Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی تأکید کرد عملیات نظامی تا زمان پاکسازی کامل مناطق کشور ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، محمد قنونو، سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی گفت: اوضاع اطراف شهر سرت براساس برنامه پیش می‌رود و در انتظار دستورات فرمانده کل ارتش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: عملیات نظامی برای پاکسازی تمام شهرهای لیبی همچنان ادامه دارد. نیروهای ما به سمت شرق درحال پیشروی هستند و در ورودی‌های سرت منتظر دستور برای ورود به شهر هستند.
قنونو گفت: دولت وفاق ملی خطوط قرمز را مشخص می‌کند.
اشاره وی به عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر است که گفته بود سرت و الجفره خطوط قرمز هستند.
از سوی دیگر طرابلس و شهرهای دیگر لیبی با بحران قطع برق برای ساعات طولانی در روز مواجه هستند. همین مسئله باعث شد ساکنان طرابلس و دیگر شهرها علیه دولت وفاق ملی تظاهرات کنند و آن را به کوتاهی در حل بحران برق متهم کنند.
شهروندان لیبیایی شرکت برق را مسئول این بحران می‌دانند. طی روزهای گذشته برق برخی محله‌های طرابلس برای 20 ساعت قطع بود.
از سوی دیگر خالد المحجوب، از فرماندهان ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر گفت: دولت فائز السراج و شبه نظامیان بدون حمایت ترکیه نمی‌توانند در طرابلس به کار خود ادامه دهند.
السراج شنبه با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در شهر استانبول دیدار کرد.
المحجوب گفت: السراج برای گرفتن دستوراتی از رئیس‌جمهور ترکیه در استانبول است. تمام توافق‌ها بین دولت وفاق ملی و ترکیه فاقد مشروعیت است.
وی گفت: "مزدوران" تجهیزات بیشتری را به سرت و الجفره تحت نظارت ترکیه منتقل کرده‌اند. ارتش "ملی" لیبی آماده مقابله با هرگونه حمله شبه‌نظامیان و مزدوران ترکیه است.
جمعه احمد المسماری، سخنگوی ارتش "ملی" لیبی ویدئویی را از انتقال مزدوران سوری با یکی از هواپیماهای شرکت خطوط هوایی آفریقایی لیبی منتشر کرد.
وی تأکید کرد: ادامه انتقال سری جدید مزدوران سوری به شهر مصراته به چالش کشیدن درخواست‌های بین المللی برای آتش‌بس است.
پیش از این دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد مجموع مزدوران سوری در لیبی به 16500 تن رسیده که 350 تن از آن‌ها زیر 18 سال سن دارند.
وی گفت: مجموع مزدورانی که در لیبی کشته شده‌اند بیش از 480 تن از جمله 30 کودک است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خطوط قرمز دولت وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد

مهلت زمانی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت به‌مدت یک‌هفته آغاز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک‌هفته آغاز می‌شود.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزد‌های واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۰ پایان می‌یابد.

دیگر خبرها

  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • معلمان امشب منتظر هدیه دولت باشند؛ مبلغ چقدره؟
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است