Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان از حضور گشت بهداشتی ویژه کووید۱۹ در استان خبر داد و گفت: در این گشت، یک قاضی شرکت دارد و با حضور قاضی اگر لازم باشد وارد منازل و جاهایی که تجمعات را بدون رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می کنند شده و اینگونه تجمعات با حکم قضایی تعطیل خواهد شد.

محمد جواد فدایی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران، گفت: تجمعاتی ظرف چند روز گدشته توسط این گشت تعطیل شده  و در اکثر شهرستان ها این گشت ویژه تشکیل شده و در بعضی شهرستان ها نیز باید تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مقابله با این بیماری باید یک برنامه ریزی دراز مدت داشته باشیم ونظارت را خیلی جدی بگیریم.

استاندار کرمان در خصوص عزاداری در ماه محرم گفت: عزاداری ها را نباید تعطیل کنیم و در عین حال باید به سلامت مردم نیز توجه کنیم بنابراین عزاداری ها باید با رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی برگزار شود و همچنین تراکم جمعیت در مراسم کمتر و زمان مراسم باید کوتاه تر باشد.

وی ادامه داد: نذوراتی که مردم دارند نیز سعی شود که بیشتر به صورت نقدی یا به صورت مواد خام توزیع شود و اگر به صورت غذای پخته عرضه می شود باید حتماً در تولید و تهیه آن ها ضوابط بهداشتی رعایت شود و توزیع نیز به صورت بسته بندی باشد که برای این موضوع دستور العملی تهیه شده  که این دستورالعمل به استان ها ابلاغ می شود و ما هم در استان آن  را اجرا می کنیم.

فدایی در خصوص برگزاری کنکور سراسری، اظهار داشت: کنکور سراسری در همان تاریخی که تعیین و اعلام شده با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و اگر ضرورت داشته باشد ممکن است تعداد روزهای برگزاری امتحان را افزایش دهند.

فدایی خاطر نشان کرد: در مجموع در استان کرمان ۵۲ هزار و ۵۲۰ واحد داریم که باید بر آن ها نظارت شوند که با کمک گرفتن از ۷۸۰ بازرس این نظارت ها صورت می گیرد.

استاندار با اشاره به برگزاری دعای عرفه در استان گفت: با توجه به اینکه این دعا در فضای باز برگزار می شود و در فضای باز می توان فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کرد و همچنین می توان از ماسک استفاده کرد، در مجموع امکان برگزاری دعای عرفه با رعایت ضوابط بهداشتی وجود دارد و قرار شد دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی جلسه ای داشته باشند و دستورالعملی تهیه کنند که اگر آن دستور العمل رعایت بشود می توان این دعا را در یک شرایط برگزار کرد.

وی ابراز کرد: طی هشت روز گذشته وضعیت ابتلا در استان کرمان ثابت بوده  و امیدواریم با اقداماتی که در استان کلید خورده شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی ‌های ناشی از کرونا باشیم.

استاندار خاطر نشان کرد: این را بارها گفتیم که الان تنها راه برای کاهش ابتلا و کاهش فوتی، رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی است و همه باید کمک کنند تا این کارها صورت گیرد تا شاهد مبتلایان بیشتری نباشیم.

فدایی در خصوص نظارت بر قیمت ماسک، بیان کرد: ماسک دو مساله دارد؛ یکی تامین پارچه است که سازمان صمت سامانه ای را معرفی کرد تا هر کسی می خواهد ماسک تولید کند و پارچه می خواهد در آن سایت ثبت نام کند و پارچه را تامین کند و مساله دوم اینکه ماسک را چه کسی بفروشد؟ که این نیز گفته شد مراکز را مشخص کنند که آیا فقط در داروخانه ها است و یا لوازم پزشکی و یا اصناف هم هستند که سازمان صمت قرار شد تعیین کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قیمت ماسک نیز دو گونه است؛ یکی بحث قیمت دولتی است که زمانی مواد اولیه به قیمت دولتی می دهید، قیمت ماسک نیز باید دولتی باشد که این شامل همه نمی شود یعنی به اندازه نیاز مواد اولیه دولتی نیست بنابراین آن بخشی که غیردولتی است مانند بقیه کالاها، فروشنده باید فاکتور خرید را داشته باشد و سود مجاز هم به آن اضافه شود که مورد کنترل هستند./ ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ضوابط بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد و از راه‌اندازی "ابر دولت" در قطب مرکز داده پیام خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر انصاری؛ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده‌سازی کنیم.

هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه‌گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور؛ مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت 2 نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور