Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پناهنده رواندایی که به عنوان مظنون آتش‌سوزی هفته گذشته کلیسای نانت فرانسه در بازداشت به سر می‌برد، اتهامات وارده در مورد این حادثه را پذیرفت.

 به گزارش روز یکشنبه شبکه رادیویی «آر. ت.ال» فرانسه، این مرد ۳۹ ساله یک داوطلب اسقف‌نشین است که از روز دستگیری در ۱۸ ژوئیه ( ۲۸ تیر) تا ۲۵ ژوئیه(چهارم مرداد ) با شواهد جمع‌آوری شده، شنبه شب اتهامات وارد شده به خود را پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که در شب حادثه مسوول بستن کلیسا بود به گفته پدر «اوبر شامپنوا - Hubert Champenois» رئیس کلیسای جامع نانت، چند سال است که به فرانسه پناهنده شده است. رئیس کلیسای جامع نانت هفته گذشته گفته بود که چهار یا پنج سال است این پناهنده رواندایی را می‌شناسد و مانند همه همکاران به او اعتماد دارد.

این پناهنده رواندایی که پس از دستگیری در روز ۱۸  ژانویه بازداشت سپس در عصر روز بعد آن آزاد شده بود، شنبه شب مجددا" بازجویی و به اتهام تخریب و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی به طور موقت بازداشت شد.

او به دلیل اتهام وارده به ۱۰ سال حبس و پرداخت جریمه ۱۵۰ هزار یورویی محکوم شده است.

به گفته «پیر سن - Pierre Sennès» دادستان نانت، به دنبال حادثه آتش‌سورزی هفته گذشته در کلیسای جامع این شهر، بیش از ۳۰ نفر مورد بازجویی قرار گرفتند.

کلیسای «سن_پیر ا سن پل  Saint-Pierre-et-Saint-Paul » کلیسای جامع «نانت» فرانسه صبح شنبه هفته گذشته/ ۲۸ تیر (۱۸ ژوئیه)   طعمه حریق شد.

همچنین به گزارش روزنامه «ون مینوت» فرانسه، در جریان این آتش‌سوزی که مهار آن توسط آتش نشانان حدود دو ساعت به طول انجامید، نقاشی «هیپولیت فلاندرین - Hippolyte Flandrin» متعلق به قرن ۱۹ میلادی و ارگ بزرگ از بین رفت.

ارگ کلیسای جامع نانت که در سال ۱۶۲۰ ساخته شده بود و از ناآرامی های انقلاب فرانسه، بمباران‌ها و آتش‌سوزی سال ۱۹۷۲ جان به در برده بود، در این حادثه تسلیم شعله‌های آتش شد.

این کلیسا در شهر نانت فرانسه قرار دارد و تأسیس این کلیسا از سال ۱۴۳۴ آغاز و در نهایت ساخت آن در سال ۱۸۹۱ به اتمام رسیده است. بخشی از آن در طول جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۴ پس از بمباران متفقین نابود شد. در سال ۱۹۷۲ نیز آتش‌سوزی سقف آن را کاملاً تخریب کرد. 

این حادثه دومین حادثه در کلیساهای فرانسه است که در طول حدود یک سال و نیم گذشته رخ می‌دهد.

کلیسای نوتردام پاریس روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ۹۸) دچار حریق جدی و تا حدود زیادی ویران شد. با توجه به اهمیت تاریخی کلیسا، این حادثه باعث واکنش‌هایی در سراسر جهان شد. این کلیسا تا پیش از این حادثه سالانه ۱۳میلیون بازدیدکننده داشت./ ایرنا 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کلیسای جامع نانت هفته گذشته آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ستاره بارسا: از نظر روانی فروپاشیدیم!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و چهارم لالیگا روبه‌روی خیرونا به میدان رفت و در یک بازی پرگل و جذاب با نتیجه 2-4 برابر این تیم شکست خورد تا قهرمانی رقیب قدیمی را مسجل کرده باشد.

این بازی علاوه بر اینکه می‌توانست قهرمانی رئال در رقابت‌های این فصل لالیگا را قطعی کند، در تعیین سرنوشت تیم دوم جدول هم تاثیرگذار بود و شاگردان ژاوی با قبول این شکست جایگاه دوم را به خیرونا واگذار کردند و به رده سوم سقوط کردند که به هیچ وجه برای مدیران این باشگاه خوشایند نیست.

آرائوخو پس از پایان بازی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و موقعیت‌های بسیاری داشتیم برای اینکه بتوانیم نتیجه را 1-3 کنیم اما به اندازه کافی در محوطه جریمه حریف تاثیرگذار نبودیم. وقتی گل مساوی را دریافت کردیم از نظر روانی فروپاشیدیم.

ما باید روحیه و ذهنیت برنده داشته باشیم. باید این موضوع را در فصل بعد اصلاح کنیم. ما تیم خوبی هستیم اما باید پیشرفت کنیم. در این بازی خوب بازی کردیم اما اشتباهاتی داشتیم که بهای سنگینی برای آنها پرداخت کردیم. باید به ادامه فصل فکر کنیم چون این اتفاق دیگر رخ داده است.»

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • اعتراف مهناز افشار درباره روزهای تلخ بعد از مهاجرتش | داغ بودم و نمی‌فهمیدم
  • اعتراف ستاره بارسا: از نظر روانی فروپاشیدیم!
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • ربایندگان یسنا به جرم خود اعتراف کردند
  • استقرار نیروهای صهیونیست در قدس همزمان با شنبه مقدس مسیحیان
  • لحظه نجات فرد پناهنده بر روی درخت در سیل (فیلم)