Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید کمتر کسی در میاندوآب بداند همشهریانش در گوشه کنار و حاشیه شهر، چگونه روز خود را شب می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، شاید عده ای اندک از مردم میاندوآب بدانند که در انتهای “کوی بهی” و در مسیر میاندوآب به بوکان محله ای به اسم سلام آباد وجود دارد! محله ای که فرسنگ ها با پسوند آبادی که در اسمش هست، فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این محله خبری  از آپارتمان ها و ساختمان هایی با نماهای آنچنانی در کار نیست و خانه هایی با متراژ و زیربنای پایینِ و ساختمان هایی با ظاهر ساده و بدون روکاری نشان از تفاوت این محله با سایر نقاط شهر دارد.

شروع به قدم زدن در کوچه پس کوچه های آن می کنم. چهره های خالی از نشاط و وضعیت منطقه از دردهای پنهان مردم خبر می دهد.

در یکی از کوچه ها بوی آزاردهنده ای به مشام می رسد. یک کانال فاضلاب با وضعیتی نامطلوب که به گفته اهالی این فاضلاب با عبور از کانال که در منطقه وجود دارد به زمین های اطراف می رسد.

کافی است شروع به عکاسی کنی تا مردم به حضور یک غریبه حساس شده و علت حضور وی را جویا شوند.

با اطلاع از حضور خبرنگار، بر تعداد جمعیت افزوده می شود. سینه هایی پر از حرف که انگار مدت ها است منتظرند کسی پای صحبتشان بنشیند.

دردها اینقدر زیاد است که هر یک از مشکلی متفاوت سخن بگویند، از وضعیت آسفالت کوچه و خیابان گرفته تا و فقدان امکانات بهداشتی و سالن ورزشی و  مدرسه و  وضعیت بد فاضلاب و…

یکی از اهالی می گوید “بوی تعفن جوی ها آسایشمان را سلب کرده”، یکی دیگر از اهالی می گوید “محلی برای تفریح جوانان نیست!”

با اهالی به پیاده روی ادامه می دهیم. اهالی می گویند پس از چانه زنی فراوان موفق به جدول گذاری در وسط خیابان و کاشت چند گل شده اند که آنها را نیز با آب شرب شهری آبیاری می کنند. البته در میان این گرد و خاک و فاضلابی که به کوچه رها شده تاثیر چندانی در بهداشت آن ندارد.

یکی از اهالی می گوید “سال هاست به این وضعیت رها شده، می گوییم به این منطقه سروسامانی بدهید اما نتیجه ای نمی گیریم”

به جایی می رسیم که یکی از اهالی خانه ای را نشان می دهد و می گوید اینجا ۳۰ متر بیشتر نیست اما چهار نفر در آن زندگی می کنند.

محرومیت های مضاعف در این منطقه که شاید خیلی از مردم شهر حتی از وجود آن بی خبر باشند، بسیار متاثر کننده است، وضعیت معیشت و سطح رفاه به مراتب پایین تر است و این موضوع را در صحبت های یک خانم نابینا که در محل حضور داشت، می توان فهمید.

امکانات رفاهی، کوچه های آسفالت نشده و… تنها گوشه ای از درد و رنجی است که این بخش از همشهریانمان هر روز دارند با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکلاتی که شاید تنها یکی از آن ها کافی باشد تا احساس کنیم آسایش و آرامش به طور کلی از زندگیمان سلب شده است.

حتما مسئولینی که گذرشان به این طرف ها افتاده از چنین وضعی با خبرند و حتما از زبان مردم مشکلاتشان را شنیده اند. اما مشخص نیست مشکل کار کجاست که هیچ یک از این حرف ها و صحبت ها دردی از دردهای این مردم دوا نمی کند.

اینها تنها گوشه ای از مشکلاتی است که این مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند که ای کاش کسی پیدا شود و به مسئولان بگویند که مردم “سلام آباد” همانند سایر مردم رفاه، آرامش، آسایش، خدمات شهری و امکانات فرهنگی و ورزشی و …. می خواهند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی

امتداد - بانک مرکزی با ابزار‌های موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته‌بازی وارد بازار ارز نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های حقیقی باز شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در خاموش سازی مدبرانه تنش‌های ارزی هفته‌های اخیر در کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بیش از یک سال گذشته جزیی از عملکرد موثر بانک مرکزی محسوب می‌شود، ورود درست به بازار ارز در راستای جلوگیری از التهاباتی است که با هدف تخریب معیشت مردم و کسب سود عده قلیلی بر پا شده است.

وی در این باره تاکید کرد: بانک مرکزی در روز‌هایی که شاهد نوسان هیجانی بالا رفتن نرخ ارز بودیم تلاش کرد تا با سیاست‌های درست و عدم دامن زدن به افزایش قیمت، بازار ارز را به خوبی مدیریت کند، ضمن اینکه درباره هیجانی بودن این نوسانات به خوبی و درستی اطلاع رسانی کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: آگاهی دادن بانک مرکزی به دارندگان سرمایه‌های خرد مبنی بر اینکه نباید در دام سفته بازانی افتاد که چند روزی به دنبال بالا بردن کاذب تقاضای ارز در بازار هستند تا منافع مالی خود را تامین کنند، سبب شد بسیاری از مردم وارد این مسیر نشوند و در کنار التهاب آفرینان بازار ارز قرار نگیرند.

قادری افزود: اطلاع رسانی بانک مرکزی موجب جلوگیری از زیان بسیاری از مردم شد؛ چرا که سفته بازان با ایجاد فضای هیجانی کاذب به دنبال بالا بردن نرخ ارز با نمایش وجود متقاضی بسیار زیاد در این بازار بودند؛ در حالی که مشخص بود بازار به سرعت افت می‌کند و قیمت ارز به نرخ‌های سابق برمی گردد.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: در این شرایط بانک مرکزی با ابزار‌های اطمینان بخش و موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته بازی وارد بازار نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های واقعی باز شود.

بساط گرانفروشی ارز جمع شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی با تخصیص درست و به موقع ارز مختص واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌ها باعث اطمینان بیشتر در فعالان اقتصادی شد؛ بنابراین زمینه‌ای برای وجود تلاطمات در بازار ارز باقی نماند و به این دلیل بساط گرانفروشی ارز و بازار گرم کنی بالا بردن نرخ ارز هم جمع شد.

وی معتقد است: در چنین شرایطی مردم نیز نباید اسیر التهاب آفرینی‌های دلالان ارزی شوند و منابع مالی خود را در جایی هزینه کنند که ممکن است به همان سرعتی که بر قیمت آن افزوده شده به همان سرعت نیز در مسیر کاهش نرخ قرار بگیرد؛ درست شبیه به روندی که در افزایش و کاهش نرخ ارز طی روز‌های اخیر شاهد آن بودیم. در واقع مردم باید بدانند اسیر شدن در این بازار‌ها به زیان آنهاست لذا نباید به چنین التهاباتی دامن بزنند.

قادری تاکید کرد: بانک مرکزی در چنین شرایطی باید روش‌های متعددی را در پیش بگیرد تا بخشی از مردم که نگران حفظ قدرت خرید هستند بتوانند قدرت خرید خود را حفظ کنند؛ مثل سپرده گذاری ارزی که می‌تواند منجر به کاهش تلاطمات ارزی در چنین زمان‌هایی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب