Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@04:27:59 GMT

هجوم مار و عقرب‌ها به روستاهای مسجد سلیمان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۴۵۲۷

هجوم مار و عقرب‌ها به روستاهای مسجد سلیمان

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، یکی از اهالی روستا "پرنوشته" ضمن تایید این خبر به خبرنگار ایلنا، گفت: به دلیل بالا آمدن دریاچه سد گتوند، در روزهای اخیر و پر شدن دَره‌ها و حُفره‌های زمین از آب، مارها و عقرب‌ها برای در امان ماندن به روستاهای نزدیک منطقه مسجد سلیمان هجوم آوردند.

وی گفت: روستاهای "تلخاب تاجدین" و "پرنوشته" به دلیل نزدیکی به دریاچه سد، در پی وقوع این اتفاق به زیر آب رفتند و مارها و عقرب‌ها به سبب نزدیکی به منازل این روستاها، به مناطق مسکونی هجوم آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود در ادامه توضیحاتش از تهدید جدی زندگی مردم صحبت کرد و افزود: علاوه بر خطر هجوم مار و عقرب‌ها به اهالی روستا و احشام، سرازیر شدن آب هم باعث مشکل و یک خطر تازه برای اهالی شده است.

وی از مسافت زیاد روستاها با نزدیک‌ترین خانه بهداشت در منطقه ابراز نگرانی کرد، گفت: نزدیک‌ترین خانه بهداشت به منطقه در "هفت شهیدان" شهرستان لالی قرار دارد که فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از منطقه، باعث نگرانی شده است در حالی که تمام مسیر هم به زیر آب رفته و اگر کسی دچار گزیدگی مار و عقرب‌ها شود، مشخص نیست سرنوشت او چه خواهد شد.

خوشبختانه هنوز خبری از مار گزیدگی در روستا نبوده اما با این وجود ۲ مورد عقرب گزیدگی در منطقه رخ داده است.

گفتنی است که هر سال از اواسط بهار تا پایان تابستان، روستاهای پشت سد گتوند به دلیل بالا آمدن آب دریاچه، به زیر آب می‌روند که مشکلات زیادی را از جمله بی‌آبی، قطع برق، هجوم جانوران موذی، از بین رفتن زمین های کشاورزی و غرق شدگی احشام و حتی خود اهالی را در پی دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: عقرب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی

صد‌ها شهرک‌نشین تندرو صبح امروز دوشنبه در آخرین روز عید یهودی «پسح» تحت نظارت پلیس رژیم اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش ایسنا، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد بیش از ۲۰۰ شهرک‌نشین بامداد امروز به میدان الاقصی هجوم بردند و به گشت‌های تحریک‌آمیز و اجرای آیین‌های تلمودی پرداختند.

پیش بینی می‌شود که با سازماندهی یورش جمعی افراط‌گرایان توسط پلیس اشغالگر، تعداد متجاوزان به هنگام عصر نسبت به روز‌های گذشته افزایش یابد.

از سوی دیگر، پلیس اشغالگر تدابیر نظامی خود را در دروازه‌های شهرک قدیم و مسجدالاقصی تشدید کرده است و محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی اعمال کرده است.

بیش از ۱۲۰۰ شهرک‌نشین افراطی دیروز یکشنبه هم به مسجدالاقصی هجوم بردند. روز پنجشنبه گذشته هم هجوم ۱۶۰۰ شهرک نشین گزارش شده بود که بالاترین آمار از هفتم اکتبر گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

سازمان‌های معبد ادعایی سلیمان برای هجوم گسترده به مسجد مبارک الاقصی برای تقدیم قربانی در عید «پسح» فراخوان داده بودند، در مقابل گروه‌های فلسطینی و جنبش‌های جوانان از مردم خواستند به مسجدالاقصی بروند و این مسجد را برای صهیونیست‌ها خالی نکنند.

دیگر خبرها

  • فیلم/ پرورش عقرب بی‌بخار!
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • گزارش فرایدی نایت اسمکدان 26 آوریل؛ نیش دوست از نیش عقرب بدتر است/ اخبار WWE
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه