Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته انتشار نامه‌ای منتسب به پژوهشکده سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی منجر به بروز برخی حواشی درباره فعالیت‌های این پژوهشکده شد.

به گزارش مشرق، پژوهشکده سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی در واکنش به شبهات مطرح شده در برخی رسانه‌ها درباره فعالیت‌های این پژوهشکده بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه پژوهشکده سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی به این شرح است:

روز گذشته انتشار نامه‌ای منتسب به پژوهشکده سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی منجر به بروز برخی حواشی درباره فعالیت‌های این پژوهشکده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انتخاب رییس دیوان محاسبات در آیینه قانون

لذا جهت رفع ابهامات به وجود آمده و تنویر افکار عمومی مختصراً نکاتی متذکر می‌گردد:

۱. این مرکز پژوهشی در سال ۱۳۷۸ با هدف توسعه فناوریهای نوین در کشور، توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و با راهبری یکی از مدرسین دانشگاه، مرحوم شهید غلامرضا رضایی تأسیس شد و پس از شهادت این شخصیت وارسته در اثر جراحات شیمیایی در کشور آلمان، به نام ایشان مزین گشت.

اگرچه فعالیتها از همان سال با اخذ پروژه های پژوهشی آغاز شده بود اما با توجه به نوپا بودن مجموعه، این فعالیت‌ها ذیل دانشگاه و تحت نظارت و حمایت پدرانه ریاست وقت، جناب آقای دکتر سهراب پور رسمیت یافته و پس از طی مراحل قانونی، با نام کامل سامانه های هوشمند صنعتی شهید رضایی به ادامه فعالیت پرداخته است.

۲. هسته‌ تأسیس و آغاز فعالیت‌های این پژوهشکده همچون موارد مشابه، جمع محدودی از دانشجویان علاقه‌مند بوده‌اند که هر یک مسئولیت پیشبرد بخشی از امور را بر عهده داشته‌اند.

۳. برخی مؤسساتی که مدارک ثبتی آن‌ها در فضای مجازی بعضاً مورد استناد قرار گرفته، هویت‌های حقوقی دیگری هستند که طی سالهای بعد شکل گرفته و واضحاً تاریخ تأسیس آن‌ها ارتباطی با آغاز فعالیت این پژوهشکده ندارد.

۴. درخواست صدور گواهی همکاری یکی از حقوق قطعی افراد است که در صورت تأیید فعالیت هر فرد از سوی مسئولین وقت، پژوهشکده موظف است مطابق اسناد و شواهد موجود، نسبت به صدور آن اقدام نماید.

در فقره مذکور نیز بنا به درخواست جناب آقای مهرداد بذرپاش جهت صدور گواهی همکاری، مفاد این گواهی در سربرگ فعلی پژوهشکده  با توجه به شواهد و تأیید ریاست وقت پژوهشکده، آقای مهندس منصور رحیمی مبنی بر همکاری ایشان از تاریخ ۷۹ تا ۸۲، با امضای ایشان صادر شده و در اختیار آقای بذرپاش قرار گرفته است.  

۵. اقتضای عملی حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های پژوهشی طی حدود دو دهه، شکل‌گیری طیف وسیعی از همکاران با سلایق متنوع است که طی دوره‌های مختلف حول اهداف فنی و پژوهشی با این مجموعه همکاری داشته‌اند، لذا پژوهشکده شهید رضایی هرگونه ارتباط کنش‌های سیاسی همکاران سابق خود با فعالیت‌های این پژوهشکده را قویاً رد کرده و بر حفظ هویت پژوهشی و غیرسیاسی خویش تأکید می‌نماید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین مهرداد بذرپاش دیوان محاسبات رئیس دیوان محاسبات مشرق فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی