Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@13:45:18 GMT

کتاب اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۳۳۴۳

کتاب اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی منتشر شد

انتشارات پژوهشگاه باقرالعلوم(ع) کتاب "اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی"را منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این کتاب قدرت نظام سلطه و دشواری مقابله با آن تحلیل می‌شود و ابتکار حضرت امام برای مقابله با آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. امام تحولی فراتر از نفی نظام سلطه پدید آورد، این تحول نیازمند یک اندیشه پشتیان است؛ بنابراین پشتیبانی دانشی برای این تحول، امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب شکوهمند اسلامی تنها با پشتیبانی یک اندیشه و فکر نیرومند میسر شد. هر چند توقع می‌رفت دانش‌های اسلامی از این انقلاب پشتیبانی کرده باشند اما واقع این است که همان‌طور که هم‌اکنون با خط تئوریک مواجهیم، دانش‌های ارزشمند اسلامی خود را به آستانه نیازهای سر صحنه این انقلاب طوفنده نرسانده است. این درحالی است که انقلاب اسلامی واقعاً با انضباط و تسلط بالا مدیریت شد و به پیروزی رسید؛ واضح و مبرهن است که این خلأ، توسط یک کانون فکری پر شده است. حضرت امام برای شکل‌گیری این خیزش عظیم، عقلانیت و اندیشه‌ای نیرومند و متکی به دانش‌های حوزوی به میدان آورد.

برشی از کتاب:

این انقلاب، نیز به پایگه معرفتی و کانون فکری نیازمند است. این پایگاه، اسلام به قرائت اهل‌بیت علیه‌السلام است اما با توجه به تنوع برداشت‌های شیعی، از میان مکاتب و مشارب فکری مختلف شیعی، قرائت امام(ره)، گزینه مناسبی برای این منظور به نظر می‌رسد.

در نسبت انقلاب و اندیشه امام، چند دیدگاه وجود دارد: برخی آن را برای اصل انقلاب و خیزش مردمی مناسب می‌بینند اما برای تمدن‌سازی نارسا می‌دانند، برخی آن را در زمان حیات امام مناسب می‌بینند اما قائل به زمان‌مند و نارسا بودن آن برای پس از ایشان هستند، برخی آن را دیدگاه پایه انقلاب اسلامی می‌بینند ولی اکنون ما را محتاج تفاصیلی می‌بینند که بیشتر باید از نخبگان انقلابی توقع آن را داشت و برخی آن را منبع و پارادایم دائمی انقلاب می‌بینند و در زمان حال نیز رجوع به آن اندیشه را الهام‌بخش و راه‌گشا می‌دانند و این رویکرد را مخالف تشویق به آزاداندیشی و فکر فعال می‌بینند.

این نوشتار به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا فلاح شیروانی در 55 صفحه در پی تقریری فاخر از این اندیشه و جریان‌شناسی مواجهه با این اندیشه حیات‌بخش و پاسخگو است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این اثر می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

میرباقری: غرب‌گرایان به دنبال تعطیلی مراسم عزاداری ماه محرم‌اندمهم‌ترین شاخصه تبلیغ دین، مردمی بودن آن است/ ضرورت بازنگری در روش‌های تبلیغ

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام بیشتر بخوانید... "کرونا" ویروسی "سکولار" است/ مراسم محرم بر خلاف میل دشمنان پر شورتر برگزار می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... "کرونا" ویروسی "سکولار" است/ مراسم محرم بر خلاف میل دشمنان پر شورتر برگزار می‌شود واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ "کرونا" ویروسی "سکولار" است/ مراسم محرم بر خلاف میل دشمنان پر شورتر برگزار می‌شود ۲ مل گیسبون نیز به کرونا مبتلا شد ۳ "صفر بیست و یک" در راه پخش/ "دختر گمشده" جایگزین "آخر خط" شد ۴ مجله فرهنگی تسنیم| بیرنگ: در شبکه نمایش خانگی سلیقه مخاطب را با نیازش اشتباه گرفته‌ایم/ الهی: سینما و نمایش خانگی می‌توانند ابزاری برای پول‌شویی باشند+ فیلم ۵ "ماجرای عجیب یک جشن تولد" در کمتر از یک ماه چاپ سومی شد ۶ «تام کروز» یک گام دیگر به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک شد ۷ شطرنج دولت در زمین کاغذ ۸ کمک به قطع زنجیره سرایت کرونا توسط نخبه‌های فاطمیون+فیلم مهمترین اخبار فرهنگی لوکس‌بازی و اغواگری بازیگران در قابِ تلویزیون/ چرا آگهی‌های لاکچری را به صداوسیما تحمیل می‌کنند؟ مجله فرهنگی تسنیم| بیرنگ: در شبکه نمایش خانگی سلیقه مخاطب را با نیازش اشتباه گرفته‌ایم/ الهی: سینما و نمایش خانگی می‌توانند ابزاری برای پول‌شویی باشند+ فیلم شطرنج دولت در زمین کاغذ بررسی سابقه ساخت و تجدید بنای بیت‌الله الحرام/ هدف از بنای کعبه بر روی زمین چه بود؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ایجاد دوگانه عزاداری و سلامت غلط است/مراسم های محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود عراق| درخواست ائتلاف فتح از برهم صالح برای تایید سریع حکم اعدام تروریست‌ها خبر خوش معاون علمی رئیس جمهور / داروی ایرانی بیماران کرونایی تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید توضیح حسینعلی امیری درباره گزارش سالیانه روحانی به مجلس روابط حسنه مرزی ایران با کشورهای همسایه / الحاق شناورهای بومی و پرسرعت به ناوگان شناوری مرزبانی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام انقلاب اسلامی برگزار می شود نمایش خانگی برخی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری در حزب الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی انتشار لیست امنا برای دور دوم انتخابات، برخی از اعضای حزب رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی (رزما) نسبت به حضور برخی از اعضای این حزب در لیست امنا اعتراض داشته و لیست ۱۶ نفره‌ای مجزا از لیست ائتلافی رزما و امنا منتشر کردند.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن اطلاعیه اعتراضی این افراد به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم
برادران و خواهران عضو حزب رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی (رزما)

با توجه به اینکه لیست امنا با همکاری برخی اعضای رزما اعلام شده و در لیست ارائه شده تعدادی افراد که در دوره نمایندگی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی شائبه تخلفات مالی درباره آنان مطرح است و به همین دلیل غیر انقلابی و با هزینه‌های تبلیغاتی در انتخابات موجب خدشه در نام و پیشینه پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس شده‌اند، ما برخی از اعضای شورای مرکزی رزما نسبت به ائتلاف با امنا اعتراض خود را اعلام و لیست شانزده نفره خود را برای دور دوم انتخابات حوزه تهران، ری، اسلامشهر و پردیس منتشر و از مردم انقلابی خصوصا پیشکسوتان دفاع مقدس و جریانات حزب اللهی درخواست می‌کنیم به نمایندگان اصلح و انقلابی اعتماد و رای خود را جهت اعتلای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب به لیست پیوست بدهند.

محمد سراج
بیژن نوباوه
علیرضا سلیمی
غلامحسین رضوانی
زهره سادات لاجوردی
حسین صمصامی
زهره طبیب زاده
مجتبی زارعی
حسین نجابت
مجتبی رحماندوست
پیمان فلسفی
ابوالفضل ظهره‌وند
محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
حسن خجسته باقرزاده
مهدی عسگری
علی اصغر پورمحمدی

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903415

دیگر خبرها

  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  • درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • درگیری در حزب الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب