Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیده بهادرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وجوه اختیاری مربوط به کمک‌های مردمی، فعالیت های فوق برنامه، سرویس ایاب ذهاب، لباس فرم، لباس کارگاهی نیز با هماهنگی و موافقت بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر است همچنین برقراری رابطه مالی مدارس با موسسه ها در مورد برگزاری

آزمون و کتاب‌های کمک درسی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مدارس هیات امنایی هم از نوع مدارس دولتی است و دریافت هرگونه هزینه به جز خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه، که به تصویب هیات امنا رسیده باشد، ممنوع است.

بهادر زاده تصریح کرد: مسوولان مدارس غیردولتی در زمان ثبت نام صرفا مجاز به اخذ شهریه مصوب برنامه هفتگی شورای عالی آموزش و پرورش و فوق برنامه درسی است که در نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراه رئوس تمام فعالیت ها ذکر شده، و باید در محل ثبت نام در معرض دید باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای نظارت هم اکنون ۲۰ نفر از افراد با تجربه به عنوان ناظران ستاد ثبت نام استان در حال بازدید از مدارس هستند که تاکنون در ۲ جلسه گزارش های خود را ارائه کرده اند و موارد لازم پیگیری شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: اولیای دانش آموزان در صورت بروز مشکل در رابطه با ثبت نام می توانند با ستاد یادشده و یا واحد ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش منطقه تماس بگیرند.

ثبت نام مدارس تا پایان مردادماه ادامه دارد

معاون آموزش ابتدایی استان یزد با بیان اینکه ثبت نام تمامی دوره‌های تحصیلی تا پایان مرداد ماه جاری ادامه دارد، گفت: در مورد دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ خانواده های آنها و نبود امکان ثبت نام در زمان مقرر و همچنین مدارس غیردولتی به دلیل سیاست‌های حمایتی و تکمیل ظرفیت صندلی‌های خالی این مهلت تا پایان شهریور ماه قابل تمدید است.

وی افزود: ثبت نام در پایه اول دوره ابتدایی، هفتم و دهم دوره متوسطه صرفا حضوری است که با حضور اولیای دانش آموزان انجام می‌شود که در این پایه‌ها والدین باید طبق زمان بندی‌هایی که از سوی مدیران مدارس اعلام می‌شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاضر شوند.

بهادرزاده تصریح کرد: برای سایر پایه‌ها نیازی به حضور در مدارس نیست و کماکان مانند سال‌های قبل پس از اتمام امتحانات پایان سال تحصیلی، ثبت نام در پایه بالاتر از سوی مسوولان مدرسه مربوطه انجام می‌شود مگر اینکه دانش آموزی به مدرسه دیگری منتقل شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد به والدین و کادر مدرسه توصیه کرد ،با توجه به مشخص بودن تراکم کلاس‌ها و ظرفیت مدارس، ثبت نام را طبق زمان بندی اعلام شده انجام دهند و آن را به روزهای پایانی شهریور موکول نکنند.

وی اضافه کرد: تعداد و تراکم کلاس‌های درس معمولا برپایه سال قبل است، محدوده بندی برای هر مدرسه تعیین می‌شود تقریبا محدوده ثبت نام و آمار برای تمام مدارس باتوجه به فضای آموزشی و پرورشی  مشخص است مگر آنکه تعداد ثبت نام کم و یا زیاد شود.

به گفته بهادرزاده ، به استناد ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی مدارس دانش آموزانی که در محدوده هر مدرسه ای زندگی می کنند اولویت ثبت نام با آنهاست، اگر مدرسه به محل سکونت دانش آموز نزدیک تر باشد، ولی در محدوده ثبت نام قرار نداشت دانش آموزان می‌توانند اسناد خود را به ستادهای ثبت نام واقع در منطقه خود تحویل دهند و با دریافت نامه از ستاد در صورت امکان در مدرسه موردنظر ثبت نام کنند.

ذر سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ خورشیدی حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی استان یزد مشغول به تحصیل بودند که حدود ۱۷ هزار نفر آنها فرزندان مهاجران خارجی مقیم استان هستند.

برچسب‌ها مدارس یزد وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یزد وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس یزد وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار داشت: 80 درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش اموزان بانیازهای ویژه است.

وی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

رشیدی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

وی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

مدرسه‌سازی صدقه جاریه است

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و اظهار داشت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آنها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 800 متر و با زیربنای 250 متر مربع به ارزش بالغ بر 3 میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم