Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین در واکنش رسمی به تعرض آمریکا به ساختمان کنسولگری این کشور در هوستون تگزاس اعلام کرد چین در این زمینه واکنش مناسب و لازم را نشان خواهد داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بیانیه ای که وزارت خارجه چین روز شنبه صادر کرد، آمده است: ساختمان کنسولگری چین در هوستون، یک مکان دیپلماتیک و دارایی ملی چین است و مطابق کنوانسیون وین در رابطه با پیمان کنسولی میان چین و آمریکا، واشنگتن نباید به هیچ وجه به آن تعرض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: چین نسبت به ورود غیر قانونی ایالات متحده به کنسولگری این کشور در هوستون اعتراض شدید کرده و در این زمینه اعتراضی را به صورت رسمی به طرف مقابل ارایه کرده است.

گزارش ها حاکی است مقام‌های فدرال ایالات متحده شامگاه روز گذشته (جمعه) با توسل به زور وارد ساختمان کنسولگری چین در شهر هوستون تگزاس که دونالد ترامپ دستور تعطیلی آن را داده بود شدند.

 

شاهدان گفته‌اند که یکی از این افراد ظاهرا «کلیف سیگرووز» مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور ماموریت‌های خارجی بوده، اما هیچ یک از این افراد به پرسش خبرنگاران درباره هویتشان پاسخی ندادند.

براساس این گزارش پس از آنکه این افراد درب پشتی کنسولگری چین را باز کرده و وارد ساختمان شدند دو تن از اعضای اداره امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا رسیده و در مقابل درب به عنوان محافظ ایستاده‌اند این دو نفر نیز پاسخی به پرسش‌های خبرنگاران نداده‌اند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پکن آمریکا ساختمان کنسولگری کنسولگری چین وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • ببینید | اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران