌ای می‌شود بخصوص که روستای سمغان در فاصله یک کیلومتری از شهر دهدشت و در مسیر جاده دهدشت به چرام قرار گرفته و وجود این منظره ناپسند در این مسیر بسیار آزرده کننده است.

یکی از اهالی روستای سمغان درباره وضعیت بهداشتی روستای خود و تجمع زباله‌های روستا به خبرنگار تسنیم گفت: هر نقطه‌ای از روستا را که نگاه کنیم تجمعی از زباله‌های خانگی را مشاهده می‌کنیم و تقریبا کمتر جایی وجود دارد که بدون از زباله باشد.

وی گفت: سال‌های گذشته هر هفته یک بار خودروی شهرداری دهدشت زباله‌های روستا را به طور کامل جمع‌آوری می‌کرد اما به مرور زمان این برنامه تغییر کرد و هر دو هفته‌ای یک بار انجام می‌شد اما الان شاید حتی ماهی یک بار هم خودروی شهرداری دهدشت زباله‌های روستا را جمع‌آوری نمی‌کند.

اسماعیل احمدی منفرد از اهالی روستای سمغان با اشاره به بوی بسیار بد زباله‌های روستا به خبرنگار تسنیم گفت: الان که فصل تابستان است بخاطر انبوه زباله‌های خانگی رهاشده در کوچه‌های روستا بوی بسیار بد و مشمئزکننده آنها برای هیچ کسی قابل تحمل نیست و تنفس آن باعث بروز بیماری‌های خطرناک ریوی می‌شود به خصوص برای کودکان که بیشتر اوقات در کوچه‌ها مشغول بازی هستند.

اعتبار لازم برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز مرکز مازندران تامین می‌شودگزارش ویدئویی| "ثروت کثیفی" که در ‌پارسیان به هدر می‌رود / شهرستان صنعتی که ‌سایت جامع زباله نداردروزانه 800 تن زباله در شهر رشت تولید می‌شود/ پروژه تصفیه‌خانه سراوان 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی گفت: روستای سمغان دهیار و شورای اسلامی ندارد که بتواند پاسخگوی ما اهالی روستا باشد، وقتی هم به شهرداری دهدشت مراجعه می‌کنیم یا کمبود ماشین‌های حمل زباله و یا هم عدم دریافت حقوق پرسنل را بهانه می‌کنند و از گذشته تا به امروز برای مطالبات خود بین ادارات شهرستانی در رفت‌ و‌ آمد هستیم.

برپایه گزارش خبرنگار تسنیم از دهدشت پس از آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر دهدشت به خاطر فاصله اندک روستای سمغان با شهر دهدشت و جهت خدمات‌دهی بهتر و مطلوبتر به اهالی این منطقه تصمیم گرفته شد که روستای سمغان به دهدشت ملحق شده و پس از آن سمغان همانند دیگر مناطق شهر دهدشت محسوب شود.

 با انجام چنین تصمیمی سمغان دیگر نباید یک روستا محسوب شده و شورای اسلامی و دهیاری نیز نداشته باشد و الان نیز سمغان شورای اسلامی و دهیاری ندارد اما از آن زمان تاکنون که نزدیک به 3 سال است هیچ خبری از اجرایی شدن این مصوبه نشده و همچنان سمغان بلاتکلیف است و هیچ یک از ادارات خدمت‌رسان از جمله شهرداری به اهالی این منطقه هیچ گونه خدماتی ارائه نمی‌دهند.

معاون شهردار دهدشت درباره الحاق روستای سمغان به شهر دهدشت به خبرنگار تسنیم گفت: طرح الحاق سمغان در کمیسیون ماده 5 تأیید شده و باید تحت عنوان طرح تفضیلی شهر دهدشت در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نیز تأیید شود و پس از ابلاغ رسمی آن، روستای سمغان به صورت قانونی به عنوان یکی از مناطق منفصل شهر دهدشت محسوب شده و ادارات خدمات‌رسان از جمله شهرداری وظیفه دارند همانند سایر مناطق شهر دهدشت به این منطقه نیز خدمات ارائه دهند.

سید حجت تقوی گفت: در حال حاضر شهرداری دهدشت با وجود کمبود ماشین‌آلات و خودروهای حمل زباله اما به خاطر رفاه اهالی سمغان به این منطقه خدمات‌ ارائه داده و در طول هفته یک بار تمامی زباله‌های روستای سمغان را جمع‌آوری می‌کند.

وی با بیان اینکه اهالی سمغان در این زمینه با شهرداری دهدشت هیچ گونه همکاری ندارند، عنوان کرد: اهالی سمغان باید تمامی زباله‌های خود را در یک مکان مشخص جمع‌آوری کرده تا مأموران شهرداری با تمرکز بیشتری بتوانند آنها را جمع‌آوری کنند.

معاون شهردار دهدشت با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله‌های رها شده در روی پل سمغان به عهده شهرداری نیست، تصریح کرد: ماشین‌آلات راهداری شهرستان به صورت مستمر زباله‌های  رها شده در این مکان را جمع‌آوری کرده و مکان مورد نظر را پاکسازی می‌کند.

تقوی خاطرنشان کرد: تا زمانی که الحاق روستای سمغان به شهر دهدشت به صورت قانونی انجام شود جهت رفاه حال اهالی سمغان تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را به اهالی این روستا ارائه دهیم.

گزارش از سید مصطفی گنجی

انتهای پیام/ح

R41452/P/S6,69/CT7 واژه های کاربردی مرتبط زندگی روستایی بیشتر بخوانید... اخذ "مبلغ آبونمان یکسان" از مطب‌های کوچک و بیمارستان‌ها باعث رهاسازی زباله‌های عفونی در سطح شهر! ۲۲۰۰ تن زباله روزانه در استان گیلان تولید می‌شود فرماندار گرگان: مراکز جمع‌آوری ضایعات پلمب و زباله‌گردها جمع می‌شوند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اخذ "مبلغ آبونمان یکسان" از مطب‌های کوچک و بیمارستان‌ها باعث رهاسازی زباله‌های عفونی در سطح شهر! ۲۲۰۰ تن زباله روزانه در استان گیلان تولید می‌شود فرماندار گرگان: مراکز جمع‌آوری ضایعات پلمب و زباله‌گردها جمع می‌شوند واژه های کاربردی مرتبط زندگی روستایی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۲ ‌قدردانی معاون وزیر بهداشت از رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم رضوی / مسافرت در شرایط کنونی ‌توصیه نمی‌شود + فیلم ۳ متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن در استان‌ها چکار کنند؟ ۴ حمله عصبی امیر قلعه‌نویی را روانه بیمارستان کرد ۵ سیل تابستانه در جنوب استان فارس / آبگرفتگی معابر و قطعی برق در برخی مناطق ۶ اختصاصی| پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند/ اعتراضات صنفی است+ فیلم ۷ نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰میلیون تومان تعیین شد/ ‌قرارداد رسمی ‌الزامی شد ۸ معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ مهمترین اخبار استانها ‌قدردانی معاون وزیر بهداشت از رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم رضوی / مسافرت در شرایط کنونی ‌توصیه نمی‌شود + فیلم خبر خوش معاون علمی رئیس جمهور / داروی ایرانی بیماران کرونایی تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید معاون وزیر آموزش و پرورش: ۸۰۰ هزار نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی از ورود به دوره متوسطه محروم ماندند روابط حسنه مرزی ایران با کشورهای همسایه / الحاق شناورهای بومی و پرسرعت به ناوگان شناوری مرزبانی مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ایجاد دوگانه عزاداری و سلامت غلط است/مراسم های محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود عراق| درخواست ائتلاف فتح از برهم صالح برای تایید سریع حکم اعدام تروریست‌ها خبر خوش معاون علمی رئیس جمهور / داروی ایرانی بیماران کرونایی تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید روابط حسنه مرزی ایران با کشورهای همسایه / الحاق شناورهای بومی و پرسرعت به ناوگان شناوری مرزبانی استاندار تهران: مراسم سوگواری ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندگی روستایی زندگی روستایی روستای سمغان اهالی این روستا زباله های روستا روستای سمغان شهرداری دهدشت خبرنگار تسنیم شورای اسلامی شهر دهدشت اهالی روستا جمع آوری معاون وزیر زباله ها یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت هر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه از معتبرترین برندهای روز دنیا بوده و نصب این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: این دستگاه با اعتباری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خریداری شده است.

کد خبر 6091229

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است