Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با بیان اینکه در حال حاضر روند شیوع کرونا در خوزستان رو به کاهش است که امیدواریم ادامه داشته باشد گفت: رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم مسئله اصلی و اساسی در روند کنترل و کاهش بیماری کرونا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی سلامت خونه، به وضعیت استان خوزستان در شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه در خوزستان از ۲۰ روز گذشته تاکنون همه شاخص‌های بیماری کرونا کاهشی شده و عمده دلیل آن هم این است که مردم کمتر در مراسم و گردهمایی‌ها شرکت و بیش از پیش از ماسک استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه البته شرایط شکننده است و اگر کمتر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم مجددا منحنی صعودی خواهیم داشت افزود: از همه مردم می‌خواهم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این روند نزولی ادامه داشته باشد و شرایط بهتری را در استان و در مقابله با کرونا تجربه کنیم و پایداری نسبی بیشتری داشته باشیم.

 

تلاش کردیم شرایط اپیدمی کنترل و مدیریت شود

وی اضافه کرد: ما در اعلام آمار روزانه مبتلایان کرونا هیچ مضایقه‌ای نداشتیم و سیاست ما این بوده که با مردم شفاف باشیم و همه چیز را عنوان کنیم که به دلیل سیاست‌های وزارت بهداشت این رویه تغییر کرد و نخواستیم مسئولان علوم پزشکی را تحت فشار قرار دهیم از این رو با توقف اعلام آمار روزانه موافقت کردیم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه البته ممکن است برخی اوقات به دلیل یک سری التهابات بعضی مسائل را عنوان نکنیم اما اطلاعات دروغ به مردم نمی‌دهیم تصریح کرد: تلاش کردیم شرایط اپیدمی کنترل و مدیریت شود و با کمبود تخت مواجه نشویم و مانند برخی استان‌ها که دچار طغیان شدند و تبعات ناگواری را به همراه داشتند ما گرفتار نشویم که خوشبختانه موفق شدیم.

 

وی عنوان کرد: ما حتی تخت‌های بخش مراقبت ویژه دیگری که برای بیماران غیرکرونایی در نظر گرفته بودیم نیز در اختیار داشتیم و اجازه ندادیم فردی به دلیل نبود تخت یا دستگاه کمک‌تنفسی جان خود را از دست بدهد.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه دولت و وزارت بهداشت با دادن تجهیزات کافی و زیاد کمک بسیاری به ما داشتند ابراز کرد: در ابتدای سال کارشناسان پایان اپیدمی در کشور را تا انتهای اردیبهشت پیش‌بینی کرده بودند اما با توجه به طولانی شدن این اپیدمی و اهمیت ابعاد معیشتی و اجتماعی باید تعادل و سازگاری با این بیماری ایجاد می‌کردیم.

 

وی اذعان داشت: در شروع اپیدمی کرونا در کشور، خوزستان درگیر نشده بود و پس از مدتی با بازگشایی فعالیت‌ها و رفع محدودیت‌ها در کل کشور، این استان با توجه به کارکرد اسپلیت‌ها و کولرها و عدم وجود تهویه مناسب در مکان‌های سرپوشیده مستعد درگیر شدن بود و همین امر موجب گسترش ویروس در استان شد.

 

آمادگی برای مقابله با پیک دوم کرونا در استان در حال انجام است

شریعتی با اشاره به اینکه خوشبختانه با همه سختی‌ها توانستیم شرایط را کنترل کنیم و امیدواریم این روند را همچنان ادامه پیدا کند ادامه داد: اصل کار مردم هستند و رعایت مردم مسئله اصلی و اساسی در روند کنترل و کاهش بیماری کرونا محسوب می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: برای فصل پاییز با توجه به احتمال پیک بیماری در حال تجهیز و افزایش تخت‌های آی سی یو، دستگاه‌های سی تی اسکن و ونتیلاتور هستیم تا آمادگی لازم برای مقابله با پیک دوم بیماری را داشته باشیم.

 

آموزش و پرورش آماده ایجاد هر گونه شیوه آموزشی در استان است

استاندار خوزستان با بیان اینکه برگزاری عزاداری‌های ماه محرم توسط ستاد ملی و همچنین استانی کرونا در دست بررسی است تاکید کرد: در زمینه چگونگی فعالیت مدارس تابع سیاست‌های ملی هستیم و در صورتی که تصمیمات در این زمینه به ستاد استانی واگذار شود برنامه‌ریزی لازم را خواهیم داشت.

 

وی ابراز کرد: در حال حاضر تصمیم‌گیری قطعی برای نوع آموزش در سال تحصیلی جدید گرفته نشده و این مساله بستگی به شرایط بیماری در زمان بازگشایی مدارس دارد اما آموزش و پرورش آمادگی لازم برای هر نوع شیوه آموزشی را ایجاد کرده است.

 

توزیع ۹۰۰ هزار ماسک طی ۱۰ روز اخیر در داروخانه‌ها

شریعتی با اشاره به اینکه از ۲۶ تیر تا امروز ۹۰۰ هزار ماسک در داروخانه‌ها توزیع شده تا به قیمت ۱۴۰۰ تومان عرضه شود گفت: در هفت روز آینده نیز تولید روزانه به ۲۰۰ هزار ماسک و طی ۲ هفته آینده به ۳۰۰ هزار و تا پایان ماه به ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ هزار ماسک خواهیم رسید؛ تعدادی ماسک هم در اختیار بسیج قرار دادیم که در مناطق محروم توزیع شود.

 

در حال بهبهود کیفیت آب خوزستان هستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در رابطه با آب استان و اینکه گفته می‌شود کیفیت خوبی ندارد اظهار داشت: این مساله هم می‌تواند هم درست باشد هم غلط؛ اینکه آب استان در محدوده استانداردهای کشور نیست سخن نادرستی است اما اینکه کیفیت آن از برخی از استان‌های دیگر ضعیف تر بوده، درست است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در چند سال گذشته کیفیت آب در اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت‌آزادگان، حمیدیه و شهرهای مختلف رو به بهبود بوده افزود: در گذشته بخش قابل ملاحظه‌ای از میزان تامین آب اهواز از کارون بود اما اکنون حدود ۷۰ درصد از آن از کرخه و مقداری از آن هم از شوشتر تامین می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه با این وجود در حال اجرای طرحی هستیم که احتمالا تا 2 ماه آینده تمام می‌شود اضافه کرد: در این طرح بناست از کانال چمران آب را به کانال سلمان بیاوریم و در صورت انجام این طرح، دیگر نیازی به آب کارون نداریم و همه آب اهواز را از کرخه تامین خواهیم کرد و کدورت آب به ۱۱۰۰ ای سی در تابستان و ۸۰۰ ای سی در زمستان می‌رسد.

 

شریعتی با بیان اینکه هم‌اکنون کار در حال ساخت است خاطر نشان کرد: تا جایی که توانستیم اقدامات لازم را برای تامین آب اهواز از منابع متنوع انجام داده‌ایم و در صورت بروز مشکل و شکستگی در یک خط از مسیر دیگر آب را تامین کنیم.

 

هدف نهایی در طرح آبرسانی غدیر تامین آب از رودخانه دز است

وی هدف نهایی در طرح آبرسانی غدیر را تامین آب از رودخانه دز دانست و با اشاره به اینکه الان هم کار در حال انجام بوده که کار بسیار سنگینی است تصریح کرد: آب دز، ای سی ۴۴۰ دارد که بهترین آب ایران محسوب می‌شود و حتی استانداردهای آب کانادا که سخت‌ترین استانداردهای آب است را نیز دارد و در حال حاضر آب اهواز عمدتا از کرخه که استانداردهای نسبتاً خوبی دارد تامین می‌شود.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون آبی که عرضه می‌شود از لحاظ مطلوبیت میکروبی در سطح قابل قبولی است و از لحاظ مطلوبیت کلری نیز سطح خوب و حتی بالاتر از کشوری را دارد عنوان کرد: البته کدورت آب در خوزستان بالاست و بیشتر از میانگین کشوری است و علت آن هم این است که عمده آبی که در کشور تامین می‌شود از منابع زیرزمینی است، در صورتی که در خوزستان اکثر آب از آب‌های سطحی و رودخانه ها تامین می‌شود.

 

فرسودگی سیستم شبکه‌های آب در حال اصلاح است

وی ابراز کرد: سیستم شبکه‌های آب ما فرسوده است و این موضوع را کسی رد نمی‌کند اما پرتی آب استان در سال ۹۵ به میزان ۴۵ درصد بود و الان این رقم به ۳۲ درصد رسیده است؛ چند صد میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب هزینه کردیم و در حال حاضر متوسط پرتی آب در کشور ۲۸ درصد است و اگر این روند را ادامه دهیم که البته سال گذشته به دلیل محدودیت منابع با وقفه مواجه شد برنامه داریم این رقم را به ۲۲ تا ۲۵ درصد برسانیم.

 

شریعتی ادامه داد: در خصوص مخلوط شدن آب و فاضلاب باید به این نکته توجه داشت که شبکه آب ما با پمپ و پرفشار است و شبکه فاضلاب ما ثقلی و کم‌فشار و فاضلاب از یک مکان کم‌فشار به یک مکان پر فشار حرکت نمی‌کند.

 

وی تاکید کرد: قطعی برق و خاموشی هم به دلیل این که پس از خاموشی چند ساعته در زمستان ۹۵ و با پیگیری انجام شده و تاکید رئیس‌جمهور شبکه آب استان به دیزل ژنراتور مجهز شد تقریباً میزان خاموشی پمپ‌های آب را نداریم.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: سیستم‌های تصفیه‌خانه آب را هم از ۲ خط تامین برق کردیم که زمان قطعی برق از خط دوم تامین برق تصفیه‌خانه‌ها صورت می‌گیرد بنابراین خاموشی پمپ‌ها تقریبا صفر است‌.

 

وی اظهار داشت: در مناطق حاشیه که بعضا انشعابات غیرمجاز است و شبکه‌های روکار طولانی کار گذاشته شده، احتمال بروز این وضعیت وجود دارد البته در بسیاری از مناطق حاشیه از جمله کوی مهدیس، مشعلی، بخشی از ملاشیه و برخی مناطق دیگر اصلاح لازم صورت گرفته و شبکه آب ایجاد و این موارد بسیار کم شده ولی صفر نشده است.

 

کاستی‌های شبکه آب و فاضلاب را تکذیب نمی‌کنیم

شریعتی با بیان اینکه با این حال ممکن است در نقاطی شکستگی‌هایی رخ دهد که اصلاح می‌شود و من منکر آن نیستم که البته این مسئله در کل کشور رخ می‌دهد تصریح کرد: چند نقطه است که اصلاح اساسی لازم است و در دستور کار داریم.

 

وی با اشاره به در طول چند سال اخیر هیچ‌گونه پیک التور و طغیان بیماری‌های روده‌ای نداشتیم و این نشان می‌دهد که شرایط رصد می‌شود و کار در حال انجام است افزود: کاستی و نقصان از نظر شبکه آب و فاضلاب در استان و به ویژه در اهواز بسیار است و کسی این واقعیت را تکذیب نمی‌کند.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر امسال ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه به صورت کامل به استان تخصیص یابد و سال آینده هم ۵۰ میلیون یوروی دیگر اختصاص یابد و ۴۰ میلیون یورو فاینانس تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز هم انجام شود که البته مجموع این سه رقم در حدود نیمی از هزینه فاضلاب اهواز را پوشش می‌دهد با این وجود کارشناسان نظرشان بر این است که با هزینه این ۱۴۰ میلیون یورو و مدیریت مناسب تا حدود ۷۰ درصد مشکلات فاضلاب اهواز حل خواهد شد و بهبود چشم‌گیری به‌دست می‌آید.

 

وی در خصوص کمک به تیم‌های فوتبال استان عنوان کرد: بر اساس مصوبه مجلس دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند در ورزش قهرمانی هزینه کنند و دست ما برای کمک به تیم‌های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان بسته شده با این وجود با پیگیری‌های صورت گرفته وزیر نفت کمک‌های خوبی به این ۲ تیم داشته است.

 

نرخ بیکاری در خوزستان ۱۲.۴ درصد است

شریعتی به وضعیت بیکاری در استان اشاره کرد و اذعان داشت: در زمینه اشتغال آنچه مرکز آمار ایران ارائه داده در زمستان ۹۷ نرخ بیکاری  در استان ۱۷ درصد بوده و امروز به ۱۲.۴ درصد رسیده که البته همچنان از متوسط کشوری که حدود ۱۱ درصد است بیشتر هستیم و باید تلاش کنیم آن را کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه مجوز کشتی که داده‌ایم حدود ۴۶۰ هزار هکتار کشت تابستان است که اشتغال قابل ملاحظه‌ای را ایجاد می‌کند ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار کشت شلتوک در تابستان امسال داشتیم که اشتغال قابل ملاحظه‌ای به دنبال دارد.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: تلاش شده که از همه ظرفیت‌ها برای اشتغال استفاده شود؛ البته رقم بیکاری ۱۲.۴ درصد مربوط به کل استان است اما این رقم در بین جوانان در سراسر کشور بالاتر بوده و در استان این رقم در حدود ۳۰ درصد است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا شبکه آب و فاضلاب غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان تامین می شود حال حاضر هزار ماسک آب اهواز تامین آب آب استان شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه