Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@09:15:55 GMT

شادی‌های اقوام ایرانی آلبوم شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۰۰۷۲

شادی‌های اقوام ایرانی آلبوم شد

نخستین آلبوم از مجموعه‌ «شادی‌های اقوام ایرانی» با حال و هوای آیینی به زودی توسط گروه اوستا به سرپرستی آرش اوستا منتشر می‌شود.

آرش اوستا پس از 4 سال پژوهش، گردآوری و تنظیم 28 قطعه را در قالب شادی‌های اقوام ایرانی جمع‌آوری کرده که در نخستین آلبوم 12 قطعه را با گروه اوستا منتشر خواهد کرد. ارکستراسیون این آلبوم مبتنی بر سازهای ایرانی با همراهی سازهای زهی است و از سازهای بومی هر منطقه برای رنگ‌آمیزی قطعات استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشعار این آلبوم به زبان و گویش هر منطقه است اما ترجیع‌بند هر قطعه به زبان فارسی هم خوانده می‌شود که زبان وحدت همه‌ی اقوام ایرانی است و باعث می‌شود تا همه‌ی اقوام بتوانند از قطعات مختلف آلبوم لذت ببرند و در عین‌حال به اصل قطعه و معنی شعر لطمه‌ای وارد نشود.

آرش اوستا که علاوه بر تنظیم خواننده‌ی قطعات نیز هست در این باره گفت که تجربه‌ی خوانندگی در این آلبوم از جهت نوع مخارج اصوات و لحن قطعات بسیار ارزنده بود و او امیدوار است که این آلبوم بعد از 4 سال کار پژوهشی به زودی منتشر شود.

سرپرست گروه اوستا در مورد تنظیم این آلبوم توضیح می‌دهد که در تنظیم قطعات هم از هارمونی ایرانی و هم از هارمونی موسیقی کلاسیک جهانی بهره برده. هم‌چنین در تنظیم برخی قطعات از گروه کر استفاده شده است.

این خواننده و آهنگ‌ساز در پایان اشاره کرد که آلبوم «شادی‌های اقوام ایرانی» به صورت صوتی و تصویری ارائه می‌شود. او با تأکید بر بخش تصویری اشاره می‌کند که ویژگی تصویر به گروه مخاطب امکان می‌دهد تا به خوبی با فضای آیینی آلبوم عجین و با سازها و لباس محلی اقوام ایرانی بهترآشنا شود./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ی اقوام ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • فلسفه نامگذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • فلسفه نام‌گذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام