Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@10:22:39 GMT

ابتلای 24 معتاد متجاهر شیراز به کرونا

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۴۲۹۵

ابتلای 24 معتاد متجاهر شیراز به کرونا

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با انجام تست کرونا از ۹۰۰ معتاد متجاهر شاهد ابتلای ۲۴ نفر معتاد به کرونا ویروس در شیراز هستیم.

به گزارش جماران، محمد رضا ابراهیمی افزود: در هفته‌های اخیر ۹۰۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب از سطح شهر شیراز ساماندهی و در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶، دوره درمان را سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ملی ستاد مقابله با کرونا، طرح ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب بصورت مرحله‌ای و با رعایت اصول قرنطینه اولیه اجرا و دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همه معتادان تست PCR گرفته است.

ابراهیمی افزود: بر خلاف شایعات و برخی باورهای غلط مبنی بر مصونیت معتادان به بیماری کووید ۱۹، متأسفانه تاکنون تست کرونا ۲۴ نفر از معتادان ساماندهی شده مثبت اعلام شده است.

او بر ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در محل نگهداری معتادان تاکید و خاطرنشان کرد: معتادان با تست کرونا مثبت ابتدا جهت انجام آزمایشات اولیه به بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز منتقل و پس از بررسی توسط پزشک، در صورت نیاز بستری و در غیر این صورت به مرکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ منتقل خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ضمن تشکر از همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب بیان کرد: ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب در شرایط کنونی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌های متولی با کمترین آسیب ممکن به پرسنل مراکز و نیروهای درگیر با موضوع طرح را با موفقیت اجرا کنیم.

اخبار مرتبط 16 نفر از مبتلایان به کرونا در فارس جان باختند 192 مبتلا به کرونا در بیمارستان های کردستان بستری هستند هفت مبتلا جدید به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد شناسایی 202 مبتلای به کرونا در استان مرکزی 28 نفر به آمار مبتلایان به کرونا در زنجان افزوده شد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آمار کرونا کرونا شیراز وضعیت کرونا کرونا فارس کرونا معتادان ابتلای 24 معتاد به کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معتادان متجاهر و کارتن خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز