Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: ائمه جمعه مسئولان دلسوز در انقلاب و نظام شکوهمند اسلامی بوده و نقش بی بدیلی در حفظ و پیشبرد اهداف اسلام و کشور برعهده دارند.

صاحب گل صالحی در نشست علما و معتمدان و شوراهای خاش بیان کرد: امامان جمعه و جماعات در تقویت وحدت و همگرایی و پیشگیری از اختلاف نقش آفرینی می کنند و از صفات و ویژگی های بارز آنان تحلیل مسائل، دین شناسی، آگاهی بخشی، مطالبه گری، بیان واقعیت ها و حقایق می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: علما با سخنرانی های بروز و متناسب با نیازها و افکار جوانان می توانند به جذب این قشر در مساجد کمک کنند.

صالحی تاکید کرد: روحیه مطالبه گری و نقد سازنده و بیان مشکلات باید در نمازهای جمعه مورد توجه قرار گیرد.

مقام عالی دولت در خاش ادامه داد: وجود گرانی ها و مشکلات اقتصادی برای مردم و مسئولان کشور آزار دهنده هست و متاسفانه تحریم و تشدید فشارهای دشمنان سبب گسترده شدن فقر و محرومیت ها و شرایط دشوار اقتصادی و وقوع جرم در جامعه گردیده است.

صالحی با اشاره به اینکه بیماری ویروسی کرونا تمام معادلات جهان را بر هم زده است گفت: کاهش عید دیدنی و دید و بازدیدهای روزانه و عیدانه و کاهش معاملات و معاشرات و استفاده مکرر از ماسک و شست و شوی زیاد دست و صورت و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک فرهنگ شکل گیرد، زیرا اعتقاد داریم این ویروس ناشناخته و خطرناک بوده و بایستی به نوعی با آن زندگی کنیم.

فرماندار خاش اظهار داشت: در حدود شش ماه اخیر افزون بر ۶۰۰ بیمار کرونایی و ۳۳ مورد فوتی داشته ایم که ۳۰۰ مورد آن فقط در یکماه تیرماه بوده و در همین مدت نیز ۲۱ فوتی داشته ایم.

وی افزود: در بسیاری از نقاط کشور بالای ۹۵ درصد از مردم از ماسک استفاده می کنند، اما در خاش دو درصد از مردم به استفاده از ماسک اهمیت می دهند که می طلبد در این راستا علما و معتمدان و نخبگان جامعه برای مردم روشنگری کرده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را تبیین کنند.

عیدمحمد قلندرزهی بخشدار مرکزی خاش نیز گفت: حفظ و رعایت پروتکل های اجتماعی و استفاده از ماسک و پیشگیری از برگزاری مراسم ها و تجمعات بزرگ باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه اقشار جامعه باشد که امیدواریم علما و معتمدان و بزرگان به مسئولان کمک کنند تا شاهد کاهش موارد ابتلا به بیماری و ارتقای شاخص های سلامت در جامعه باشیم.

وی با گرامی داشت سالروز تشکیل نخستین نماز جمعه در کشور بعد از انقلاب اسلامی بیان کرد: امامان جمعه و جماعات و بزرگان و معتمدان به عنوان بازوهای نظام اسلامی در رشد و توسعه و عمران و آبادانی کشور نقش داشته و به بهترین نحو در تامین امنیت و حفظ و تقویت وحدت و همگرایی در جامعه کمک کرده اند و همچنان همگام و همسو با نظام اسلامی با مسئولان همراهی می کنند.

امامان جمعه مساجد جامع توحیدیه، الخلیل، حنفاء و امام حسین اهل سنت خاش و شماری از معتمدان این شهرستان نیز در سخنانی بر اهمیت و ضرورت حفظ وحدت و همگرایی در جامعه و تلاش دولتمردان برای کاهش دادن آسیب های اجتماعی و نیز اهمیت استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و مباحث پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کرونا تاکید کردند.

در این نشست مقرر گردید نماز عید سعید قربان به مانند نماز عید سعید فطر در فضای باز مساجد هر محله و منطقه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و با رعایت وقت محدود و سخنرانی های خیلی کوتاه اقامه و مردم نیز از دید و بازدیدهای عیدانه بکاهند و از ظرفیت فضای مجازی و امکانات ارتباطات تلفن همراه و ثابت برای تبریکات عید بهره ببرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خاش ائمه جمعه سيستان و بلوچستان استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت اسلام هادی صاحبقرانی  در این مراسم  با گرامی داشت هفته معلم گفت: جامعه روحانیت نیز  در کسوت معلمان جامعه هستند و از محور‌ها و ماموریت‌هایی  که تبلیغات اسلامی در این حصوص تلاش  می‌کند مسئله رصد و کارهاو اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا وآمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی با اشاره  به نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به دانشجویان امریکا افزود: منشاء این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به اینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگینتر می‌کند باید جهاد تبین کنیم

سپس در پایان مراسم با تقدیر از حجت اسلام یداللهی حجت اسلام حسین حسن نژاد را به سمت مسئول تبلیغات اسلامی جغتای معرفی کرد.

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان