Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشکده شهید رضایی در پاسخ به شبهات انتخاب رئیس دیوان محاسبات بیانیه‌ای صادر کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، پژوهشکده شهید رضایی در پاسخ به شبهات انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است؛

روز گذشته انتشار نامه ای منتسب به پژوهشکده سامانه های هوشمند صنعتی شهید رضایی منجر به بروز برخی حواشی درباره فعالیت‌های این پژوهشکده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا جهت رفع ابهامات به وجود آمده و تنویر افکار عمومی مختصراً نکاتی متذکر می‌گردد:

1- این مرکز پژوهشی در سال ۱۳۷۸ با هدف توسعه فناوری های نوین در کشور، توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و با راهبری یکی از مدرسین دانشگاه، مرحوم شهید غلامرضا رضایی تأسیس شد و پس از شهادت این شخصیت وارسته در اثر جراحات شیمیایی در کشور آلمان، به نام ایشان مزین گشت.

اگرچه فعالیت‌ها از همان سال با اخذ پروژه‌های پژوهشی آغاز شده بود اما با توجه به نوپا بودن مجموعه، این فعالیت‌ها ذیل دانشگاه و تحت نظارت و حمایت پدرانه ریاست وقت، جناب آقای دکتر سهراب پور رسمیت یافته و پس از طی مراحل قانونی، با نام کامل سامانه های هوشمند صنعتی شهید رضایی به ادامه فعالیت پرداخته است.

2- هسته‌ تأسیس و آغاز فعالیت‌های این پژوهشکده همچون موارد مشابه، جمع محدودی از دانشجویان علاقه‌مند بوده‌اند که هر یک مسئولیت پیشبرد بخشی از امور را بر عهده داشته‌اند.

3- برخی مؤسساتی که مدارک ثبتی آن‌ها در فضای مجازی بعضاً مورد استناد قرار گرفته، هویت‌های حقوقی دیگری هستند که طی مهروموم های بعد شکل گرفته و واضحاً تاریخ تأسیس آن‌ها ارتباطی با آغاز فعالیت این پژوهشکده ندارد.

4- درخواست صدور گواهی همکاری یکی از حقوق قطعی افراد است که در صورت تأیید فعالیت هر فرد از سوی مسئولین وقت، پژوهشکده موظف است مطابق اسناد و شواهد موجود، نسبت به صدور آن اقدام نماید.

در فقره مذکور نیز بنا به درخواست جناب آقای مهرداد بذرپاش جهت صدور گواهی همکاری، مفاد این گواهی در سربرگ فعلی پژوهشکده با توجه به شواهد و تأیید ریاست وقت پژوهشکده، آقای مهندس منصور رحیمی مبنی بر همکاری ایشان از تاریخ ۷۹ تا ۸۲، با امضای ایشان صادر شده و در اختیار آقای بذرپاش قرار گرفته است.

5- اقتضای عملی حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های پژوهشی طی حدود دو دهه، شکل‌گیری طیف وسیعی از همکاران با سلایق متنوع است که طی دوره‌های مختلف حول اهداف فنی و پژوهشی با این مجموعه همکاری داشته‌اند. لذا پژوهشکده شهید رضایی هرگونه ارتباط کنش‌های سیاسی همکاران سابق خود با فعالیت‌های این پژوهشکده را قویاً رد کرده و بر حفظ هویت پژوهشی و غیرسیاسی خویش تأکید می‌نماید.

پژوهشکده سامانه های هوشمند صنعتی

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: بذرپاش دیوان محاسبات فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد