Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر سینما و تلویزیون اعتقاد دارد قصه‌هایی درباره خان و رعیت روایت می‌شود و اجحافی که در مورد رعیت‌ها صورت گرفته، همچنان مورد پسند مردم است. هنوز مردم دنبال ساخت "پس از باران"، "گذر از رنج‌ها" و خیلی از این کارهای تاریخی و بومی‌‌‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجید پتکی از جمله بازیگرانی است که عمده فعالیت‌های هنری‌اش را در شهر زادگاهش، رشت متمرکز کرده و سال‌هاست که به خصوص در عرصه تئاتر در استان گیلان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آواز مه، کوله‌بار، آواز شب، دلدادگان و گذر از رنج‌ها از جمله سریال‌هایی به شمار می‌روند که پتکی در آنها بازی کرده است. پتکی در سریال «گذر از رنج‌ها» ایفاگر نقش سهراب است. جوان عاشق پیشه‌ای که همسرش را پس از به دنیا آمدن دخترش(دنیا) از دست می‌دهد و همیشه سوگوار معشوقش می‌ماند.

این بازیگر می‌گوید که با وجود گذشت سال‌ها از پخش اولیه سریال «گذر از رنج‌ها» مردم کوچه و خیابان همچنان او را به نام پدر دنیا می‌شناسند و صدا می‌زنند و همین، نشانه‌ای است که او به خوبی از پس نقش برآمده. پتکی ناشناخته‌ماندن را از عوارض فعالیت در شهرستان ذکر می‌کند و شرایط را برای بازیگران شهرستانی نامناسب و دشوار می‌داند. در سریال «گذر از رنج‌ها» به کارگردانی فریدون حسن‌پور علاوه بر مجید پتکی بازیگرانی همچون بیژن امکانیان، پیام دهکردی، پژمان بازغی، ماه‌چهره خلیلی، نگین معتضدی، شیوا طاهری، مهران رجبی و آزیتا ترکاشوند به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال را آی‌فیلم به زبان عربی روی آنتن برده است. 

مشروح این گپ و گفت را در ادامه بخوانید:

مجید پتکی در پاسخ به این سؤال که با وجود سال‌ها فعالیت در عرصه بازیگری آنچنان که باید و شاید برای مخاطب عام شناخته نشده‌اید، علت این مسئله چقدر به دوری‌تان از تهران مربوط می‌شود به خبرنگار خبرگزاری تسنیم  گفت: این معضلی است که اکثر بازیگران شهرستانی با آن مواجه‌اند. من سال‌هاست که در استان گیلان به بازیگری اشتغال دارم و اصولاً شغل اصلی‌ام همین است. چند دهه است که به خصوص در تئاتر گیلان فعالم و نمایش‌های زیادی را روی صحنه برده‌ام. شرایط برای بازیگران شهرستانی واقعاً دشوار است.

وی تصریح کرد: سریال "گذر از رنج‌ها" فرصت خوبی بود که دیده شوم و بخشی از توانایی‌هایم در بازیگری را به نمایش بگذارم. هنوز هم پس از گذشت سال‌ها از پخش این سریال، مردم کوچه و خیابان مرا به نام پدر دنیا می‌شناسند. همین نشان می‌دهد که نقشم به خوبی کار کرده و بازتاب داشته است.

پتکی در خصوص اینکه چطور شد به تیم بازیگری سریال "گذر از رنج‌ها" پیوست، گفت:  قبل از "گذر از رنج‌ها" در سریال‌هایی مانند "آواز شب" و "آواز مه" بازی کرده بودم. توسط یکی از دوستان به آقای حسن‌پور معرفی شدم. شاید برایتان جالب باشد که بگویم ابتدا قرار بود نقش خسرو را بازی کنم که بعداً به آقای جعفر دهقان رسید. به هر حال قسمت نبود نقش خسرو را بازی کنم و نقش سهراب به من رسید. البته، هم نقش را دوست داشتم و هم سعی کردم تا به خوبی ایفاگرش باشم. همین که مخاطب همچنان مرا با این نقش به یاد می‌آورد نشان می‌دهد که چقدر سهراب را خوب بازی کرده‌ام. با کاراکتر سهراب احساس غریبگی نمی‌کردم و با کمک آقای حسن‌پور همه تلاش خود را به کار گرفتم تا بتوانم به خوبی بازی‌اش کنم.

وی در خصوص بازخوردهایی که از مخاطبین می‌گیرد، خاطرنشان کرد: معمولاً تکرار آثارم را از شبکه آی‌فیلم و دیگر شبکه‌های تلویزیون دنبال می‌کنم و برایم جذاب است کاری نوستالژی می‌شود و ما را مردم با آن نقش به یاد می‌آورند. بازخوردی که از مردم گرفته‌ام این است مردم قصه‌هایی که درباره خان و رعیت روایت می‌شود و اجحافی که در مورد رعیت‌ها صورت گرفته، برایشان همچنان مورد پسند است؛ مثل سریال "پس از باران". 

این بازیگر سینما و تلویزیون تأکید کرد: شخصیت اصلی سریال "گذر از رنج‌ها" یک دختر جوان است و همین به جذب بیشتر مخاطب کمک می‌کند. معمولاً مردمی که سریال را دیده‌اند با گذشت چند سال از پخشش همچنان مرا با نام بابای دنیا می‌شناسند و جالب‌تر آن که، کودکان و نوجوانان مخاطب سریال بودند. رابطه سهراب و دنیا در آن برهه زمانی که مشغله پدرها زیاد بود خیلی تنگاتنگ است و خیلی به هم وابسته‌اند. فکر می‌کنم پدرها باید به دخترانشان بیشتر بها دهند و به آنها توجه کنند.

وی در خاتمه درباره کارهای جدیدش، گفت: در حال بازی در سریال "یک و شش" به کارگردانی نیما اقلیما برای شبکه نمایش‌خانگی‌ام. قبل از شیوع کرونا هم فیلم سینمایی "لباس شخصی" به کارگردانی و نویسندگی امیرعباس ربیعی را داشتم.  در ایام نوروز هم سریال "کامیون" را از شبکه دو داشتم. در این ایام که کرونا همه‌جا را تعطیل کرده هم کاری ندارم و در زادگاهم استان گیلان کار تئاتر می‌کنم و البته چند پیشنهاد هم دارم که در حال بررسی آنها هستم.

لوکس‌بازی و اغواگری بازیگران در قابِ تلویزیون/ چرا آگهی‌های لاکچری را به صداوسیما تحمیل می‌کنند؟شروع پخش آثار جشنواره تلویزیونی مستند/ صداوسیما آمارِ آنتن اختصاص داده به دولت را اعلام کرد

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط بازیگران سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی تلویزیون سریال ایرانی بیشتر بخوانید... لوکس‌بازی و اغواگری بازیگران در قابِ تلویزیون/ چرا آگهی‌های لاکچری را به صداوسیما تحمیل می‌کنند؟ دستور رئیس صداوسیما برای ساخت سریالی برای کرونا ادای احترام بازیگران "آخر خط" به مدافعان حرم و سردار سلیمانی+ فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لوکس‌بازی و اغواگری بازیگران در قابِ تلویزیون/ چرا آگهی‌های لاکچری را به صداوسیما تحمیل می‌کنند؟ دستور رئیس صداوسیما برای ساخت سریالی برای کرونا ادای احترام بازیگران "آخر خط" به مدافعان حرم و سردار سلیمانی+ فیلم واژه های کاربردی مرتبط بازیگران سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی تلویزیون سریال ایرانی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ لوکس‌بازی و اغواگری بازیگران در قابِ تلویزیون/ چرا آگهی‌های لاکچری را به صداوسیما تحمیل می‌کنند؟ ۲ سفر ابدی و حتمی در بیان آیت‌الله بهجت/ چگونه خداوند در وجود مؤمن رغبت به مرگ را ایجاد می‌کند؟ ۳ رضا رویگری: کسی سراغم را نمی‌گیرد ۴ مستندی متفاوت از شهیدی که حاج قاسم به او ارادت داشت ۵ «تِنِت» از جدول اکران‌های آمریکا خارج شد ۶ ایجاد زمینه‌های ظهور و نجات مردم در بیان آیت‌الله بهجت/ چه بلاهایی از مقدمات ظهور امام زمان(عج) است؟ ۷ یکی از متون تاریخی قرن پنجم صوتی شد ۸ اعضای جدید شورای عالی تئاتر مقاومت معرفی شدند مهمترین اخبار فرهنگی سفر ابدی و حتمی در بیان آیت‌الله بهجت/ چگونه خداوند در وجود مؤمن رغبت به مرگ را ایجاد می‌کند؟ نگاهی به «سگ شکاری» |وقتی قهرمانان جنگ‌طلب، از مسیح خرج جنایت خود می‌کنند ماجرای اختلاس‌گرها در "طلاق" ابوالقاسم طالبی/ قطب‌الدین صادقی: چرا تلویزیون سریال ماندگار نمی‌سازد؟ رضا رویگری: کسی سراغم را نمی‌گیرد مهمترین اخبار تسنیم اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ماهان/ نقاب واژه بر قانون جنگل امکان فروش ۶۰درصد سهام عدالت برای همه بعد از عید غدیر خم سلیمی: آقای" روحانی" علیه گران فروشی که اتفاقا بخشی در دولت است اقدام کنید رئیس جمهور و وزرا برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس بیایند/هیئت رئیسه پارلمان پیگیری کند افزایش ۳.۲ درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور/ بارش باران در محورهای ۲ استان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی تلویزیون سریال ایرانی بازیگران سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی تلویزیون سریال ایرانی سینما و تلویزیون گذر از رنج ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون

سه سریال «رخنه»، «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» و «بدل» در ژانرهای امنیتی، اجتماعی و کمدی از شبکه‌های یک، دو و سه سیما روی آنتن می‌روند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی غفاری و حمیدرضا غفاری، سجاد مهرگان و علیرضا مسعودی به عنوان کارگردانان سه سریال‌ تلویزیونی محسوب می‌شوند که در ژانرهای امنیتی، اجتماعی و کمدی از شبکه‌های یک، دو و سه سیما روی آنتن می‌روند.

نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی، بهزاد خلج، شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق بازیگرانی هستند که در قالب این سه سریال از قاب تلویزیون دیده می‌شوند.

سریال «رخنه» از شنبه هفته آینده 15 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه از آنتن شبکه یک سیما روانه آنتن می‌شود.

فصل دوم مجموعه آقای قاضی با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه 121» پنجشنبه ـ 13 اردیبهشت ماه ـ آغاز می‌شود و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها میهمان مخاطبان شبکه دو سیما خواهد بود.

زمان پخش سریال «بدل» بعد از اتمام سریال «هفت سر اژدها» اعلام شده است. با توجه به اینکه تاکنون 39 قسمت از این سریال پخش شده، سریال «بدل» اواخر ماه اردیبهشت روی آنتن شبکه سه می‌رود.

«رخنه» سریالی امنیتی با محوریت هوافضا

سریال «رخنه» تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشورمان از شنبه 15 اردیبهشت ماه راهی آنتن تلویزیون می‌شود.

داستان سریال «رخنه» که در 30 قسمت تولید شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک های ماهواره بر و فضایی تحقیق می کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان مواجه می‌شود.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی‌تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری بر عهده داشته است و پس از وی، حمیدرضا لوافی کار این مجموعه را ادامه دادند.

دیگر عوامل مجموعه «رخنه» مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه‌ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه‌اند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.

سریال «رخنه» قرار است از شنبه 15 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه پخش شود.

بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»

بهزاد خلج دوباره «آقای قاضی» می‌شود

فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه 121» تولید گروه نمایشی مرکز سیمرغ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

در این فصل «بهزاد خلج» که همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند وارد یک شعبه جدید به نام شعبه 121 می‌شود و با داستان‌هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد.

در فصل دوم این مجموعه، آقای قاضی به پرونده‌هایی پیچیده‌تر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت. کارگردانی این مجموعه همچون فصل اول با سجاد مهرگان و سرپرستی نویسندگان آن سیدمحمد حسینی است.

فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه 121» از هفته جاری پنجشنبه، 13 اردیبهشت پنجشنبه و جمعه‌ها از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

«بدل» سریال طنز تلویزیون

سریال «بدل» قرار است بعد از سریال «هفت سر اژدها» به روی آنتن شبکه سه سیما برود.

در این سریال بازیگرانی همچون شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی، ابوالفضل رجبی و پریسا مقتدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«بدل» به کارگردانی و نویسندگی علی مشهدی (علیرضا مسعودی) و به تهیه‌کنندگی رضا نصیری محصول سیما فیلم است و در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | سکانس جنجالی سرو مشروبات الکی در سریال خبرساز تلویزیون!
  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • «نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟
  • بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
  • بازیگران سریال تورم
  • دخیا همراه با ولا و ماتا به دنبال یک تجربه جدید
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون