Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان  مدیرکل بهزیستی استان سمنان از بهره‌مندی 32 هزار کودک این استان از غربالگری شنوایی و تنبلی چشم و طرح آمبلیوپی در یک سال اخیر خبر داد.

علیرضا ایزدپور در دیدار با علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس اظهار کرد: در یک سال گذشته بالغ بر 25 هزار کودک سه تا 6 سال در طرح آمبلیوپی یا تنبلی چشم غربالگری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 7000 کودک نیز از سوی همکاران ما در سراسر استان، غربالگری شنوایی شدند.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی افزود: بهزیستی مولود انقلاب بوده و در سال ۱۳۵۹ با تلاش شهید بزرگوار محمدعلی فیاض بخش تاسیس شده است.

ایزدپور ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن پنج معاونت پشتیبانی، اجتماعی ، توانبخشی ، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی و با همراهی ۳۰۰ پرسنل در ۸ شهرستان استان بیش از ۱۷۰ فعالیت تخصصی را به آحاد جامعه و افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه ۱۴ مرکز اقامتی و ۱۱ مرکز سرپائی درمان اعتیاد تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان فعالیت می‌کنند اضافه کرد: در سال گذشته ۵۰۰۰ نفر از این مراکز خدمت گرفته اند و در راستای رسالت توانمندسازی برای ۸۰ نفر از بهبودیافتگان نیز اشتغال پایدار ایجاد شده است .

وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات مشاوره ای ۳۰ مرکز مشاوره این اداره کل در سطح استان آمادگی دارند تا طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ پاسخگوی نیازهای مشاوه ای هم استانی‌ها باشند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به فعالیت های این نهاد حمایتی در حوزه امور اجتماعی گفت: ۱۳۶ مهدکودک در سطح استان به ۷ هزار کودک خدمات نگهداری و آموزشی ارائه می‌دهند.

وی از وجود ۱۱ خانه کودک و نوجوان در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی در مراکز این اداره کل زندگی می کنند که چهار مرکز آن در شهرستان شاهرود واقع شده است.

ایزدپور با اشاره به شیوع بیماری عالم گیر کووید19 بر لزوم مراقبت بیشتر از فرزندان بهزیستی تاکید و خاطرنشان کرد: همکاران ما همه تلاش خود را برای مراقبت از جامعه هدف و خصوصا بیش از 200 فرزند بهزیستی که در مراکز شبانه روزی زندگی می کنند به کار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان به تشریح فعالیت های حوزه توانبخشی پرداخته و افزود: در این بخش خدمات تخصصی توانبخشی آموزشی،مراقبتی و نگهداری به معلولین و سالمندان ارائه می شود که در ایام شیوع بیماری کرونا حدود ۳۰ مرکز تحت نظارت در تلاش هستند که مددجویان در این مراکز مصون از این بیماری باشند.

همچنین علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز از تلاش‌های مجموعه بهزیستی استان سمنان در خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه تقدیر کرد و افزود:اداره کل بهزیستی استان سمنان از محرومین، معلولین و نیازمندان که همواره مورد تاکید جامعه اسلامی و نظام اسلامی است حمایت می‌کند.

وی با اشاره به تعدد وظایف سازمان بهزیستی اظهار امیدواری کرد: نمایندگان مردم در مجلس یازدهم بتوانند موانع و مشکلات مددجویان و جامعه هدف بهزیستی را  بیش از پیش مرتفع کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی غربالگری کودکان استان سمنان نماینده شاهرود کل بهزیستی استان سمنان مدیرکل بهزیستی استان هزار کودک اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور

اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در این فهرست وجود دارد .

مرتضی مزینانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت : فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد و در نهایت ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.

تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرایندمحور ادبی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه