Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@08:49:36 GMT

مشکلات ۶ واحد صنعتی و معدنی خوسف رفع می شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۴۹۶۳

مشکلات ۶ واحد صنعتی و معدنی خوسف رفع می شود

جرجانی گفت: مشکلات ۶ واحد صنعتی و معدنی خوسف در حد توان سازمان صنعت، معدن و تجارت حل می شود تا این واحد ها امسال به بهره برداری برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، ستاد تسهیل و روفع موانع تولید شهرستان خوسف امروز (4 مرداد) به ریاست «محمد شفیعی» فرماندار خوسف و با حضور «عباس جرجانی» سرپرست سازمان صمت و «مهدی پارسا» مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه ۶ واحد تولیدی بخش صنعت و معدن مشکلات واحدهای تولیدی خود را بیان کردند و «عباس جرجانی»، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی برای حل مشکلات آن ها قول مساعد داد.

 

«عباس جرجانی»، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: هشت طرح صنعتی و معدنی در این جلسه مطرح شد که ۶ طرح مربوط به سال جهش تولید هستند، مشکلات این واحدهای تولیدی در حد توان سازمان حل می شود تا این واحدها امسال به بهره برداری برسند.

 

وی با بیان اینکه حفظ و سلامت منابع انسانی از اولویت های ما در حوزه واحدهای تولیدی است، افزود: واحدهای صنعتی و معدنی همانند کارخانه مس باید برای ایمنی تجهیزات و محل کار واحد و سلامت نیرو های خود حداکثر تلاش را داشته باشند.

 

جرجانی همچنین در خصوص واگذاری محدوده های معدنی نیز گفت: طبق قانون معادن، واگذاری محدوده های معدنی فقط از طریق مزایده عمومی و به برنده مزایده واگذار می شود، در صورتی که یک محدوده معدنی طی دو نوبت به مزایده گذاشته شود و متقاضی نداشته باشد در مراحل بعدی به افراد متقاضی واجد شرایط واگذار می شود.

 

بهره برداری از فاز نخست کارخانه هیدروکربن تا هفته دولت

قاسمی، سرمایه گذار کارخانه هیدروکربن هم در این جلسه گفت: این کارخانه به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل شد.

 

وی با بیان اینکه افزایش نرخ دلار و آهن بیشترین ضربه را به این کارخانه وارد کرده است، افزود: تاسیسات این کارخانه باید گاز شود، لذا گاز این کارخانه باید تامین شود.

 

سرمایه گذار کارخانه هیدروکربن از افتتاح فاز اول کارخانه هیدروکربن شهرستان خوسف در هفته دولت خبر داد. 

 

آسفالت کارخانه بنتونیت انجام می شود

اسماعیلی، سرمایه گذار کارخانه بنتونیت هم با بیان اینکه این کارخانه در شهرک صنعتی خوسف نیازمند آسفالت است، گفت: برای طرح توسعه این کارخانه نیازمند تسهیلات میلیاردی هستیم.

 

دباغی، سرمایه گذار کارخانه شن شویی خوسف هم مشکلاتی در حوزه زیرساخت های این کارخانه همانند آب و سوخت را مطرح کرد که مقررشد حداقل در مدت 20 روز تامین این مشکلات با مساعدت دستگاه های متولی حل شود.

 

تامین سوخت مورد نیاز لودرها و واردات خودروی سنگین و برگه درخواست معافیت از دیگر درخواست های سرمایه گذار کارخانه شن شویی بود که مقرر به آن رسیدگی شود.

 

کوره گرم کارخانه چدن خوسف در هفته راه اندازی می شود

در این جلسه مصوب شد  آبرسانی و گازرسانی به کارخانه چدن تا هفته دولت انجام شود و طبق گفته مدیر کارخانه چدن، کوره این کارخانه در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

 

تامین برق واحد فراوری دانه بندی مواد معدنی در شهرک صنعتی شهرستان خوسف از دیگر مشکلات طرح شده بود که مقرر شد با مصوبه ستاد تسهیل، برق به صورت موقت برای تاسیسات و اتاق نگهبان وصل شود و تامین برق درخصوص واحد فراوری در مدت دو روز تعیین تکلیف شود.

 

همچنین در این جلسه مصوب شد زمین مورد نیاز احداث کارخانه طلای شادان خوسف و سه درخواست سرمایه گذار معدن طلای کودکان شامل تامین برق، آب و واگذاری محدوده معدنی مجاور این معدن در شورای معادن استان بررسی شود.

 

همچنین با مساعدت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در خصوص اقساط کارخانه هیدروکربن به راه اندازی این کارخانه کمک خواهد شد. به دستور سرپرست سازمان صمت استان، مقرر شد، آسفالت کارخانه بنتونیت به صورت مشارکتی انجام شود و درخصوص ایجاد فازهای بعدی و طرح توسعه این واحد تولیدی مقرر شد تسهیلاتی به سرمایه گذار واگذار شود.

 

گفتنی است در این جلسه به مشکلات معادن منطقه و چندین کارخانه رسیدگی شد که بیشترین موضوعات در حوزه آب، برق و گاز بود.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خوسف خراسان جنوبي بیرجند سرمایه گذار کارخانه سرپرست سازمان صنعتی و معدنی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند