Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرخارجه لبنان در مصاحبه با تارنمای خبری العهد لبنان،‌ گفت: ما در وزارت خارجه به شدت تعرض به هر هواپیمای مسافربری را محکوم می‌کنیم و به آن معترض هستیم، زیرا این اقدام سلامت مسافران را به خطر می‌اندازد. هرگونه تعرض و مزاحت هواپیمای غیرنظامی توسط هواپیمای نظامی غیرقابل قبول است. لبنان همچنان بر احترام گذاشتن به قوانین و اصول بین‌المللی در این‌باره تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حتی اگر مسافر لبنانی در این هواپیما حضور نداشت ما باز به این اقدام اعتراض و آن را محکوم می‌کردیم اما به خاطر حضور مسافران لبنانی این هواپیما، موضع‌گیری ما درباره این مسئله شدیدتر است. این مسئله سیاسی نیست بلکه به قوانین و اصول بین‌المللی مربوط می‌شود.

شامگاه پنج‌شنبه، دو جنگنده آمریکایی برای یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان (پرواز تهران - بیروت) در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت و این پرواز را مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بیروت کرد.

این هواپیمای مسافربری به شماره ۱۱۵۲ که از تهران به مقصد بیروت در حرکت بود که با مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی مواجه و ناچار به کاهش ناگهانی سرعت و فرود اضطراری در فرودگاه بیروت شد که در اثر این حادثه شماری از مسافران این پرواز مجروح شدند و پس از فرود، به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حتی در خصوص تمدید حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) نیز گفت: ‌برخی تلاش می‌کنند ماهیت ماموریت این نیروها را در جنوب تغییر دهند اما ما بر همان موضع خود تاکید می‌کنیم و نمی‌خواهیم بسیاری از این ماموریت‌ها تغییر کند. برخی از کشورها از جمله ایتالیا نیز در این راستا از لبنان حمایت و اعلام کردند که ایتالیا هم معتقد است که نباید ماموریت یونیفل تغییر کند.

وزیر خارجه لبنان افزود: درست است که حفظ صلح و امنیت در جنوب لبنان به نفع همه لبنانی‌هاست اما این به نفع منطقه و جهان است و ما از نیروهای یونیفل استقبال می‌کنیم و هماهنگی و همکاری پیوسته‌ای میان این نیروها و ارتش لبنان وجود دارد.

این مقام لبنانی درباره الحاق دره اردن به فلسطین اشغالی نیز گفت: اجرای این طرح به تعویق افتاده است که در صورت اجرا شدن تبعات بزرگی در منطقه به دنبال خواهد داشت. باید هوشیار باشیم زیرا خطر الحاق هنوز باقی است و مستلزم آن است که همه درباره نقض آشکار قوانین توسط صهیونیست‌ها و عواقب آن هشدار دهند. این مسئله جدید نیست بلکه همه سیاست‌های اسرائیل مبتنی بر نقض قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی است.

برچسب‌ها لبنان ایالات متحده آمریکا ماهان پروندهٔ خبری تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان ایالات متحده آمریکا ماهان لبنان ایالات متحده آمریکا ماهان هواپیمای مسافربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد