Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصار الله یمن در پیامی توئیتری با تحریک آمیز خواندن تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی و نقض حاکمیت سوریه، این اقدام را به شدت محکوم کرد.

وی همچنین از تمام ملت‌های منطقه خواست که علیه تهدیدات آمریکا متحد شوند.

پیش از این نیز دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را محکوم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو فروند جنگنده «اف ۱۵» آمریکایی بعد از ظهر پنجشنبه (دوم مردادماه) در اقدامی غیر حرفه‌ای و تروریستی برای یک فروند هواپیمای مسافربری ایران که از تهران عازم بیروت بود، در آسمان سوریه مزاحمت ایجاد کردند، مزاحمتی که نزدیک بود، به یک فاجعه تبدیل شود.

این ۲ جنگنده‌ آمریکایی با قرار گرفتن در مسیر هواپیمای مسافربری شرکت ماهان ایران که راهی بیروت پایتخت لبنان بود، برای آن مزاحمت ایجاد کردند که با تغییر ارتفاع ناگهانی هواپیما، شماری از مسافران آن زخمی شدند و پس از فرود این هواپیما، مجروحان به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان «رسول اعظم» (ص) ضاحیه بیروت منتقل شدند.

البته این اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیماهای مسافربری ایران برای اولین بار نبوده است؛ پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر نیز در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ با شلیک دو موشک از ناو «یواس‌اس وینسنس» متعلق به نیروی دریایی آمریکا بر فراز آب‌های خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۱ سرنشین آن نیز به شهادت رسیدند.

در دی ماه سال گذشته نیز پهپادهای آمریکایی در اقدامی خصمانه و تروریستی سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را که نقش موثری در مبارزه با تروریسم منطقه‌ای داشت، به همراه «ابو مهدی المهندس» جانشین بسیج مردمی عراق و هشت نفر از همراهان آنها را در هنگام خروج از فرودگاه بغداد، ترور کرده و به شهادت رساندند.

در اواخر شهریور سال ۱۳۹۷ نیز در یک اقدام فریبکارانه، چهار فروند جنگنده – بمب افکن «اف-۱۶ » متعلق به رژیم صهیونیستی در زمان حمله به خاک سوریه، موقعیت خطرناکی را در آسمان منطقه «لاذقیه» ایجاد کردند که در نتیجه آن هواپیمای ترابری - نظامی «ایل-۲۰» روسیه که ۱۵ نظامی روسی سرنشین آن بودند، توسط سامانه موشک «اس-۲۰۰» پدافند هوایی ارتش سوریه مورد اصابت قرار گرفته و در آبهای ساحلی دریای مدیترانه سقوط کرد که در نتیجه آن تمامی سرنشینان این هواپیما کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: هواپیمای مسافربری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس

 سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار تصاویری نوشت که دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه، سرکوب می شوند.

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: چشم انداز دیگری از آزادی بیان و احترام به حقوق زنان در آمریکا از نگاه تصاویر؛ سرکوب دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه. رسوایی.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • ببینید | لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه