Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:01:24 GMT

سنگ‌ قبرهای با ارزش در ۲۰ روستای چناران

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۲۸۶۰

سنگ‌ قبرهای با ارزش در ۲۰ روستای چناران

ایسنا/خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران گفت: با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان ایجاد موزه تخصصی سنگ‌ قبر می‌تواند از جذابیت بسیار برای گردشگران برخوردار باشد.

محمد طاهریان‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با توجه به سنگ‌ قبرهای کشف شده راه‌اندازی موزه سنگ در شهرستان ضروری است، بدون شک اگر دهیاری و شورا و مسئولان مربوطه کمک کنند، خواهیم توانست نسبت به جمع‌آوری سنگ‌ قبرهای قدیمی اقدام کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ روستا در بخش گلبهار و مرکزی چناران هستند که سنگ‌ قبرهای با ارزش با قابلیت ثبت دارند فعلاً در حال ثبت سه قبرستان تاریخی هستیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان ایجاد موزه تخصصی سنگ‌ قبر در چناران می‌تواند از جذابیت بسیار برای گردشگران برخوردار باشد، اگر چه در بخش مرکزی و گلبهار سنگ‌ قبرهای قدیمی وجود دارد اما برخی از آن‌ها به سرقت رفته‌اند و تعدادی دیگر نیز آسیب دیده‌اند.

طاهریان‌مقدم بیان کرد: تا کنون در سطح شهرستان ۳۰ تا ۴۰ سنگ‌ قبر قدیمی کشف شده که بیشتر آن‌ها به شکل صندوقچه‌ای هستند، متأسفانه اغلب حفاران غیر مجاز برای به دست آوردن اشیاء عتیقه سنگ‌ قبرها را تخریب می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی چناران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیرکل جهاد کشاورزی استان درهمایش جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: بروجن از شهرستان برتر استان در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.
برزگر افزود: اجرای آموزش‌های لازم در مراحل کاشت داشت و برداشت، تحویل ادوات نوین کشاورزی و تجلیل از کشاورزان برتر در سطح استان از اهداف همایش جهش تولید در دیمزار‌ها است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن