Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@12:07:03 GMT

۵۷ درصد از نقاط حادثه خیز ورامین برطرف شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۴۳۲۶

۵۷ درصد از نقاط حادثه خیز ورامین برطرف شد

فرماندار ورامین گفت: در شهرستان ورامین ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در مناطق مختلف شناسایی شده که از این تعداد ۱۱ مورد به طور کامل برطرف شده است .

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، محمدعلی صحرایی مدیرکل دفترفنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران صبح امروز در جلسه مشترک با فرماندار ورامین که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه مبنی بر ضرورت کاهش جان‌باختگان تصادفات رانندگی، بررسی وضعیت نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز در دستور کار استانداری تهران قرار گرفته و تلاش می‌شود تا با برگزاری جلسات تخصصی، این نقاط شناسایی و مشکل آن‌ها رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌ها با تأکید وزارت کشور، در دستور کاراستانداری تهران قرار دارد تا بر اساس آن، مشکلات نقاط حادثه‌خیز برطرف و تا حد توان، عامل جاده در ایجاد تصادفات منجر به فوت و جرح حذف شود.

مدیرکل دفترفنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران تصریح کرد: با تدوین برنامه منسجم در هر شهرستان که با همکاری پلیس راهور، شهرداری، بخشداری، راهداری و سایر ادارات مرتبط صورت می‌گیرد، تمامی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در شهر و روستاها رفع و وضعیت عبور و مرور در داخل شهر و روستاها و مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها بهبود می‌یابد.

برطرف شدن ۱۱ مورد از ۱۹ نقطه حادثه خیز

حسین کاغذلو فرماندار ورامین در این جلسه اظهار کرد: با انجام اصلاحات هندسی و رفع مشکل ۱۱ نقطه پرخطر شهرستان، میزان وقوع تصادفات جاده‌ای منجر به جرح و فوت در این شهرستان در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در مناطق مختلف ورامین شناسایی شده که از این تعداد، ۱۱ مورد به طور کامل برطرف و ۸ مورد دیگر در این جلسه تعیین تکلیف و در کمترین زمان رفع مشکل می‌شود.

فرماندار ورامین عنوان کرد: با رفع مشکلات نقاط حادثه خیز ورامین،  تصادفات منجر به فوت ۶۰ درصد، تصادفات جرحی ۲۲ درصد و تصادف منجر به خسارت ۴۱ درصد نسبت به ۴ ماهه نخست سال گذشته کاهش یافته است.

کاغذلو اضافه کرد: یکی از نقاط حادثه خیز ورامین به دلیل عبور عابران پیاده از عرض خیابان، بلوار سپهبد سلیمانی است که ظرف یک‌ماه آینده یک‌دستگاه دوربین کنترل سرعت در این مکان نصب می‌شود تا با کاهش سرعت خودروها، از بروز حوادث رانندگی پیشگیری شود.

وی یادآور شد: سال گذشته یک و نیم کیلومتر از مسیر ۷ کیلومتری ورامین به روستای‌آب‌باریک توسط دهیاری جدول‌کاری شد که در بازدید وزیر راه از این مسیر، دستور جمع‌آوری جداول و نصب نیوجرسی(دیواره‌های بتنی) صادر شد که با توجه به هزینه چندصد میلیونی در این محور، درخواست داریم که این جداول باقی مانده و مابقی راه تا ورامین نیوجرسی کار شود.

فرماندار ورامین بیان کرد: با احداث کمربندی شمالی، مسیر دسترسی روستاهایی مانند جعفرآباد اخوان مسدود شده که دسترسی روستائیان به احداث دوربرگردان نیاز دارد.

کاغذلو با اشاره به تاریکی مطلق کمربندی شمالی ورامین پیشوا و وقوع تصادفات متعدد منجر به فوت گفت: این مسیر در حوزه دو شهرستان ورامین و پیشوا قرار گرفته که اگر بر اساس دستور معاون استاندار تهران، نگهداری این مسیر به ورامین سپرده شود، این آمادگی وجود دارد که با استفاده از منابع داخلی، روشنایی آن به طور کامل تأمین شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: ورامین تصادفات رانندگی حمل و نقل شناسایی فرماندار ورامین نقاط حادثه خیز فرماندار ورامین نقاط حادثه خیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای را یکی از مهمترین اولویت های کشور دانست و گفت: باید بدون هر گونه اما و اگر برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای تلاش کنیم و منابع مرتبط با آن نیز باید از هر محل ممکن تامین شود چرا که حفظ سلامت و جان مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نمی توان از این موضوع مهم به سادگی عبور کرد.


معاون اول رییس جمهور افزود: استان هایی که دارای بیشترین نقاط پرتصادف هستند باید مجدانه و با بکارگیری تمامی ظرفیت های استان، نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت گرفته را بصورت مستمر ارائه دهند.


دکتر مخبر همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر وجود برخی موانع پیش روی واردات اتوبوس برون شهری،‌ بر لزوم رفع این موانع تاکید و دستگاه های اجرایی ذیربط را مکلف کرد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.


وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از هماهنگی های بین دستگاهی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ارائه کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود که در سال جاری شاهد جهش بهتری در کاهش تلفات جاده ای و میزان جانباختگان باشیم.
رییس پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تردد و تصادفات رانندگی و سفرهای نوروزی ارائه کرد و از کاهش چشمگیر تعداد جانباختگان و حوادث رانندگی خبر داد و گفت: این دستاورد نتیجه تلاش دولت،‌ پلیس و سایر بخش های مربوطه بوده و نشان از تمرکز جدی برای رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح رفتار رانندگان دارد.

دیگر خبرها

  • ۷۲ نفر در تصادفات شهر مشهد مصدوم شدند
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان