Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله لطیفی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بازارچه‌های پاکستان فعال است؛ مرز میرجاوه باز هست ولی برای صادرات هیدروکربن‌ها پاکستان پذیرش ندارد و ۱۵۰ کامیون منتظر هستند که دولت پاکستان مجوز بدهد؛ در باقی کالاها توقفی نداریم.

سخنگوی گمرک ایران افزود: در ارتباط با افغانستان، مرز میلک تا روز گذشته به دلیل اعتراضات کامیون داران افغانستانی در بحث کنترل‌های کامیون‌ها و جریمه توقف سه ماهه کامیون‌هایی که از آنها قاچاق گرفته می‌شود، بخشی از تردد مختل شد و اجازه بازگشت به حدود ۲۰۰ کامیون ایرانی نمی‌دهند و ورود و خروج کامیون از مرز میلک روان نیست؛ قرار بود دیشب شواری تأمین استان تصمیم گیری کند ولی به هر حال یکی از معضلات این مرز که ورودی کامیون‌های ما برای صادرات به روال قبل است اما پذیرنده کالا از طرف افغان‌ها کم شده و شاهد توقف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته لطیفی وضعیت در دو مرز ماهیرود و دوغارون با کشور افغانستان عادی است.

وی ادامه داد: ارتباط مرزی با ترکمنستان همچنان به صورت ریلی از اینچه برون و سرخس فعال است اما مرز جاده‌ای باز نیست.

لطیفی اظهار داشت: مسیرهای دریایی همچون سابق از دریای مازندران فعال هستند؛ مرز ریلی و جاده‌ای از آستارا برای کشور آذربایجان و سایر کشورهای حوزه دریای مازندران فعال است. همچنین مرزهای بیله سوار و جلفا برای کشور آذربایجان فعال هستند.

سخنگوی گمرک ایران گفت: در ارتباط با ارمنستان و منطقه خودمختار نخجوان مشکل تردد کامیون نداریم.

وی افزود: در رابطه با ترکیه هم مسیر ریلی رازی و مسیر جاده‌ای فعال است؛ همچنین در مرزهای بازرگان و سرو نیز شاهد فعال بودن ارتباط هستیم اما همچنان در بحث هوایی ارتباطی نداریم.

لطیفی ادامه داد: در ارتباط با عراق هم تمام مرزهای اقلیم کردستان فعال هستند و بخش عربی مرز شلمچه، مهران و خسروی دو روز در هفته به صورت ترانشیپ منت پذیرش کامیون دارند.

سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: با اینکه برای مرز سومار مجوز بازگشایی داده شده است اما به دلیل اینکه مجوز سرانه واردات این مرز هم از طرف دولت عراق باید صادر شود هنوز فعال نیست اما به محض صدور، این مرز به حالت عادی بازمی گردد. در واقع در مورد مرزها، یک بحث بازگشایی مرز و یک بحث سهمیه واردات مطرح است.

وی افزود: برخلاف برخی اظهارنظرها، مرز چزابه هنوز بازگشایی نشده است و ستاد کرونای کشور عراق باید برای بازگشایی این مرز تصمیم بگیرد و دولت عراق مجوز سهمیه واردات را صادر کند.

لطیفی ادامه داد: البته مرز دریایی خرمشهر به عراق فعال است. سایر مرزهای دریایی از دریای عمان و خلیج فارس نیز فعال هستند.

کد خبر 4983249 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران مرز چزابه مرز سومار مرز میرجاوه مرز میلک ویروس کرونا قیمت دلار بورس قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران تولید نفت قیمت طلا وام ودیعه مسکن وزارت جهاد کشاورزی مصرف برق وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت یورو مالیات بر خانه های خالی فعال هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح طرح برق آبی اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: تمامی مسئولین سریلانکایی حاضر، ما آمادگی داریم در طرح‌های بزرگ این کشور با صدور خدمات فنی مهندسی خودمان حاضر باشیم و در پیشرفت کشور شما مشارکت کنیم. ما با کشور‌های آسیایی و مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط با سریلانکا از جمله ارتباط با کشور‌های همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده خوبی را برای هر دو کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: به همه صاحبان مذاهب و ادعیان و تمامی زنان و مردان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکا به خداوند که منشا همه قدرت‌ها است و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود راه پیشرفت را طی کنید.

رئیسی افزود: نظام سلطه به ما القا می‌کند که بدون دانش و مشارکت آن‌ها نمی‌توانیم، این حرف القای استکباری بوده و از نظر ما مردود است.

وی تاکید کرد: از وزیر نیرو و شرکت‌های فعال در این پروژه و از متخصصین و دانشمندان و کارگران و ایرانی و همچنین همه دست اندرکاران سریلانکایی کمال تشکر و سپاس را دارم.

رئیس جمهور در انتها گفت: آن چه برای من و همکاران ما اهمیت دارد آن است که گامی بزرگ برای راحتی و امنیت مردم سریلانکا برقرار شده و بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال ما است. زنده باد ایران زنده باد سریلانکا.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • ارتباط با دنیا درصورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی هم جویا شوید!