Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی طی نامه‌ای خطاب به علیرضا خوشدل رئیس این دانشگاه آمادگی خود را برای به میان آوردن کلیه امکاناتی که در اختیار دارد، جهت اجرای قوانین نظارتی در حوزه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر این دانشگاه ابراز داشته است.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: بسیج دانشجویی به عنوان تشکلی برخاسته از بدنه دانشجویی با عنایت به منویات مقام معظم رهبری پیرامون رسالت‌های خود مبنی بر مطالبه گری و فرهنگ سازی در راستای حل مشکلات و معضلاتی که در سایه بی توجهی‌ها، غفلت‌ها و سوء مدیریت‌ها و نفوذ عناصر بی تفاوت و منافق سیرت در مسئولیت‌های اجرایی ضربات جبران ناپذیری به اقشار مختلف جامعه خصوصا قشر جوان و به ویژه دانشگاه وارد آورده اند از هیچ تلاش و روشنگری و مطالبه‌ای فروگذار نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از این نامه آمده است: اینک لزوم توجه بیش از پیش به ارتقای سطح علمی و اخلاقی دانشگاه‌ها و مراکز نابغه که ارتباط متقابلی با یکدیگر دارند بیش از پیش ضرورت یافته و اجرایی کردن قوانین و مقررات مصوب که سال‌هاست در انتظار توجه مجریان خود به سر می‌برند می‌تواند ارتقای سطح علمی، امنیت روانی و تشکیل کانون انسان ساز خانواده به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی قشر دانشجو که در سایه نیاز سازی‌های کاذب کانون‌ها و مراکز ضد فرهنگی و معضلات اقتصادی، فرصت توجه به این نیاز از دانشجویان گرفته شده را فراهم آورده است.

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: فقدان شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه و بعضا برخورد‌های به دور از شأن و کرامت دانشجویان به نام اجرای آئین نامه انضباطی در بدو ورود به دانشگاه اکتفا به نصب بنر آئین نامه در دانشکده‌ها و عدم جاری شدن روح عفت و حیا در دانشگاه و مراکز تابعه در سایه بی تفاوتی نسبت به قانون عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فقدان کمیته نظارت بر اجرای قانون انطباق مصوب سال ۱۳۷۷ و عدم اجرای آئین نامه اجرایی این قانون در بیمارستان‌ها و مراکز تابعه که عدم اجرای هر بند آن مشکلات متعددی را برای دانشجویان و کارکنان و بیماران فراهم آورده که شرح آن در این نامه نمی‌گنجد، فقدان خوابگاه اعم از خوابگاه‌های متاهلی و مجردی و عدم وجود سازوکار مناسب برای ازدواج‌های دانشجویی از جمله معضلاتی است که در دانشگاه و مراکز تابعه مشهود است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: از حضرتعالی خواهشمندیم با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری و بهره گیری از کلیه توان و امکانات دانشگاه و مراکز تابعه در جهت تحقق قوانین مغفول مانده فوق، روح کرامت، حیا و ارزش‌های اسلامی را در دانشگاه جاری سازید. قابل ذکر است بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با تاسیس اندیشکده ازدواج و خانواده تحت عنوان اندیشکده زمینه سازان پرواز آمادگی خود جهت به میدان آوردن کلیه امکانات و ظرفیت‌های خود برای تحقق قوانین مذکور و رشد و اعتلای علمی و فرهنگی دانشگاه و مراکز تابعه اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

300 / 31 بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حجاب و عفاف

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حجاب و عفاف دانشگاه و مراکز تابعه بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه‌ای با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه از برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو خبر داد و اظهار کرد:  این همایش در ۱۵ محور با موضوعات حجاب و عفاف با همکاری دفتر امام جمعه ماکو و معاونت فرهنگی منطقه آزاد ماکو در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌ مجری و دبیر علمی برگزاری این همایش بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو بوده و مقالات ارسالی به همایش در Civilica و ISC نمایه می‌شوند. سخنران اصلی این همایش حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود و همچنین بیش از ۲۵۰ مهمان داخلی و خارجی نیز در همایش شرکت می‌کنند.

نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مسئله دانش‌بنیان

امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار مسائلی را از دانشگاه‌ها و دانشجویان مطالبه کردند و همین امر موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت دانشگاهیان در سال جدید شده است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، به نقش ویژه دانشگاه‌ها در حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری اشاره و خواستار فعال شدن دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم تأکید کرد.

وی با بیان نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مسئله دانش‌بنیان عنوان کرد: جهش تولید به غیر از راه‌های علمی محقق نمی‌شود و ضروری است دانشگاه‌ها در طول سال در همه برنامه‌ها و جلسات خود، مسئله تحقق شعار سال را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی