Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:04:47 GMT

نماز جمعه محور اتحاد و وحدت ملت ایران است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۳۶۹۹

نماز جمعه محور اتحاد و وحدت ملت ایران است

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز یکشنبه در به مناسب پنجم مرداد و سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در گفت و گو با ایرنا، افزود: نماز جمعه از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی و یادگار امام خمینی (ره) است که با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی احیا و مهد بیداری ملت‌های مسلمان شد.

وی ادامه داد: فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه تریبونی برای پشتیبانی از ولایت فقیه، آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی و از طرفی صدای ملت مومن و همیشه در صحنه ایران اسلامی در برای مسئولان و دولتمردان است و صیانت از این تریبون مقدس وظیفه همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نماز جمعه نقش موثری در بصرت‌افزایی و آگاه‌سازی جامعه در برابر توطئه‌های دشمنان داشته است، اظهار داشت: نماز جمعه میعادگاه عاشقانی است که با حضور پر شور و وحدت آفرین خود دفاع همه جانبه و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی را فریاد می‌زنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: نماز جمعه سنگری دینی و معنوی و فرصتی مغتنم برای بیان خدمات نظام اسلامی است و ائمه جمعه باید از این فرصت استفاده کرده و با بیان حقایق و عملکرد نظام اسلامی توطئه‌های دشمنان از طریق فضای مجازی را خنثی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نماز جمعه به فرموده رهبر معظم انقلاب، قرارگاه فرهنگی صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است و باید از این ظرفیت در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ انقلابی استفاده کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با بهره‌گیری فضای مجازی به دنبال جریان‌سازی‌ بر علیه نظام‌اسلامی‌ هستند، باید مصلی‌های نماز جمعه به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی را بیش از پیش فعال کرده و با برنامه‌ریزی‌های کاربردی و ارائه راهکارهای کارشناسی در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ انقلابی و اهل بیتی گام برداشت.

وی ادامه داد: رسالت خطیر تریبون نمازجمعه اصلاح رویکردها و سالم‌سازی فضای معنوی جامعه است که در حوزه پرورش فکری و ذاتی افراد و لایه‌های جمعیتی باید از ظرفیت‌های آن به شایستگی بهره برد.

امام جمعه اراک تاکید کرد: بیشترین رسالت نماز جمعه فضاسازی اجتماعی در جامعه است که در ساختارمندی شخصیت معنوی و اخلاقی افراد نقش محوری دارد که این مهم بیش از پیش باید در جامعه تبیین شود.

اولین نماز جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روز جمعه پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ قمری، توسط مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

برچسب‌ها آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه مرکزی استان مرکزی امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه مرکزی استان مرکزی امام جمعه اراک نماینده ولی فقیه مرکزی استان مرکزی امام جمعه اراک انقلاب اسلامی دری نجف آبادی نظام اسلامی نماز جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت داجیلری شامگاه یکشنبه در همایش شوراهای بخش خرم آباد ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شوراها گفت: شورا به عنوان نماد خرد جمعی و نماد مردم سالاری دینی بوده و عامل وحدت و انسجام و عامل تحول و توسعه می‌تواند باشد.

وی افزود: تحولات بزرگی با وجود شوراها در روستاها و شهرهای ایجاد شده و شوراها بعنوان عصاره مردم و بازوی دولت به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن اظهار داشت: انتظارما از شوراها این است که راضی به برنامه کوتاه مدت و برنامه‌های خرد نباشند بلکه با افق دید بلند و با نگاه توسعه پایدار در محلات خویش کار کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما در برنامه ریزی غرب مازندران، گردشگری است، این صنعت نیازمند زیرساخت بوده که یکی از آنها توسعه راه‌ها است در حالی که برخی روستاها حاضر نیستند معابر خود را تعریض کنند.

داجیلری تصریح کرد: نگاه توسعه محور شوراها بسیار می‌تواند کارساز باشد. این موضوع در نگاه مشاوران طرح هادی هم ضرورت دارد.

فرماندار تنکابن با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد؛ در بازنگری طرح هادی روستاها، کاهش اراضی مسکونی را داریم و این مسئله با تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت منافات دارد.

کد خبر 6097693

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند