Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:06:25 GMT

بیش از ۶۰ مدرسه غیرایمن در شهر کرمان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۴۵۵۵

بیش از ۶۰ مدرسه غیرایمن در شهر کرمان وجود دارد

گروه استان‌ها- فرماندار کرمان گفت: بیش از ۶۰ مدرسه غیرایمن در شهر کرمان وجود دارد که تعدادی از این مدارس بالای ۶۰ سال قدمت دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی بابایی امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کرمان با بیان وضعیت بودجه‌ای شهرستان کرمان در سال جاری اظهار داشت: متاسفانه دستگاه‌هایی داریم که هنوز اعتبار درنظر گرفته شده را پیگیری و جذب نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای تقسیم بودجه و تعیین اولویت‌های بودجه‌ای جلسات جداگانه‌ای را با تک تک مدیران ادارات شهرستان برگزار کردیم گفت: اعتبارات مربوط به پروژه‌هایی که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند را در اولویت قرار دادیم.

وجود 8363 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان کرمانمثلث همکاری، تعاون و تعامل برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در استان کرمان تشکیل شدوزیر آموزش و پرورش: طرح "آجر به آجر" برای گسترش فضای آموزشی کشور اجرایی می‌شود

فرماندار شهرستان کرمان افزود: این اعتبار با بررسی اقدامات انجام شده در سال گذشته و میزان جذب اعتبارات دستگاه‌ها و براساس برنامه و پروژه‌های سال جاری برای شهرستان کرمان در نظر گرفته شده و بین دستگاه‌ها و ادارات مختلف توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه در تقسیم اعتبارات ملاک عمل پیگیری، اولویت و نیاز دستگاه‌ها است خاطر‌نشان کرد: اگر تنها به اعتبارات محدود دولتی اکتفا کنیم کار چندانی نمی‌شود و باید از سایر ظرفیت‌های موجود از جمله نمایندگان مجلس، ادارات کل و ظرفیت‌های برنامه ششم توسعه استفاده کنیم.

بابایی با اشاره به اینکه بیش از 60 مدرسه غیرایمن در شهر کرمان وجود دارد که تعدادی از این مدارس بالای 60 سال قدمت دارند گفت: بودن در مرکز استان و نزدیکی به ادارات کل و استانداری مانند تیغ دو لبه است یعنی علاوه بر اینکه این همجواری سبب در سایه قرار گرفتن ادارات شهرستان و ندیده شدن آنها می‌شود، می‌تواند به عنوان یک امتیاز از آن بهره برد و  بستگی به عملکرد ادارات دارد که چگونه از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بودجه سال 99 دستگاه‌های اجرایی شهرستان کرمان مشخص شده و برای تقسیم بودجه و تعیین اولویت‌های آن جلسات جداگانه‌ای را با تک تک مدیران ادارات شهرستان تشکیل شده است افزود: با توجه به اقدامات انجام شده سال گذشته و میزان جذب اعتبارات و براساس برنامه‌ها و پروژه‌های سال جاری اعتبارات در نظر گرفته شده بین دستگاه‌ها و ادارات مختلف توزیع شده است.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در برخی دستگاه‌ها بسیار بیشتر از اعتباری است که دولت برای آن اختصاص داده گفت: از سوی دیگر برخی پروژه‌ها سال‌هاست که آغاز شده و هیچ پیشرفتی نداشته و کار چندانی برای آن انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در برخی حوزه‌ها و پروژه‌ها از جمله در حوزه منابع طبیعی، مطالعات منابع آب شهرستان کرمان و در بحث آموزش و پرورش با وجود اعتبارات اندک اقدامات خوب و شایسته‌ای انجام شده است افزود: با این وجود هنوز در برخی زمینه‌ها مانند آموزش و پرورش و میراث فرهنگی هنوز مشکلات عدیده‌ای و مسائل زیادی وجود دارد.

بابایی با اشاره به اینکه در شهرستان کرمان 170 اثر ثبت ملی داریم و 4 اثر از 7 اثرِ ثبت جهانی شده استان کرمان در این شهرستان قرار دارد گفت: با این وجود شهرستان کرمان فاقد اداره میراث فرهنگی است و برای کلیه امور باید به اداره کل مراجعه شود که به دلیل گستردگی استان پاسخگویی و خدمات‌دهی این اداره کل به تقاضای‌های شهرستان کرمان به خوبی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/511/ ز

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مدارس فرسوده استان کرمان بیشتر بخوانید... کرمان| مدارسی که خیرین می‌سازند تنها بخشی از کمبود فضای آموزشی شهرستان‌های کم‌برخوردار را برطرف می‌کند سرانه پایین فضای آموزشی در ۱۰ استان کشور طرح مشکلات آموزش و پرورش کرمان؛ از کمبود شدید فضای آموزشی تا کمبود نیروی انسانی‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کرمان| مدارسی که خیرین می‌سازند تنها بخشی از کمبود فضای آموزشی شهرستان‌های کم‌برخوردار را برطرف می‌کند سرانه پایین فضای آموزشی در ۱۰ استان کشور طرح مشکلات آموزش و پرورش کرمان؛ از کمبود شدید فضای آموزشی تا کمبود نیروی انسانی‌ واژه های کاربردی مرتبط مدارس فرسوده استان کرمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون علمی رئیس جمهور / داروی ایرانی بیماران کرونایی تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید ۲ ‌قدردانی معاون وزیر بهداشت از رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم رضوی / مسافرت در شرایط کنونی ‌توصیه نمی‌شود + فیلم ۳ روابط حسنه مرزی ایران با کشورهای همسایه / الحاق شناورهای بومی و پرسرعت به ناوگان شناوری مرزبانی ۴ معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است ۵ فرمانده مرزبانی ناجا: ۸۷۵۵ کیلومتر از مرزهای ایران ‌با سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی ‌هوشمندسازی می‌شود ۶ سیل تابستانه در جنوب استان فارس / آبگرفتگی معابر و قطعی برق در برخی مناطق ۷ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۸ کارشناسان یونسکو برای بررسی پرونده ثبت جهانی اورامانات به‌کرمانشاه می‌آیند مهمترین اخبار استانها اختصاصی|نحوه ورود و خروج عراقی‌ها به ایران اعلام شد هفته آینده؛ برگزاری نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با روسای بانک‌ها و وزیر اقتصاد خبر خوش معاون علمی رئیس جمهور / داروی ایرانی بیماران کرونایی تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید شیوع مجدد و روند افزایشی ‌بیماری کرونا در استان قم / مردم در اعیاد قربان و غدیر جایی نروند مهمترین اخبار تسنیم مصاحبه| سه تحلیل از چرایی اقدام آمریکا در ایجاد خطر برای هواپیمای مسافربری ایران/بساط آمریکا در منطقه باید جمع شود نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۹۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته /۱۲ استان در وضعیت قرمز هستند + نمودار سخنگوی وزارت خارجه: سیاست ما حفظ توازن روابط با قدرت‌های اوراسیا، شرق و جنوب آسیاست پرداخت وام ودیعه مسکن به ۱ میلیون نفر/ از هر ۶ مستاجر یک نفر وام می‌گیرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدارس فرسوده استان کرمان مدارس فرسوده استان کرمان شهرستان کرمان آموزش و پرورش استان کرمان فضای آموزشی انجام شده دستگاه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه متفاوتی دارند و شهریه مدارس با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از 18 هزار مدرسه غیردولتی و بیش از 20 هزار آموزشگاه وجود دارد، گفت: در استان کرمان قریب هزار و 100 مدرسه غیردولتی وجود دارد که در امر آموزش دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است، افزود: نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات از جمله عوامل سهیم در تعیین شهریه مدارس غیردولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ادامه داد: شهریه این مدارس با توجه به آیین‌نامه و موادی چون محل مدرسه، اجاره مدرسه، امکانات مدرسه، هوشمند بودن، استفاده از سالن‌های ورزشی و فوق برنامه‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ شهریه مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می‌شود از سوی مؤسس تعیین شده و ادارات آموزش و پرورش شهریه پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ممکن است آموزش و پرورش رقم شهریه پیشنهادی از سوی مؤسس را تایید یا تعدیل کند، افزود: در ادامه نرخ شهریه به شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیر‌دولتی ارجاع می‌شود و در آنجا برای نرخ شهریه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مدارس غیردولتی ما شهریه متفاوتی دارند، گفت: اولیا می‌توانند از سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به آدرس https://mosharekatha.ir/  مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه والدین می‌توانند با وارد کردن نام یا کد مدرسه در سامانه مشارکت‌ها از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر مطلع شوند، ادامه داد: با جمع ارقامی که در بخش استعلام شهریه وجود دارد مانند شهریه فوق برنامه درسی، شهریه مکمل و شهریه تابستانی رقم کلی شهریه مدرسه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به همراه اداره بازرسی، حراست و آموزش‌ها بر مدارس غیردولتی نظارت دارند، گفت: در سایت شهریه آموزش و پرورش شهریه تمام مدارس مشخص است؛ همچنین میزان شهریه با فوق برنامه‌ها باید روی دیوار حسابداری مدرسه نصب شده باشد.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف