Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: کمیته‌ای در این کمیسیون برای نهایی شدن طرح آمایش سرزمینی تشکیل شده که قرار است با نهایی شدن آن، سند زنده‌‌ای از هر استان از فرصت‌ها و محدودیت‌ها مشخص شود.

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره طرح آمایش سرزمینی اظهار داشت: دولت طبق برنامه چهارم توسعه مکلف به تهیه اسناد توسعه بخشی، فرابخشی و استانی بوده تا فرصت‌ها و محدودیت‌ها هر استانی مشخص شود که بر همین اساس این کار نقش اصلی برای کنترل محرکه هر استانی را تعیین می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گام ابتدایی این کار با تهیه اسناد توسعه استان‌ها مشخص شده افزود: متاسفانه دولت تاکنون سند آمایش سرزمینی را مشخص نکرده است.

علیرضابیگی گفت: ‌آمایش سرزمینی، برنامه‌ای برای ساماندهی فعالیت‌های انسان در فضای جغرافیایی مورد نظر است که رویکردهای کلان توسعه کالبدی و امور زیربنایی و صنعتی را تعیین می‌کند. ضمن اینکه ضوابط ملی آمایش سرزمینی براساس مطالعات پایه آمایش و سیاست‌های کلان اقتصادی و توسعه کشور با اتکا به توان‌های محیطی، زمینه های فرهنگی و پیشینه صنعت و زیرساخت‌های اقتصادی و موقعیت جغرافیایی و همجواری با سایر کشورها و ویژگی‌های اقلیمی و جمعیتی هریک از استانها، کارکرد های ویژه ای را برای ایفای نقش در برنامه راهبردی ملی برای آنها تعریف می کند.

وی اظهار داشت:کمیته بررسی طرح آمایش سرزمینی در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مسئولیت بنده تشکیل شده و قرار است با حضور مسئولان استان‌ها، مسئولان سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس به این موضوع رسیدگی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه برای رسیدگی به این طرح زمان زیادی را از دست داده‌ایم اما عزم کمیسیون برای نهایی شدن آن جدی است چرا که آینده هر استان تعیین می‌شود و تبدیل به سند بسیار مهمی خواهد شد که هرگز فراموش نمی‌شود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس آمایش سرزمینی توسعه نماینده تبریز در مجلس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها کمیسیون امور داخلی آمایش سرزمینی نهایی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس

آرنه اسلوت به احتمال زیاد سرمربی فصل آینده لیورپول خواهد بود.

طرفداری | کچل‌های تخم مرغی؛ طرحی که بلیچر ریپورت برای سرمربیان بدون موی لیگ برتر منتشر کرده است.

روز گذشته بود که خبری مبنی بر قطعی شدن همکاری آرنه اسلوت با لیورپول منتشر شد. سرمربی فاینورد بارها در مصاحبه‌های خود تاکید کرده بود مایل است هدایت لیورپول را برعهده بگیرد و حالا طبق ادعای رومانو و برخی رسانه‌ها، سرمربی هلندی در فصل آینده روی نیمکت قرمزهای آنفیلد می‌نشیند.

بلیچر ریپورت در اقدامی خلاقانه، برای سه سرمربی کچل لیگ انگلیس یعنی اسلوت، تن‌هاخ و گواردیولا طرحی بامزه منتشر کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟