Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ریزش تراس یک ساختمان فرسوده در منطقه کوروش خبر داد.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از ظهر چهارم مردادماه خبر ریزش تراس یک منزل دو طبقه واقع در منطقه کوروش به سامانه ۱۲۵ این سازمان، اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دومین ریزش تراس در چند روز اخیر به دلیل فرسودگی ساختمان است که حادثه اول شش مصدوم بر جای گذاشت و این حادثه خوشبختانه تلفات جانی و مصدومی به همراه نداشت.

قنبری ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال ریزش قسمت باقی‌مانده تراس وجود داشت، این قسمت توسط نیروهای آتش‌نشانی تخریب و ایمن‌سازی شد.

وی با بیان اینکه قدمت ساختمان محل حادثه تقریباً ۶۰ سال است، اضافه کرد: فرسودگی، دلیل اصلی ریزش تراس این ساختمان بود و بنابراین صورت‌جلسه عدم استحکام بنا و ناایمن بودن آن توسط نیروهای آتش‌نشانی، در حضور عوامل انتظامی تنظیم و از مالک نیز امضا گرفته شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به لزوم جلوگیری از ادامه کارکرد ساختمان‌های پرخطر، گفت: در روزهای اخیر در جلساتی که با شهردار اهواز برگزار شد، برای جلوگیری از ادامه کار ساختمان‌های ناایمن شهر تصمیمات جدی گرفته شد.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از ساختمان‌های بلند و در حال ساخت، مجتمع‌های تجاری، بازارها و مراکز اداری و درمانی و مسکونی جزو ساختمان‌های پرریسک هستند و در صورت بروز حادثه در آن‌ها جان تعداد زیادی به خطر می‌افتد. جان همشهریان برای ما عزیزتر از آن است که جلوی فشارهایی که از جوانب مختلف وارد می‌شود، کوتاه بیاییم.

قنبری با بیان این که مکاتبات برای پلمب و برخورد قانونی با مالکین ساختمان‌های پرخطر در حال انجام است، گفت: کارگروهی تخصصی برای کارشناسی و تهیه گزارش‌های دقیق از وضعیت ساختمان‌های شهر تشکیل شده که پس از ابلاغ وضعیت از سوی این کارگروه، نتیجه به دادستان برای برخورد قضایی اعلام می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: کارگروه تخصصی سازمان آتش‌نشانی در مرحله اول این تحقیقات، در صورت شناسایی این ساختمان‌ها، به مالکان دستورات لازم برای اصلاح ایمنی ساختمان را ابلاغ و در مرحله بعد، نام این ساختمان‌ها را به صورت عمومی اعلام می‌کند و در نهایت در صورت اصلاح نشدن موارد ایمنی ساختمان، دستور لازم از سوی دادستانی برای برخورد قضایی گرفته می‌شود.

وی افزود: جدیت در اعمال قانون در این بناهای ناایمن، با توجه به کمبودهای سازمان آتش‌نشانی و ریسک بالای حادثه، قطعی بوده و در این راستا نیز شهرداری اهواز به هیچ وجه از موضع خود عقب‌نشینی نکرده و با کمک دادستانی برای اصلاح این بستر ناایمن اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آتش نشاني ریزش ساختمان اهواز سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز ریزش تراس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سرهنگ رحمان اسپیدکار گفت: یک مورد واژگونی در کیلومتر ۱۷ محور صفی آباد حوالی روستای دلو در ساعت ۱۱:۳۰ امروز به گشت پاسگاه انتظامی، اعلام و کارشناسان پلیس راه و نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.
به گفته اسپیدکار در اثر این حادثه سرنشین جلوی خودرو به دلیل نداشتن کمربند ایمنی دچار مصدومیت شد، اما به راننده خودرو به دلیل بستن کمربند ایمنی در این حادثه آسیبی وارد نشد.
کارشناسان حاضر در صحنه علت این حادثه بی احتیاطی و عدم توجه به جلو در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.
وی رانندگان توصیه کرد: برای کاهش وقوع تصادفات قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را همواره مد نظر قرار دهند و با بستن کمربند ایمنی از جان خود محافظت کنند.

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید
  • برخورد سمند با کمباین حادثه آفرید
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود