Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@05:56:55 GMT

طلاق بین مددجویان کمیته‌امداد قم ۱۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۸۴۷۴

طلاق بین مددجویان کمیته‌امداد قم ۱۳ درصد کاهش یافت

سید محسن صالحی روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: کمیته‌امداد در راستای کاهش واقعه طلاق بین مددجویان، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مادرانی که از همسر خود جداشده و دخترانی که والدینش از هم جداشده‌اند، نموده‌است.

وی با بیان این‌که بررسی صورت‌گرفته بین سال‌های ۹۴ تا ۹۸ می‌باشد،‌ اضافه کرد: آموزش‌های صورت گرفته موفقیت‌آمیز بوده و پایبندی به زندگی مشترک را بین خانواده‌های کمیته امداد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، ۷۸ درصد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزشی زوج‌ها، رضایتمندی خود را اعلام کرده‌اند.

صالحی با بیان این‌که آموزش زوجین در ایام شیوع کرونا نیز متوقف نشده‌است، بیان کرد: با شناسایی آسیب‌های ازدواج جوانان، از اساتید حوزه و دانشگاه درجه یک کشوری برای برگزاری کلاس‌ها دعوت به عمل آمد و کلاس‌ها با چند مبحث کاربردی  ترتیب یافت.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ دوره کلاس آموزشی برگزار شده‌است که در دوره نخست ۱۱۰ نفر و در دوره دوم ۱۴۰ نفر شرکت کردند.

وی ادامه داد: عشق‌ورزی به همسر، کاوش در خیانت همسران، مدیریت مصرف و دورریز، بهداشت سلامت جسمی و روان زنان و مردان و ‌تکنیک‌های حل تعارض با زنان و مردان از جمله مباحث مطرح‌شده در این دوره‌ها می‌باشد.

معاون کمیته امداد قم افزود: کلاس‌ها با ظرفیت مناسب در فضای بزرگ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و جهیزیه اهدایی کمیته امداد نیز به این زوج‌ها اهدا شد.

برچسب‌ها قم طلاق کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم طلاق کمیته امداد امام خمینی ره قم طلاق کمیته امداد امام خمینی ره کمیته امداد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان تهران؛ ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: درمسیر تحول و تعالی و با اجرای برنامه‌های عملیاتی در دادگستری استان تهران ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

نیکوکار تصریح کرد: با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جهت برگزاری شورای اجتماعی پیشگیری شهرستان‌ها، شهرستان بهارستان با اجرایی کردن مصوبات جلسات برگزار شده موفق به کاهش ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به میزان بیش از ۲۴ درصد شده است.

وی افزود: اقدامات دادگستری بهارستان در راستای اهداف پیشگیرانه، موجب کاهش ورودی پرونده در ۷ اتهام از ۱۰ اتهام اول آن و همچنین تقلیل ورودی پرونده در ۵ حوزه تصرف عدوانی، طلاق توافقی، حوزه مواد مخدر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی و سرقت مستوجب تعزیر شده است.

نیکوکار گفت: سازگاری میان زوجین نیازمند کسب مهارت‌های لازم به وسیله آموزش است تا با کمک آن بتوان یک زندگی با کیفیت مطلوب را تجربه کرد؛ زیرا خوب زندگی کردن یک مهارت اکتسابی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تاکید کرد: طلاق تنها راه حل برای پایان دادن به اختلافات نیست و این اصل باید تا حد ممکن به شکل کم و محدود مورد استفاده قرار گیرد و تا جایی که امکان دارد به‌عنوان آخرین گزینه مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز