Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@06:02:50 GMT

تحقیر شهروندان آمریکایی در رژیم دیکتاتوری ترامپ

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۳۰۷۰

تحقیر شهروندان آمریکایی در رژیم دیکتاتوری ترامپ

مأموران فدرال از نیروی بیش از حد علیه معترضان و روزنامه نگاران استفاده کرده و کاملا خودسرانه آنها را دستگیر و بازداشت می کنند اما دولت ترامپ هیچ علامتی از تغییر این روند نشان نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به خاطر تاکتیک های متجاوزانه مأموران فدرال علیه معترضان در پورتلند به رهبری وزارت امنیت میهن (DHS)، خشم گسترده ای سراسر آمریکا را فرا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئوی ضبط شده و گزارش های گرفته شده از معترضان نشان می دهد که این مأموران از نیروی بیش از حد علیه معترضان و روزنامه نگاران استفاده کرده و کاملا خودسرانه آنها را دستگیر و بازداشت می کنند.

اما دولت ترامپ هیچ علامتی از تغییر این روند نشان نمی دهد. دونالد ترامپ اعلام کرد که مأموران فدرال به شیکاگو و آلبوکرکی نیز اعزام می شوند.

"ماری مک‌کورد" استاد حقوق جورج‌تاون و مقام سابق امنیت ملی در وزارت دادگستری آمریکا به نیویورک‌تایمز گفت: "این چیزی است که ما در رژیم های دیکتاتور شاهد آن هستیم."

محققان سازمان دیده بان حقوق بشر (hrw) که در زمینه سیاست مهاجرتی آمریکا فعالیت می کنند شاهد سال ها اقدامات غیر قانونی و تاکتیک های متجاوزانه مأموران DHS علیه غیر شهروندان در جوامع سراسر کشور بوده اند. گزارش های متعددی از دیده بان حقوق بشر و سایر سازمان ها درباره پرخاشگری و توهین های مکرر با حداقل پاسخگویی مستند شده است.

وقایع پورتلند نیز بخشی از ادامه الگوی نقض حقوق شهروندان آمریکا توسط عوامل وزارت امنیت میهن است. در سال 2019 فاش شد که مأموران اداره گمرک و محافظت مرزی به آزار و اذیت، نظارت، بازجویی و بازداشت روزنامه نگاران، وکلا و فعالان در مرز آمریکا و مکزیک و مداخله در آزادی بیان و اقدامات آنها می پرداختند.

مأموران گشت مرزی به رفتارهای نژادپرستانه با شهروندان آمریکایی در جوامع مرزی متهم شده اند. در یک مورد، 2 شهروند آمریکایی به دلیل اینکه مأموران گشت مرزی شنیده بودند که آنها اسپانیایی صحبت می کنند پس از دستگیر شدن در مونتانا طرح شکایت کردند.

ما شاهد این بوده ایم که دونالد ترامپ، مهاجران و پناهجویان را خوار می کند و آنها را تهدیدی خطرناک برای آمریکا می داند. وی اکنون نیز معترضان را به همان شیوه توصیف می کند.

اعزام مأموران با سوابق طولانی در پرخاشگری به شهرهای آمریکا و آموزش اندک آنها در پلیس حاکی از تحقیر حقوق شهروندان آمریکایی و غیر شهروندان توسط این دولت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهروندان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت امروز سه شنبه در اعتراض به تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان دست به برگزاری تجمع اعتراضی زدند.

در جریان این تجمع اعتراضی شماری از دانشجویان پرچم اسرائیل را زیر پا گذاشته و آن را به آتش کشیدند.

گفتنی است همزمان با تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی، دانشگاه های بیروت نیز تحصن خود را در حمایت از ملت مظلوم فلسطین آغاز کردند.

کد خبر 6093256 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲