Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، الجزیره انگلیسی در تحلیلی با عنوان «خلیج هسته ای: آیا عربستان سعودی خود را به سوی دام هسته ای می کشاند؟» نوشت:

در نتیجه، اقدام برای شکافت اتم در منطقه ای با سابقه مخفی کاری های هسته ای که در آن پرتاب موشک به خاک رقیب امری عادی به شمار می رود، نه تنها نگران کننده، بلکه هشدار دهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون پرچم  قرمز بر فراز شبه جزیره عربستان بالا رفته ،  زیرا  امارات متحده میله های سوختی را در نخستین دستگاه از  چهار راکتور هسته ای خود در نخستین نیروگاه  هسته ای جهان عرب به نام برکت،  بارگذاری کرده است.
 کارشناسان می پرسند چرا امارات انرژی هسته ای را بر گزینه های ارزان تر و تجدید پذیر مناسب با اقلیم منطقه انتخاب کرده است. در فاصله ۳۸۸ مایلی غرب امارات نیز، عربستان نخستین راکتور تحقیقاتی خود را در شهرک علوم و فناوری ملک عبدالعزیز در دست احداث دارد.
 عربستان نیز همانند امارات تاکید می کند که تمایلات هسته ای آن فراتر از طرح های انرژی صلح آمیز نخواهد رفت، ولی برخلاف همسایه خود ، رسماً سوگند نخورده است که جنگ افزار هسته ای نسازد. بن سلمان آشکارا اعلام کرده است در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته ای، ریاض نیز این اقدام را انجام خواهد داد .
عربستان می گوید انرژی هسته ای امکان می دهد که این کشور نفت خامی را که درحال حاضر در کشورش مصرف می شود، به خارج صادر و درآمد بیشتری کسب کند.
پل دورفمن، پژوهشگر افتخاری در موسسه انرژی در  کالج لندن ، می گوید : هر کشوری حق دارد نوع انرژی مصرفی خود را تعیین کند ولی مشکل این است که هزینه های انرژی هسته ای سرسام آور  و انرژی های تجدیدپذیر یک پنجم تا یک هفتم ارزانتر هستند.
مایکل اشنایدر ، مولف مشترک  گزارش صنعت هسته ای جهان ، می گوید علل و توجیهات صنعتی و اقتصادی در ساخت نیروگاه  هسته ای وجود ندارد مگر آن که کشورهای سازنده انگیزه ها و اهداف دیگری داشته باشند.
عربستان پیمان   NPT  را امضا کرده است ولی این پیمان به بازرسان امکان بازرسی سرزده در هر زمان دلخواه را نمی دهد. این گونه دسترسی تنها در صورت امضای پروتکل الحاقی ممکن است که امارات آن را امضا کرده ولی عربستان امضا نکرده است.
درحالی که نمایندگان کنگره امریکا نگاه خود را از رفتارهای نامطلوب عربستان برنداشته اند،  ترامپ همچنان به ایجاد روابط  نزدیک تر با ریاض ادامه می دهد.
کارشناسان می گویند ساخت جنگ افزار هسته ای به بهانه کسب قدرت بازدارندگی،  تاثیرات مخربی بر کشورهای خاورمیانه دارد زیرا آنها را در معرض به کارگرفته شدن در جنگ های نیابتی هسته ای میان ابرقدرت ها قرار می دهد.

310 310

کد خبر 1414441

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نیروگاه هسته ای تسلیحات هسته ای خلیج فارس عربستان امارات متحده عربی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بارش تگرگ در امارات

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • (ویدئو) بارش تگرگ در امارات
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند