Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس به گفته شهردار شیراز، در شرایطی که کشور با تحریم‌های بسیاری رو به رو است، بومی‌سازی بسیاری از تولیدات فنی و توسعه مرزهای دانش در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار گرفته که گامی موثر در راستای عبور از مشکلات کنونی و خودکفایی ایران اسلامی خواهدبود.

حیدر اسکندرپور در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک چهلمین سال تاسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: فعالیت و پویایی جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر نشان داده که این نهاد به رغم اینکه در سال‌های نخستین پس از انقلاب بر اساس نیاز به تحول و جهت دهی به فضای فرهنگی و دانشگاهی کشور تشکیل شد ؛ همواره  اهداف و وظایف محوله را بر اساس نیازهای جامعه به روز رسانی کرده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه در شرایط امروز جامعه توجه به توسعه فرهنگی و بهره‌مندی از توان و استعداد سرمایه‌های غنی انسانی در کشور راهگشای بسیاری از مشکلات است، افزود: جهاد دانشگاهی نیز  این موضوع را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

شهردار شیراز که معتقد است توجه به نیازهای جامعه در حوزه‌های سلامت، درمان، صنعت، کشاورزی و سایر حوزه‌های درخور اهمیت از سوی جهاد دانشگاهی این نهاد را به نهادی کارآمد و پویا در جامعه تبدیل کرده است، گفت: اهمیت اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در مراکزی همچون پژوهشکده رویان که وابسته به جهاد دانشگاهی است به خوبی جایگاه برجسته این نهاد را نمایان می‌کند.

اسکندرپور ادامه داد: این نهاد با فعالیت  در عرصه رسانه‌ای به خصوص با اداره خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ خبرگزاری قرآنی ایکنا و نیز مرکز افکارسنجی ایسپا موفق شده است منابعی موثق برای اطلاع رسانی در اختیار مردم و جامعه قرار دهد.

او همچنین تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در استان فارس نیز همواره پیشگام فعالیت در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی بوده و با راه‌اندازی مراکز مختلف، انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای طرح‌های پژوهشی کارنامه‌ای درخشان بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی شهردار شیراز استان فارس جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: این کتاب به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
رضائی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.
انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶book.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند