Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@10:33:37 GMT

ادامه اعتراضات ضدنژاد پرستي در آمريکا

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۹۷۶۱

ادامه اعتراضات ضدنژاد پرستي در آمريکا

خبرگزاری آریا- شهر‌های لوئیزویل، پورتلند و آستین مرکز تظاهرات ضد نژاد پرستی و درگیری‌های خیابانی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، شهر‌های لوئیزویل، پورتلند و آستین مرکز تظاهرات ضد نژاد پرستی و درگیری‌های خیابانی است.

تظاهرات در پورتلند
به دنبال مرگ جورج فلوید یکی از ساکنان سیاهپوست مینیاپولیس، پورتلند به یکی از صحنه‌های اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا تبدیل شده است و دادگاه فدرال پورتلند نیز همچنان کانون توجه‌ها در ادامه ناآرامی‌های چند هفته اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آن که ماموران فدرال برای جلوگیری از حمله معترضان به ساختمان دادگاه فدرال اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند؛ شهروندان معترض شنبه نیز برای یک شب اعتراض آمیز دیگر در پورتلند گرد هم آمدند.
روز جمعه نیز ده‌ها معترض مقابل حصار‌های فلزی اطراف دادگاه فدرال تجمع و اقدام به پرتاب برخی مواد آتش زا کردند.
آن‌ها پیشتر نیز آتش سوزی‌هایی را در این منطقه بر پا کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نیرو‌های فدرال را به منظور کمک به برقراری نظم و قانون و حفاظت از ساختمان دادگاه فدرال به پورتلند اعزام کرده است.
 
یک کشته بر اثر تیراندازی در اعتراضات ضد نژادپرستی در تگزاس
مقامات ایالتی آمریکا اعلام کردند، یک نفر بر اثر تیراندازی در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در مرکز شهر آستین تگزاس کشته شد.
تصاویر زنده ارسالی از این اعتراضات بر روی شبکه فیس بوک لحظه‌ای را نشان می‌دهد که یک گروه حدودا 100 نفره در حال سر دادن شعار‌هایی هستند که تیراندازی‌هایی صورت می‌گیرد.
پلیس آستین و مرکز خدمات پزشکی اورژانس این شهر در توئیتی تایید کردند که یک نفر در جریان این تیراندازی‌ها کشته شده است.
پلیس آستین تگزاس گزارش داد در این تیراندازی‌ها به فرد دیگری آسیب نرسیده است و به زودی جزییات بیشتری درباره این حادثه و فردی که بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده، اعلام خواهد شد.
به دنبال کشته شدن جرج فلوید سیاهپوست آمریکایی، موجی از اعتراضات به نژاد پرستی و اقدامات بی رحمانه پلیس در سراسر کشور‌های جهان به راه افتاده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اعتراضات دادگاه فدرال اعتراضات ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، پس از آغاز جنگ غزه به دلیل حجم جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار وحشیانه مردم بی‌گناه توسط نیروهای نظامی اسرائیل، اعتراضاتی در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا شکل گرفت. رفته رفته حجم این اعتراضات افزایش یافت و جامعه دانشگاهی و نخبه در این کشورها به انتقاد از حمایت‌های دولت‌های خود از رژیم صهیونیستی پرداختند. با شدت گرفتن اعتراضات موج دستگیری و اخراج دانشجویان و اساتید دانشگاه افزایش یافت و در روزهای اخیر پاسخ پلیس ایالات متحده به تظاهرات کنندگان خشونت و ضرب‌وشتم بود.

خشونت پلیس در حالی در آمریکا رخ می‌دهد که ایالات متحده خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند. بدون تردید اگر این حجم از خشونت پلیس در کشور دیگری به ویژه در بین دشمنان آمریکا رخ می‌داد، رسانه‌های جریان اصلی لحظه‌ای را برای حمله به آن از دست نمی‌داند. همین موضوع در گفتگو با دکتر «تیم اندرسون» -استاد دانشگاه در استرالیا و مدیر یک مرکز مطالعاتی در سیدنی- مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: آمریکا و اسرائیل دنبال حذف کامل مقاومت و کوچ اجباری مردم غزه / ادعای تلاش برای آتش‌بس حیله نتانیاهو و بایدن برای تحقق اهدافشان است

متن کامل این مصاحبه بدین شرح است:

- ما هر روز شاهد خشونت پلیس علیه اساتید و دانشجویان آمریکایی و دستگیری آنها هستیم. واکنش جامعه دانشگاهی به این رفتار ضدحقوق بشری چیست؟

جوامع دانشگاهی عموما از تجمعات برای فلسطین حمایت می‌کنند اما گروهی هم هستند که از مجازات شدن می‌ترسند و همین امر موجب شده که هنوز برخی به صحنه نیامده‌اند. با این وجود گروهی از اساتید برای حمایت از دانشجویان خود به گروه‌های پیوسته‌اند. از سوی دیگر، اکثر سیاستمداران و رسانه‌های گروهی از دانشجویان سوء استفاده می‌کنند.

- به نظر می‌رسد که جوامع غربی و به ویژه طیف دانشگاهی و تحصیل کرده متوجه جنایتکار بودن اسرائیل شده‌اند. آیا با خشونت می توان صدای آنها را خاموش کرد؟

خشونت پلیس نه تنها خشم جوامع دانشگاهی را خاموش نخواهد کرد، بلکه باعث جذب معترضان بیشتر و افزایش اعتراضات خواهد شد؛ همچنین موجب تمسخر کسانی خواهد شدکه از جنایات صهیونیست‌ها حمایت یا از آنها چشم پوشی می‌کنند. واقعا از زمان جنگ آمریکا در ویتنام چنین چیزی در ایالات متحده دیده نشده است.

- بدون تردید اگر اتفاقاتی که در حال حاضر در آمریکا رخ می‌دهد، در هر یک از کشورهای دشمن آمریکا رخ داده بود اکنون شاهد شدیدترین هجمه علیه آن می‌بودیم. واکنش رسانه‌های آمریکایی به اعتراضات اخیر چیست؟

رسانه‌های آمریکا نمی‌توانند سرکوب پلیس را پنهان کنند، اما سعی می‌کنند آن را بچرخانند و دانشجویان را «تروریست» و امثال آن خطاب کنند. بله، اگر این نوع خشونت پلیس در هر یک از کشورهای هدف ایالات متحده، مانند کوبا، ونزوئلا یا ایران رخ دهد، طبقه سیاسی و رسانه‌های جمعی ندای خون خواهند داشت.

- به عنوان آخرین سوال، فکر می‌کنید این اعتراضات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

ما در هفت ماه گذشته در استرالیا هر هفته در حمایت از فلسطین تظاهرات داشته‌ایم. در حال حاضر حجم آن نسبت به ماه‌های اول کمتر شده اما هر هفته همچنان هزاران نفر در تظاهرات شهرهای بزرگ شرکت می‌کنند. اشغال دانشگاه‌ها اتفاق اخیر در ایالات متحده است که با خشونت پلیس تشدید شده است. من معتقدم که آنها ماه‌ها یا تا زمانی که کشتار در غزه متوقف شود، ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/

مجید فرخی کد خبر: 1228584 برچسب‌ها آمریکا حقوق بشر

دیگر خبرها

  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید