Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:11:48 GMT

آغاز برداشت انگور از ۳ هزار هکتار از باغات رباط کریم

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۹۰۷۴

آغاز برداشت انگور از ۳ هزار هکتار از باغات رباط کریم

علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز برداشت انگور از ۳ هزار هکتار از باغات رباط کریم خبر داد و اظهار داشت: ارقام کشت شده شامل مهدیخانی، کندری، یاقوتی، سحابی، سمرقندی، مهری، شاهانی، عسگری، بیدانه قرمز و سفید هستند.

حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر ارقام پیش رس مانند مهدی خانی در حال برداشت هستند گفت: انگور شهرستان رباط کریم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و عمده تولید شهرستان مصرف تازه خوری داشته و به میادین میوه و تره‌بار تهران و سایر استان‌ها از قبیل آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، قزوین، مرکزی و قم ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی رباط کریم گفت: تربیت درخت انگور به روش داربستی و مدرن باعث افزایش چشمگیر عملکرد می‌شود در این روش به دلیل استفاده گیاه از نور بهتر آبیاری قطره‌ای و افزایش راندمان آب و امکان مکانیزه شدن عملیات داشت باعث افزایش کمیت و کیفیت محصول، باعث ارتقای سطح درآمد کشاورز می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره انگور، بوم گردی و گردشگری در این منطقه اشاره کرد و عنوان داشت: این جشنواره سال گذشته با هدف ایجاد توسعه پایدار و تبدیل هر خانوار روستایی به یک بنگاه اقتصادی کوچک، شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت بکر روستا به همه مردم ایران، کاهش و جلوگیری از مهاجرت با ایجاد فرصت‌های شغلی در روستا، احیای مشاغل و صنایع دستی کوچک و محلی، ارتقا سطح سلامت، رفاه و امنیت غذایی قشر کم درآمد روستایی و غیره برگزار شد.

کد خبر 4983139

منبع: مهر

کلیدواژه: انگور رباط کریم علیرضا حیدری ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ازدواج بیرجند مسکن مجلس شورای اسلامی رباط کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود : کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد