Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن مالی اسلامی ایران با تشریح عملکرد انجمن در سال 98 تلاش برای کسب مرجعیت علمی در حوزه مالی اسلامی را از جمله برنامه های آتی انجمن مالی اسلامی برشمرد.

 

به گزارش پول نیوز، دکتر علی صالح آبادی، رئیس انجمن مالی اسلامی ایران، در ششمین مجمع انجمن مالی اسلامی با تشریح عملکرد انجمن در سال 98 گفت: سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین انجمن با سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور برگزاری دوره مدیریت سبد برای فارغ التحصیلان DBA و تفاهم نامه ای با سیویلیکا برای انتشار و نمایه سازی مقالات برتر همایش های مالی سالانه انجمن به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه به تفاهم نامه انجمن با دانشگاه الزهرا به منظور توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی و همکاری های متقابل بین دو مجموعه اشاره کرد و افزود: در راستای ارتقا سطح علمی انجمن مالی اسلامی، تفاهم نامه ای با انجمن مالی اسلامی قزاقستان امضا شد.


اخذ رتبه A برای انجمن مالی اسلامی


دکتر صالح آبادی برگزاری ماهانه هیات مدیره و برپایی نشست های تخصصی با موضوعات اقتصادی روز کشور را از دیگر فعالیت های انجمن مالی اسلامی برشمرد و گفت: در سه سال اول تشکیل انجمن در بین انجمن های تازه تاسیس رتبه اول و در دو سال بعدی در بین همه انجمن ها رتبه A را بدست آورده ایم.


وی در ادامه تشریح عملکرد انجمن گفت: اقداماتی که در حوزه اطلاع رسانی در حوزه مالی اسلامی انجام می شود قابل توجه است؛ سایت انجمن مالی اسلامی روزانه بیش از ده هزار بازدید کننده دارد و از نظر رتبه بندی سایت ها جزو سایت های خوب و پربیننده محسوب می شود؛ این سایت پایگاه جامعی از اطلاعات علمی برای علاقه مندان فراهم کرده است و همچنین اخبار حوزه مالی اسلامی، مصوبات شورای فقهی بانک مرکزی و جلسات کمیته فقهی سازمان بورس و محتوای درس خارج فقه که در قم برگزار می شود بعد از هر جلسه در سایت بارگزاری شده و در اختیار اساتید و دانشجویان و محققین اقتصادی قرار می گیرد.


رئیس انجمن مالی اسلامی ایران اظهار داشت: یکی از برنامه های جدی ما برگزاری نشست ها و همایش های داخلی است که ماهیانه برپا می شود؛ این نشست ها مسائل مالی اسلامی، بازار سرمایه، رمزارزها و سایر موضوعات حوزه مالی اسلامی را پوشش می دهد.


وی یادآور شد: نشست های مشترکی نیز با نهادهای پژوهشی از جمله پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و خانه سرمایه طلاب قم برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بوده است.

 

علی صالح آبادی به برگزاری پنجمین همایش مالی اسلامی در آذرماه سال 98 با موضوع «بازار مالی اسلامی، رونق تولید، چالش ها و راهکارها» اشاره کرد و گفت: نشست «نقش اوراق گام در تامین مالی و رونق تولید» و نیزنشست « ارائه مقالات» در این همایش برگزار شد و چهارمین جایزه مالی اسلامی، سومین جایزه پژوهش برتر و دومین جایزه کتاب برتر مالی اسلامی اهدا شد.

 

لازم به ذکر است در همایش یادشده 52 مقاله ارائه شد که از این میان 18 مقاله مورد تایید قرار گرفت که در کتاب مقالات برتر همایش به چاب می رسند.


فعالیت هایی در سطح بین المللی


رئیس انجمن مالی اسلامی اظهار داشت: سال گذشته در حوزه بین المللی فعالیت های خوبی داشتیم؛ سومین سمینار آنلاین بین المللی با موضوع «ظهور فین تک های اسلامی، عصر جدیدی از واسطه گری مالی » در خرداد 98 با ارائه پروفسور یوسف دینج از دانشگاه صباح الدین زعیم ترکیه و از مدیران بانک برکت ترکیه و همچنین چهارمین سمینار آنلاین بین المللی با موضوع «فین تک و قراردادهای هوشمند فرصتی جدید در دنیای مالی اسلامی » با ارائه پروفسور محمد اکرم لالدین مدیر اجرایی موسسه بین المللی مطالعات فقهی مالی اسلامی مالزی ISRA برگزار شد.

 

پنجمین سمینار آنلاین بین المللی با موضوع «فرصت ها و چالش های پیش روی مالی اسلامی در مناطق فاقد قوانین مالی اسلامی » با ارائه دکتر عباس جلیل مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امانه مالزی سال گذشته برگزار شد؛ انجمن مالی اسلامی در برگزاری یازدهمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی ICM در خرداد 98 نیز مشارکت داشت و یکی از پنل های این سمینار مختص انجمن مالی اسلامی بود.

 

صالح آبادی گفت: دوره آموزشی بین المللی« آشنایی با مالی اسلامی در ایران» در شهریورماه 98 با همکاری و سفارش فرابورس با هدف آشنایی کارشناسان بازارهای مالی از بورس های یازده کشور مختلف با سیستم بازار سرمایه اسلامی ایران برگزار شد.


گفتنی است انتشار کتاب مجموعه مقالات برتر چهارمین همایش مالی اسلامی و نیز اقدام به انتشار مقالات برتر پنجمین همایش مالی اسلامی، انتشار سه جانبه دو شماره از دو فصلنامه علمی و پژوهشی تحقیقات مالی اسلامی با مشارکت دانشگاه امام صادق، سازمان بورس و انجمن مالی اسلامی، برگزاری 4 دوره DBA بازار سرمایه اسلامی و نخستین دوره مدیریت سبد از دیگر اقدامات انجمن مالی اسلامی است؛ فراخوان ثبت نام برای دوره پنجم DBA از بیست و نهم تیرماه داده شد؛ علاقه مندان فرصت دارند تا 25 مردادماه در این دوره ثبت نام نمایند.

 

رئیس انجمن مالی اسلامی با ذکر اینکه انجمن تلاش دارد مرجعیت علمی را در حوزه مالی اسلامی کسب نماید، برنامه های آتی انجمن مالی اسلامی را برشمرد و گفت: انجمن مالی اسلامی برگزاری نشست های تخصصی، برگزاری ششمین همایش مالی اسلامی، اخذ مجوز انتشارات انجمن مالی اسلامی، مشارکت در انتشار دو فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مالی اسلامی و نیز درخواست برای صدور مجوز انتشار دو فصلنامه علوم مالی اسلامی از وزارت علوم، برگزاری دوره های DBA، ارائه خدمات علمی و پژوهشی به نهادهای ذیربط به ویژه بانک مرکزی و برگزاری دوره های آموزشی سفارشی نهادها و موسسات و اجرایی شدن برنامه های مدون کمیته های تخصصی انجمن را در دستور کار دارد.


در ادامه این مراسم دکتر سید علی حسینی خزانه دار انجمن به ارائه گزارشی در مورد صورتهای مالی انجمن پرداخت و پس از گزارش دکتر مستشار بازرس هیئت مدیره انجمن، صورتهای مالی به تصویب حاضرین در مجمع رسید. همچنین حق عضویت اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برای سال 99 نیز بدون تغییر نسبت به سال گذشته به تصویب رسید.


گفتنی است در این مجمع مراسم فارغ التحصیلی دانش‌آموختگان نخستین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن و اهدای مدارک آنها با حضور دکتر قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای هیئت مدیره انجمن برگزار شد.فارغ التحصیلان این دوره علاوه بر دریافت مدرک فارسی و انگلیسی دوره DBA انجمن مالی اسلامی مورد تایید دانشگاه امام صادق (ع)، سازمان بورس و اوراق بهادار و REDmoney مالزی موفق به کسب گواهینامه های حرفه‌ای «اصول بازار سرمایه»، «تحلیلگری بازار سرمایه» و «مدیریت سبد اوراق بهادار» شدند.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صالح آبادی اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران بورس پول نیوز رئیس انجمن مالی اسلامی بازار سرمایه اسلامی حوزه مالی اسلامی همایش مالی اسلامی مالی اسلامی بین المللی سازمان بورس اوراق بهادار اسلامی ایران مقالات برتر تفاهم نامه صالح آبادی سال گذشته برگزار شد نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است