Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکمتی نیک با اظهار تاسف از سیر صعودی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ضمن تقدیر و تشکر از کار پزشکی و پرستاری، بهترین راه تشکر این است که ما نیز موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیروس حکمتی نیک»  ظهر امروز (۳ مرداد ماه) در خطبه های  نماز جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه، نظم در امور و کسب فضایل اخلاقی، اظهار کرد: یکی از عناصر کلیدی در عرصه اخلاق، مفهوم شجاعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه در این زمینه شجاعت فیزیکی و معنوی مدنظر است، گفت: خداوند در سوره مائده می فرماید «این انسان ها کسانی هستند که در برابر دشمنان عزت مند بوده و ذلت ناپذیر هستند»، این مفهوم شجاعت است.

 

وی با اشاره به اینکه انسان های محبوب نزد خداوند انسان های شجاع هستند، ادامه داد: انسان های شجاع نشانه ها و علائمی دارند یکی از آنها صبر و بردباری بوده که در مقابل جهالت دیگران از صبوری و حلم برخوردار هستند.

 

حکمتی نیک یادآور شد: مالک اشتر فرمانده لشکر امام علی (علیه السلام) در کوچه مورد بی مهری قرار گرفت، اما رو برنگرداند و به مسجد رفت، این یعنی حلم و بردباری در مقابل جاهلان؛ همچنان که پیامبر بارها مورد آزار مردم قرار گرفت اما حلم و بردباری داشتند .

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج ضمن تاکید بر اینکه نفس از انسان حرام خوری می خواهد، رشوه می گیرید، ربا می خواهد، اضافه کرد: بر عکس شجاعت معنوی داشتن باعث می شود انسان این ها را انجام ندهد.

 

وی سخاوت و بخشش را از دیگر عناصر کلیدی اخلاق دانست و گفت: امروزه این موضوع به شدت احساس می شود و در این شرایط سخت بسیاری از اطرافیان ما محتاج کمک و بخشش دیگران هستند.

 

حکمتی نیک از دیگر ویژگی انسان های شجاع را صداقت در اندیشه و صداقت در کردار و رفتار دانست و اظهار کرد: انسان های شجاع صداقت دارند و غیرت مند بودن انسان ها از دیگر ویژگی های شجاعت انسان است.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه انسان های غیور محبوب خداوند هستند، خاطرنشان کرد: این گروه از انسان ها از غیرت دینی، غیرت مذهبی و غیرت ناموس برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی دشمن به مرزهای کشور حمله کند انسان های شجاع غیرت دارند و دفاع می کنند، تصریح کرد: انسان های ارزشمند از شجاعت کافی برخوردار هستند.

 

حکمتی نیک در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته هفتم ذی الحجه، شهادت پنجمین ستاره آسمان امامت امام محمد باقر (علیه السلام) را یادآور شد و گفت: دوران طلایی امامت امام باقر (علیه السلام) دوران انفجار علم است.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه این امام همام از این دوران برای بیان حقایق تفکر اسلام شیعی استفاده کردند، گفت: ایشان در یک فرازی  فرمودند «کمال و سعادت هر انسانی در گرو سه چیز از جمله آموزه های دینی، صبر و بردباری و اینکه در امرار معاش بخیر و خسیس نباشد و اندازه گیر باشد.
 

وی در فرازی دیگر از خطبه ها به پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور به امامت آیت الله طالقانی اشاره کرد و ادامه داد: نماز جمعه برکات زیادی برای انقلاب اسلامی داشته و سنگر مقدس عبادی و سیاسی است.

 

حکمتی نیک ۹ ذی الحجه روز عرفه را یادآور شد و گفت: این روز، روز مبارکی بوده و نیاز است همه ما دعای عرفه را بخوانیم.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج اظهار کرد: ۹ مرداد، یادآور جنایت وحشیانه آل سعود و کشتار مسلمانان در زیارت بود.
 

وی با بیان اینکه جهان بشریت مدتی است میزبان کرونا ویروس بوده و عده ای را به کام مرگ کشانده و همچنان در حال تازیدن است، ابراز داشت: در چنین شرایطی که دنیا درگیر این بیماری است تا زمانی داروی آن ساخته نشود باید اصول بهداشتی را رعایت و از ماسک استقاده کنیم.

 

حکمتی نیک با اظهار تاسف از سیر صعودی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ضمن تقدیر و تشکر از کار پزشکی و پرستاری، بهترین راه تشکر این است که ما نیز موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا شجاعت یاسوج امام جمعه کرونا اخلاق نماز جمعه امام جمعه موقت شهر یاسوج انسان های شجاع حکمتی نیک انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

«خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

پیش از این دکتر هادی میرزایی مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل را برعهده داشت.

کد خبر 6093030

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • پیام تشکر بابت تبریک روز معلم
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند