Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، بهاره کاویانی مدیرعامل این شرکت افزود: این شرکت یکی از ارائه دهندگان دستگاه نانوکلوئیدساز است که با توجه به نیاز بازار به مواد ضدعفونی‌کننده، از پتانسیل نانوکلوئیدساز خود برای تولید ضدعفونی‌کننده، استفاده کرده است.

وی بیان کرد: ما یکی از اولین تولیدکنندگان دستگاه نانوکلوئیدساز هستیم که با شیوع ویروس کرونا و نیاز موجود در بازار کشور، از این فناوری که در شرکت ما وجود داشت برای تولید ماده اولیه ضدعفونی‌کننده استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این ضدعفونی‌کننده‌ها از نانوذرات نقره استفاده می‌شود که توسط دستگاه نانوکلوئیدساز تولید شده است.

کاویانی اظهار داشت: این ضدعفونی‌کننده حاوی نانوذرات نقره برای استفاده در فضاهای عمومی نظیر مترو، فروشگاه و هواپیما به دلیل ماندگاری بالای آن مناسب است. این ضدعفونی‌کننده‌ها مزیت‌هایی نسبت به نمونه‌های الکلی دارند. برخلاف الکل که فرار بوده و ماندگاری کمی دارد، این ضدعفونی‌کننده زمان بیشتری را روی سطح می‌مانند از این رو اثربخشی آن طولانی‌تر است. از سوی دیگر به دلیل فقدان الکل، حساسیت کمتری برای سیستم تنفسی و سلامت داشته و برای گروه‌های حساس مناسب‌تر است.

کاویانی گفت: این شرکت با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌های مربوطه قادر به تولید روزانه یک تا دو تُن ضدعفونی‌کننده است. اکنون آماده تولید هستیم که با دریافت مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط کار تولید آغاز خواهد شد، گواهی نانومقیاس این فناوری از ستاد نانو دریافت شده است.

وی از افزایش ظرفیت نانوذرات نقره در این شرکت خبر داد که بخشی از این نانوذرات در خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده استفاده خواهد شد.

به گفته کاویانی: این شرکت ساخت دستگاه‌های تولید نانوپودر و تولید نانوکلوئیدهای فلزی با استفاده از روش انفجار الکتریکی سیم را نیز انجام داده، همچنین این شرکت فناوری نانوکویتاسیون را با ساخت دستگاه‌هایی در تولید نانوامولسیون‌ها و هموژانیزاسیون برای اولین بار در کشور بومی کرده است. برتری های موجود در این روش مورد توجه صنایع مختلف از جمله تصفیه آب و پساب، صنایع غذایی و پاستوریزاسیون غیرگرمایی، صنایع دارویی و تولید انواع نانو داروها، صنایع رنگ و پلیمر و صنعت نفت و پتروشیمی قرار گرفته است.

برچسب‌ها فناوری نانو شرکت دانش بنیان ایران ساخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو شرکت دانش بنیان ایران ساخت فناوری نانو شرکت دانش بنیان ایران ساخت ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی