Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک پژوهشگر و استاد حوزه راه تحقق حقوق متقابل امام جمعه و مردم را در گرو صداقت و همدلی و عقیده به «حفظ وحدت» دانست و گفت: امام جمعه باید از ورود به عرصه‌های اختلاف‌برانگیز بپرهیزد تا اعتماد مردم را جلب کند و تکیه‌گاه عموم مردم باشد. تاریخ انتشار: 22:00 - 04 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۰۶۳۱ خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ۵ مرداد ۱۳۵۸ و سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان کرد: سنگر نماز جمعه، پایگاهی برای بصیرت‌افزایی و تربیت و هدایت جامعه بر مبنای آموزه‌های دین است و برپایی نماز جمعه، از شعائر مهم اجتماعی و سیاسی اسلام به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این استاد حوزه با بیان اینکه سنگر نماز جمعه شامل امام جمعه و مردم است، گفت: مردم با حضورشان و ائمه جمعه با خطبه‌هایشان این آیین هفتگی و مهم را اثرگذار می‌کنند؛ بنابراین بین امام جمعه و مردم، حقوق و وظایف متقابل وجود دارد.   وی با اشاره به وظایف مردم در قبال نماز جمعه گفت: آنچه بر عهده مردم است حضور مستمر و مؤثر و به‌موقع در نماز جمعه، گوش دادن شایسته به خطبه‌های نماز جمعه، کسب آمادگی‌های لازم روحی و صرف دقت و فرصت برای حضور در نماز جمعه، ترک مسافرت‌های غیرضروری که مخل این مشارکت است، و تعطیل کردن کسب و کار برای شرکت در نماز جمعه است. بی‌اعتنایی به این آیین عبادی سیاسی، بسیار نکوهیده است.    محدثی ضمن بیان وظایف امام جمعه افزود: آنچه بر عهده خطیب جمعه است نیز حضور مرتب در نماز جمعه، بیانات شیوا و بلیغ و مؤثر و بیان مسائل مهم و ضروری و مفید در عرصه عقاید و اخلاق و اجتماع و سیاست و امور مهم در سرنوشت امت اسلامی است.  بیشتر بخوانید: اقتضائات ایفای نقش محوری نهاد نمازجمعه در نهضت تعاون و احسان بررسی شد این پژوهشگر اظهار کرد: لازمه تحقق این مهم، مطالعات دینی، مواعظ سازنده، و آگاهی خطیب جمعه از اوضاع جامعه و مسائل مبتلابه مردم، هم مسائل سیاسی و اجتماعی داخل کشور و هم اوضاع و مسائل بین‌المللی مسلمانان است تا در کنار دعوت مخاطبان به تقوا و اخلاق و فضایل و کار‌های شایسته، آنان را از نظر بینش و نگاه سیاسی و تحلیل اوضاع داخل و خارج، تقویت کند.   وی راه تحقق وظایف و حقوق متقابل را در گرو محبت و صداقت و همدلی و اعتماد متقابل و عقیده به «حفظ وحدت» دانست و گفت: امام جمعه باید نقش پدری خود را حفظ کند و از ورود به عرصه‌های اختلاف‌برانگیز و طرح مسائلی که وحدت و همدلی مردم را به هم می‌زنند و ورود به و طرفداری از جناح‌های سیاسی یا مقابله با آن‌ها بپرهیزد تا اعتماد مردم را جلب کند و تکیه‌گاه عموم مردم باشد و ساحت نماز جمعه و دفتر امام جمعه را از این جناح‌بندی‌ها دور نگه دارد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نماز جمعه امام جمعه نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد:  میز‌های خدمت این هفته ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور  مدیران کل  آموزش و پرورش  - نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس - تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای پردیس شهید رجایی (برادران) و پردیس علامه طباطبایی (خواهران) دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • «با مردم»، نماهنگ جدید مهدی رسولی منتشر شد + دانلود
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی