Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@17:09:31 GMT

آغاز عملیات اجرایی فاز یک فضاسازی شهری در محور حافظ

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۲۰۵۹

آغاز عملیات اجرایی فاز یک فضاسازی شهری در محور حافظ

عملیات اجرایی فاز یک فضاسازی شهری در محور حافظ با حضور شهردار شیراز, جمعی از معاونان وی و تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز آغاز شد.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز، این پروژه با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در خیابان حافظ حدفاصل خیابان نفت و چهارراه حافظیه اجرا خواهد شد.

فاز یک فضاسازی شهری محور حافظ با هدف تقویت زندگی پیاده در شهر, توسعه فضاهای شهری, رونق گردشگری و احیای منظر تاریخی و فرهنگی محور حافظ به مساحت ۸ هزار مترمربع صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ هزار مترمربع این پروژه شامل مسیر دوچرخه سواری به طول ۵۰۰ متر, ۸ هزار مترمربع کف سازی و بدنه سازی, ۴ هزار مترمربع زیباسازی, هزار مترمربع فضای سبز و نورپردازی خواهد بود.

شهردار شیراز در این مراسم گفت: یکی از پروژه‌های مطرح شده از بدو حضور بنده، محور گردشگری دروازه قرآن, حافظیه و دروازه اصفهان بوده که مسیر گردشگری دروازه قرآن تا دروازه اصفهان در قالب پیاده‌راه و بخشی از محور عرفان است.

حیدر اسکندرپور بیان کرد: در کنار اهمیت گردشگری این محور, احیا دروازه اصفهان و بازار وکیل شمالی از علل اجرای این پروژه است و مسیر قدرتمند فرهنگی گردشگری و مذهبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه قرارداد طراحی محور حافظیه در مهرماه ۹۷ منعقد شده, عنوان کرد: به دلیل اهمیت پروژه سعی شد نظر همه کارشناسان و صاحب نظران را در آن استفاده کرده و همچنین مطالعات ترافیکی آن بسیار زمان بر بود.

شهردار شیراز گفت: پروژه فضاسازی محور حافظ از امروز آغاز شده و در ادامه محور از حرم علی بن حمزه تا دروازه اصفهان در ماه آینده شروع خواهد شد که این محور گردشگری شامل پیاده‌راه, مسیر دوچرخه, تراموا و یک لاین عبور خودرو خواهد بود.

اسکندرپور در مورد پروژه‌های شهرداری شیراز بیان کرد: در یازده منطقه شهرداری شیراز بین ۳ تا ۵ پروژه در حوزه انسان‌محوری و تعاملات اجتماعی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بنابه زندگی کنونی, فضای محدود و آپارتمانی, زندگی در کل دنیا به سمت زندگی پیاده و تعاملی حرکت کرده است, اظهار داشت: بیشتر کلان‌شهرهای ایران نیز به سمت زندگی پیاده و تعاملات اجتماعی پیشرفته و به همین منظور در شیراز، پروژه‌ها را بیشتر بر این اساس تعریف کرده‌ایم.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: حافظ شیراز گردشگری شهردار شیراز حیدر اسکندرپور فارس دروازه اصفهان هزار مترمربع محور حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، عملیات اجرایی راه آهن خراسان جنوبی ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ آغاز شد.

طرحی که ۱۳ قطعه دارد و عملیات اجرایی اش در برخی قطعات در حال اجراست و در مابقی قطعات نیز به زودی آغاز می‌شود.

 برای شتاب گرفتن این طرح امروز جلسه‌ای در دفتر معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد زیرسازی این طرح که عملیات اجرایی آن سال گذشته آغاز شده تا دو سال آینده به اتمام برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد