Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سفارت ایران در واکنش به اظهارات زلمی خلیل زاد درباره مواضع ایران در زمینه روند صلح افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد ایران از مذاکرات صلحی که بر پایه مالکیت و رهبری افغان‌هاست حمایت می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، پس از اینکه در چند روز اخیر زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفته بود ایران مایل نیست آمریکا در افغانستان به صلح برسد، سفارت ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران از مذاکرات صلحی حمایت می‌کند که برپایه مالکیت و رهبری افغان‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه با تاکید مجدد بر حمایت ایران از استقرار صلح و ثبات در افغانستان و تکرار مواضع ثابت ایران مبنی بر ضرورت پایه‌گذاری صلح بر مبنای نتایج گفتگو‌های بین افغان‌ها که با رهبری افغان‌ها انجام گیرد، به مقامات آمریکایی توصیه شده است قبل از هرگونه اظهارنظر درباره دیدگاه‌های مسئولین ایران در خصوص مسائل منطقه و افغانستان، ابتدا این مواضع را با دقت مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکنش ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان