Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه بهتر است تعاونی‌های کارگری جایگزین شرکت‌های تأمین نیروی پیمانکاری شوند، گفت: حذف شرکت‌های پیمانکاری را در مجلس قبل پیگیری کردیم و به نتیجه نرسیدیم. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ناصر چمنی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور درباره فعالیت شرکت‌های تأمین نیروی پیمانکاری گفت: اعتقاد داریم پیمانکاران واسطه‌ای بیش نیستند، در مناطق آزاد تجاری زمانی که می‌خواهند خطی را راه‌اندازی کنند تا به تولید برسانند پیمانکارانی مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمانکارانی که به‌عنوان تأمین نیروی انسانی مشغول فعالیت هستند به‌صورت واسطه‌ای بیش نیستند، در چنین شرایطی کارگران زحمت می‌کشند و سود به جیب پیمانکاران می‌رود.

چمنی بیان کرد: حضور پیمانکاران بازار خوب و شیرین واسطه‌گری است که ایجاد شده است و به‌خاطر حفظ کیان جامعه کارگری و سلامتی در مجموعه‌های تولیدی باید پیمانکار حذف شود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با ابراز اینکه "در مجلس گذشته به‌دنبال تصویب طرح حذف شرکت‌های پیمانکاری بودیم" گفت: پیشنهاد دادیم به‌جای شرکت‌های پیمانکاری تعاونی‌های کارگری جایگزین شوند. متأسفانه در مجلس قبلی بحث‌هایی شد، ولی به صحن علنی نرفت، اکنون درحال رایزنی با مجلس فعلی هستیم امیدواریم به نتیجه برسیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که کارگران باید با کارفرمای اصلی قرارداد منعقد کنند. اگر امکان چنین کاری مهیا نیست بهتر است که تعاونی‌های کارگری جایگزین شرکت‌های تأمین نیروی پیمانکاری شوند.

چمنی با اعلام اینکه شرکت تعاونی در پتروشیمی تبریز در قسمت تعمیرات راه‌اندازی شد گفت: این تعاونی به‌جای شرکت تأمین نیروی پیمانکاری فعالیت می‌کند و بسیار موفق بوده است و حق کارگری پایمال نشده است. ۵۰۰ نفر کارگر در این تعاونی فعالیت دارند و حدود ۷ سال است که فعالیت می‌کند، کارگران هم سهامدار تعاونی هستند و هم شاغل در تعاونی هستند، علاوه بر اینکه بهره‌وری کار آن‌ها بالا رفته است، سود‌های حاصل نیز بین کارگران توزیع شده است. این شکل می‌تواند نمونه‌ای برای کل کشور باشد.

چمنی افزود: در شرایطی که هر روز بر هزینه‌های زندگی کارگران افزوده می‌شود، برای ترس از بیکار شدن و تمدید نشدن قرارداد خود از مطالبات خود چشم‌پوشی می‌کنند، به همین دلیل در شرکت‌های پیمانکاری حق و حقوقشان پایمال می‌شود. کارگران در جست‌وجوی معاش خانواده راهی کارگاه‌ها می‌شوند، برای همین طبیعی است که برای حفظ این موقعیت ملاحظه و از سایر مطالبات قانونی خود نظیر رعایت اصول ایمنی، حقوق بموقع و... در محیط کار چشم‌پوشی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سهامدار تعاونی تأمین نیروی پیمانکاری شرکت های پیمانکاری تعاونی های کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت‌های تعاونی روستایی بخش مرکزی به ریاست بخشدار مرکزی همدان و با حضور مدیر تعاون روستایی شهرستان، مدیران عامل شرکت‌های تعاونی، رئیس شورای اسلامی بخش و دهیاران روستاهای مرتبط برگزار شد.

بخشدار مرکزی همدان در این جلسه اظهار داشت: تعاونی‌های روستایی با سابقه طولانی و با مشارکت مستقیم مردم در بخش‌های مختلف روستایی فعالیت دارند که می‌طلبد مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به صورت برنامه محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح تهیه و ارائه نمایند و شوراهای اسلامی و دهیاران نیز نهایت همکاری و تعامل را در این خصوص داشته باشند.

محمدحسن دهبانی افزود: در سطح بخش مرکزی تعداد ١٣ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که در حال حاضر تعداد ٨ شرکت فعال و ۵ شرکت غیر فعال است.

وی یادآور شد: اداره تعاون روستایی باید با تشکیل کمیته‌ای ویژه مباحث مربوط به شرکت‌های غیر فعال را پیگیری کند تل در آینده نزدیک فعال شوند.

دهبانی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید به سمت بروزرسانی اساسنامه و برنامه‌های خود حرکت کنند و با توجه به ماهیت عملکردی و حوزه فعالیت، در برگزاری تمامی برنامه‌ها و مراسم‌های روستایی حضوری فعال داشته باشند.

در این جلسه مدیران عامل شرکت‌ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش بینی شده برای سال ١۴٠٣ را ارائه دادند.

کد خبر 6089321

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است