Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@21:06:05 GMT

تصاویر/زندگی در حصیر آباد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۷۴۴۲

تصاویر/زندگی در حصیر آباد

«حصیر آباد» یکی از محله‌های قدیمی شهر اهواز، که در منطقه‌ی هفت واقع شده است. این محله در راستای شمال جنوب بین محله‌های آسیه آباد و راه بند و در راستای خیابان کارون و روی دامنه تپه قرار گرفته‌است.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«حصیر آباد» یکی از محله‌های قدیمی شهر اهواز، که در منطقه‌ی هفت واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محله در راستای شمال جنوب بین محله‌های آسیه آباد و راه بند و در راستای خیابان کارون و روی دامنه تپه قرار گرفته‌است. علت نامگذاری آن وجود خانه‌هایی بود که از حصیر ساخته شده بودند و زمانیکه خانه‌ها اغلب از خشت و گل و آجر بودند. تپه‌های «حصیر آباد» تنها نقطه مرتفع اهواز است که شکل‌گیری محله را تحت تأثیر قرار داده‌اند. ریزش تپه‌ها بر روی خانه‌های مسکونی و شیب‌های تند و دسترسی سخت به مسیرهای عبور و مرور زباله‌های رها شده در کوچه‌ها از مشکلات تمام نشدنی این محله است. کوچه‌های «حصیر آباد» تا روزها بعد از بارش باران دچار آبگرفتگی هستند. خیابان‌های باریکی که رسیدگی نکردن شهرداری به آنها آسایش مردم را به مخاطره انداخته است. ساکنین مناطق نزدیک به تپه برای تمیز کردن جوی‌های فاضلاب خود دست به کار می‌شوند. حاشیه نشینی و فقر و اعتیاد در خیابان‌های «حصیر آباد» در هم تنیده است. اینها فقط بخشی از حال بد محله «حصیر آباد» است.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حصیر آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان

با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت‌ و مسئولان استانی و محلی، فعالیت شهرداران دهه هشتادی در رفسنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، آئین رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان، هم‌زمان با نهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۳ و روز ملی شوراها با حضور نوجوانان دهه هشتادی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

در این مراسم که سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، مجید کهنوجی شهردار رفسنجان، سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از اعضای شورا حضور داشتند، نمایندگان شهرداران محله برنامه‌های خود را ارائه دادند.

به گزارش ایمنا، پویش «شهردار شو» به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و به منظور فراهم نمودن فرصتی برای مدیریت دهه هشتادی‌ها در فضایی کاملاً رقابتی برگزار شده است و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ شهردار محله دختر و پسر در ۵۰ محله رفسنجان مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 748856

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟
  • تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان