Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزهای منتهی به آزمون سراسری، همواره برای داوطلبان سرشار از استرس و نگرانی است؛ هرکدام از داوطلبان مشغول جمع بندی دروس و رفع اشکال هستند تا بتوانند در ماراتون نفس گیر کنکور بهترین نتیجه را کسب کنند. بدیهی است برنامه‌ریزی صحیح مطالعاتی در این روزها از اهمیت بیشتری برخوردار است به طوری که به عقیده برخی از مشاوران تحصیلی، روزهای پایانی می‌تواند برای یک داوطلب کنکور سرنوشت ساز باشد و نتیجه را به نفع یا به ضرر او تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط امسال کشور از لحاظ شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و گسترش آموزش مجازی، فرآیند برنامه ریزی دقیق را برای داوطلبان نسبت به سال‌های گذشته با چالش مواجه کرده است. چالشی که داوطلبان بدون داشتن مشورت با یک مشاور تحصیلی مجرب شاید با پیچیدگی بیشتری همراه شود.

در همین راستا محمد امینی مشاور تحصیلی و مدرس کنکور دبیرستان پسرانه سما2 تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره لزوم برنامه ریزی مناسب داوطلبان کنکور سراسری طی چند روز باقی مانده چند توصیه مهم را به داوطلبان گوشزد کرده است.

مطالعه خود را با ادبیات آغاز کنید

امینی معتقد است ساعت مطالعه داوطلبان کنکور در این مدت زمان باقی مانده، باید با شرایط کنکور هماهنگی و تطبیق داشته باشد؛ یعنی داوطلبان باید برنامه مطالعاتی خود را به گونه ای تنظیم کنند که صبح ها از ساعت 8، مطالعه خود را با درس «ادبیات» شروع کنند و منطبق با دروس کنکور ترتیب درس‌های خود را بچینند.

آزمون شبیه سازکنکور، هر سه روز یک بار

این مشاور تحصیلی در ادامه افزود: داوطبان باید در دو هفته باقی مانده تا کنکور، هر سه روز یک بار آزمون شبیه ساز و جامعی مانند کنکور‌های سال قبل را در همان مدت زمان کنکور از خود بگیرند و بعد از ظهر را به رفع اشکال مطالب بر اساس آزمون گرفته شده اختصاص دهند. در صورت نیاز در 2 روز مانده تا آزمون بعدی، مطالب دروس مختلف رو باردیگر دوره و رفع اشکال کنند.

مطالب مطالعه نشده را حذف کنید

امینی با بیان این که مدیریت زمان از جمله موارد کلیدی هست که باید دانش‌آموزان کنکوری به آن توجه داشته باشند تاکید می‌کند که دانش‌آموزان باید سعی کنند مطالبی که در طول سال اصلا مطالعه نشده و درصد تست آن کم است و با مطالعه در بازه زمانی کوتاه نتیجه خوبی در آن مبحث حاصل نمی‌شود را حذف کنند و روی مطالبی تسلط دارند، تاکید بیشتری داشته باشند. همچنین با حل تست‌های کنکور‌های داخل و خارج کشور سال 98 و تا حدودی سال 97، شانس تست درست خود را افزایش بدهند.

خلاصه نویسی فراموش نشود

این مشاوره تحصیلی معتقد است خلاصه نویسی‌های ماه آخر مطالعات که از جمع بندی و رفع اشکال آزمون‌های شبیه ساز سه روزه به دست می‌آید، کمک شایانی به افزایش تسلط دانش‌آموزان برروی مطالب درسی خواهد کرد.

اسیر سودجویی برخی موسسات کنکور نشوید

او با اشاره به سودجویی برخی موسسات کنکور در روزهای منتهی به آزمون سراسری گفت:«متاسفانه با توجه به حساسیت روزهای نزدیک به برگزاری کنکور و استرس دانش‌آموزان، برخی از افراد و موسسات از این موضوع سو استفاده می‌کنند و با وعده‌های دروغ مبنی بر لو رفتن سوالات کنکور یا فروش بخشی از سوالات در قالب گروه‌های مجازی، دانش‌آموزان را از دوران جمع بندی دور می‌کنند و با دادن امید واهی، استرس و بهم ریختگی آن‌ها را افزایش می‌دهند. در صورتی که عدم توجه به این مطالب و تمرکز روی برنامه‌های جمع بندی و تست، می‌تواند شرایط را در جلسه کنکور به سود دانش‌آموزان تغییر بدهد».

18 دقیقه طلایی برای موفقیت

امینی می‌گوید دانش‌آموزان باید خودشان را برای 18 دقیقه اول کنکور و بیشتر درس اول کنکوری خود آماده کنند و برای آن تمرین زیادی انجام دهند. زیرا اگر دقایق ابتدایی آزمون را مدیریت کنند و به لحاظ روحی و روانی بهم نریزند، می‌توانند این روند را تا پایان آزمون ادامه دهند و به امید خدا نتیجه خوبی کسب کنند.

انتهای پیام/

108 / 167 کنکور99 کنکور سراسری محمد امینی داوطلبان کنکور مدیریت زمان 18 دقیقه طلایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور99 کنکور سراسری محمد امینی داوطلبان کنکور مدیریت زمان 18 دقیقه طلایی دانش آموزان رفع اشکال جمع بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور

عبدالرسول پورعباس، در خصوص میزان سلامت و امنیت برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: این آزمون علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که داشت و فشاری که از جانب فضای تبلیغاتی شبکه‌های متقلب به سازمان سنجش وارد می‌شد، خوشبختانه در نهایت سلامت برگزار شد و ما یکی از بی‌نظیرترین و سالم‌ترین آزمون‌های خود را برگزار کردیم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه از تقلب ۲۵ داوطلب نوبت اول ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تمامی این ۲۵ افراد متقلب بازداشت و به پلیس امنیت کشور تحویل داده شدند و در مراحل انجام بازجویی هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در برگزاری نوبت اول کنکور امسال تمامی دستگاه‌های امنیتی کشور با تمام قوا برای تامین امنیت آزمون پای کار آمدند و توانستیم امنیت، آرامش و سلامت آزمون را تامین کنیم.

پورعباس خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از افرادی که به عنوان داوطلب متقلب در جلسه آزمون بازداشت شدند از مناطق مختلف کشور اعم از تهران، غرب، شرق کشور بودند و این افراد در همان دقایق اول آزمون شناسایی و دستگیر شدند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: نحوه تنظیم سوالات آزمون و شخصی سازی دفترچه‌های داوطلبان از دیگر عواملی بود که توانستیم کنکور بی‌نظیری را در امسال برگزار کنیم و خوشبختانه امسال نسبت به سوالات رضایت داشتند و سوالات امسال از تعادل خوبی برخوردار بود.

پورعباس در پایان با تاکید بر اینکه حدوداً ۱۲ درصد داوطلبان نوبت اول کنکور غایب بودند، گفت: معمولاً تعداد غایبین آزمون در گروه‌های مختلف حدود ۱۲ درصد تخمین زده می‌شود؛ اما اگر بخواهیم میانگین را در نظر بگیریم در آزمون نوبت اول نیز همان ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

دیگر خبرها

  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی