Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بر اساس مطالعه انجام شده توسط وب‌سایت تحقیقاتی Comparitech، اکثر شهرهایی که بیشتر تحت نظارت هستند، در چین قرار دارند. این کشور برای استفاده قابل توجه از فناوری نظارت و رتبه‌بندی آن در میان 150شهر پرجمعیت جهان زبانزد شده است.

گفتنی است که شهر تای اوان چین، واقع در استان شانگزی تقریبا 300مایلی جنوب غربی پکن، با دارا بودن 120دوربین مداربسته عمومی به ازای هر هزار نفر در صدر لیست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر غیر چینی که رتبه بالایی را از آن خود کرده لندن است که به دلیل نظارت دقیق بر فضاهای عمومی، دارای 67دوربین مداربسته به ازای هر هزار نفر بوده است. لس‌آنجلس نیز در بین شهرهای آمریکا، با دارا بودن 6دوربین به ازای هر هزار نفر، جایگاه نخست را در این کشور به دست آورده است.

فناوری دوربین‌های مداربسته در بسیاری از نقاط جهان بحث برانگیز بوده و طرفداران مزایای آن برای مبارزه با جرم و جنایت متخلفان، محتاطانه از پتانسیل نظارت به عنوان ابزاری به منظور کنترل عمومی و نقض حقوق حریم خصوصی استفاده می‌کند.

گردآورندگان این تحقیق اذعان داشتند در شهرهای مورد بررسی، ارتباط اندکی میان نرخ پایین‌تر جرم با افزایش احساس امنیت و نظارت وجود دارد.

در نمودار ارائه شده، شهرهایی که دارای بیشترین تعداد دوربین مداربسته به ازای هر هزار نفر هستند را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین موبایل سامسونگ چند؟ +جدول قیمت گران‌ترین موبایل‌ها در بازار +جدول محبوب‌ترین تبلت‌های بازار چند؟ +جدول ماجرای قبوض سرسام آور موبایل حمایت از تولید بیت کویین قانونی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حریم خصوصی کیفیت زندگی شهرهای جهان دوربین های مداربسته تحت نظارت شهرهای چین فناوری نظارت کنترل عمومی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ازای هر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟

آفتاب‌‌نیوز :

تراکتور – استقلال در حالی برگزار کننده یکی از دیدار‌های مهم و حساس هفته بیست و پنجم خواهند بود که تیم تراکتور شانس قهرمانی اش کم شده است و بیشتر برای دفاع از اعتبار خود به میدان می‌آید، اما استقلال در صدر جدول است و برای تدوام صدرنشینی نیازمند کسب سه امتیاز این دیدار است.

تیم تراکتور قادر به استفاده از بازیکنانی، چون سید محمد حسینی، محمد قنبری و محمد آقاجانپور به دلیل مصدومیت نیست. بازیکنانی که غالبا شاهد حضور آن‌ها در ترکیب ثابت تراکتور نبودیم و بیشتر به عنوان بازیکن جایگزین به میدان می‌آمدند.

اما استقلال غایبان مهم تری دارد. حسین حسینی کاپیتان و دروازه بان استقلال با رای کمیته انضباطی نمی‌تواند در این بازی به میدان بیاید. علاوه بر مهدی مهدی پور که فصل را از دست داده رافائل سیلوا هم به دلیل مصدومیت دور از ترکیب استقلال خواهد بود و بازگشت آرمین سهرابیان به ترکیب استقلال هم هنوز مشخص نشده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟