Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی دور تازه سفرهای منطقه‌ای خود را برای حل موانع باقی مانده بر سر آغاز گفت‌وگوها آغاز کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان 24 جولای واشنگتن به برای سفر به دوحه، اسلام‌آباد، کابل، اسلو و صوفیه ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه می‌افزاید که خلیلزاد در سفر به دوحه و کابل، در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی برای حل مشکلات باقی مانده بویژه تکمیل روند تبادل زندانیان و کاهش خشونت‌ها تلاش خواهد کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در اسلام‌آباد نیز در به دنبال حمایت پاکستان از تلاش‌ها برای پیشرفت در مذاکرات بین‌الافغانی خواهد بود و در اسلو و صوفیه نیز خلیلزاد اعضای ناتو را در جریان آخرین تحولات روند صلح افغانستان قرار خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد: طرف‌ها از همیشه به مذاکرات بین‌الافغانی نزدیکتر هستند که گام کلیدی برای پایان دادن به جنگ 40 ساله در افغانستان است.

خلیلزاد: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به اقدامات طالبان وابسته استسفارت آمریکا: با تکمیل روند آزادی زندانیان زمینه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی مهیا شودعقب‌نشینی دولت افغانستان؛ آزادی زندانیان طالبان از سرگرفته شد

مذاکرات بین‌الافغانی قرار بود 20 اسفند سال گذشته آغاز شود اما به دلیل پافشاری طالبان به آزادی همه زندانیانش براساس فهرست ارائه شده، خودداری دولت از آزادی 592 نفر از این زندانیان و نیز بالا بودن سطح خشونت‌ها هنوز دو طرف بر زمان مشخصی برای آغاز گفت‌وگوها موافقت نکرده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 بیشتر بخوانید... سخنگوی طالبان: زندانیان آزادشده ما به میدان جنگ بازنمی‌گردند طالبان با چه شرطی همه زندانیان دولتی را تا عید قربان آزاد می‌کند؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سخنگوی طالبان: زندانیان آزادشده ما به میدان جنگ بازنمی‌گردند طالبان با چه شرطی همه زندانیان دولتی را تا عید قربان آزاد می‌کند؟ پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران ۲ رژیم اسرائیل|افشاگری بادیگارد مخصوص بنیامین نتانیاهو درباره وی ۳ اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ماهان/ نقاب واژه بر قانون جنگل ۴ اسرائیل از ترس پاسخ انتقامجویانه حزب‌الله دست به دامان سازمان ملل شد ۵ «هادارگولدن»چگونه در رفح ناپدید شد؟/ ناتوانی رژیم اسرائیل در حل معضلی پیچیده ۶ تهدید سوریه و لبنان از سوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ۷ مصاحبه| سه تحلیل از چرایی اقدام آمریکا در ایجاد خطر برای هواپیمای مسافربری ایران/بساط آمریکا در منطقه باید جمع شود ۸ اعتراضات در یونان به اقدام ترکیه در برگزاری نماز جمعه در ایاصوفیه؛ پاسخ آنکارا مهمترین اخبار بین الملل مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران : طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به دست خود نابود خواهد شد کشته شدن یک نفر در اعتراضات تگزاس اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ماهان/ نقاب واژه بر قانون جنگل چامسکی: ترامپ از کرونا برای ثروتمندتر کردن میلیونرها استفاده می‌کند مهمترین اخبار تسنیم عراق|نبرد شجاعانه حشد شعبی حمله سنگین داعشی‌ها در استان دیالی را دفع کرد رئیس‌جمهور و وزرا برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس بیایند/ هیئت رئیسه پارلمان پیگیری کند امکان فروش ۶۰درصد سهام عدالت برای همه بعد از عید غدیر خم آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۷۰۰۰ آمریکایی در یک روز +جدول آخرین تغییرات سلیمی: آقای" روحانی"، علیه گران‌فروشی که اتفاقاً بخشی در دولت است اقدام کنید درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات بین الافغانی صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد

دولت کانادا با اصلاح قوانین ضد تروریسم خود، در سال جاری میلادی کمک‌های توسعه‌ای به افغانستان را از سرمی‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های کانادایی گزارش دادند اتاوا در نظر دارد در سال جاری کمک‌های توسعه‌ای خود را به افغانستان از سر گیرد.

مجلس عوام و سنای کانادا خرداد سال گذشته اصلاحیه‌ای را برای معافیت سازمان‌های امدادی از قوانین ضد تروریسم این کشور علیه طالبان تصویب کردند؛ بدین ترتیب، گروه‌های امدادی هنگام کمک‌رسانی به افغان‌ها به خاطر پرداخت مالیات به طالبان مجرم شناخته نمی‌شوند.

تغییر این حکم قانونی به سازمان‌های امدادرسانی اجازه می‌دهد که با کسب مجوز برای تعامل با طالبان، از مجازات کیفری مصون باشند.

به گزارش «گلوبال نیوز»، اداره امنیت عمومی کانادا در گزارشی دراین‌باره نوشت: تلاش‌ها برای عملیاتی کردن صدور مجوز ادامه دارد.

در این گزارش آمده است: «اتاوا قصد دارد این روند را تا بهار 2024 راه‌اندازی کند و برای دستیابی به ظرفیت کامل عملیاتی تا اواخر سال 2024 تلاش خواهد کرد».

کانادا: برنامه مشخصی برای کمک به افغانستان نداریم تصویب اصلاحیه قانون ضد تروریسم در کانادا برای کمک به افغانستان کانادا درخواست طالبان برای کنترل سفارت افغانستان در اوتاوا را رد کرد

«هارجیت سینگ ساجان» وزیر توسعه بین‌المللی کانادا پیش از این اعلام کرده بود قوانین ضد طالبان این کشور ممکن است با هدف تسهیل کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان دچار تغییراتی شود.

ساجان در گفتگو با «کانادین پرس» تأکید کرده بود با این حال اوتاوا طالبان را از فهرست تروریست‌ها خارج نخواهد کرد.

وی گفته بود: ما در حال بررسی گزینه‌هایی هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم انعطاف‌پذیری که سایر کشورها برای کمک به افغانستان دارند را به دست آوریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟