Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@16:14:19 GMT

بازگشایی بزرگراه شهید سلیمانی در شیراز

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۴۶۸۳

بازگشایی بزرگراه شهید سلیمانی در شیراز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی درباره بازگشایی بزرگراه شهید سلیمانی در شیراز، گفت: در حال حاضر مسیر "صدرا به سمت باجگاه" آماده و پس از یک وقفه کوتاه، مجدد بازگشایی شده است.

او با بیان اینکه البته این محور هنوز به صورت کامل احداث نشده است، گفت: برای خودرو‌هایی که می‌خواهند از صدرا به سمت مرودشت بروند نیاز به تقاطع غیرهمسطح است که در تلاقی بزرگراه قرار گرفته و عملیات عمرانی برای احداث آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه شرکت عمران صدرا قول داده که این تقاطع ۳ ماهه آماده شود، افزود: با توجه به اینکه این مسیر به باجگاه متصل می‌شود، زمان سفر از ۶۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

سرهنگ دهقانی بیان کرد: پیش از این اگر کسی می‌خواست از صدرا به مرودشت برود باید وارد شهر شیراز می‌شد و حدود ۶۰ دقیقه سپری می‌کرد، اما اکنون با ۱۰ دقیقه می‌تواند این مسیر را طی کند؛ به همین دلیل استقبال از این محور زیاد است.

او عنوان کرد: در هفته‌های اخیر به صورت آزمایشی مسیر رفت این محور بازگشایی شد، اما، چون مسیر برگشت آن یعنی "باجگاه به صدرا" هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود و برخی از رانندگان در خلاف جهت وارد مسیر شده بودند، پلیس برای ایمنی بیشتر این بزرگراه را مسدود کرد.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس، تصریح کرد: اکنون در مسیر برگشت این محور یعنی باجگاه به صدرا نیرو‌های پلیس و شرکت عمران مستقر هستند و اجازه ورود احتمالی رانندگان را نمی‌دهند، اما مسیر رفت یعنی صدرا به باجگاه باز است.

سرهنگ دهقانی با تاکید بر اینکه این مسیر در حال حاضر یک طرفه است، بیان کرد: کوتاه شدن مسیر و زمان سفر جذابیت زیادی برای رانندگان به ویژه در مناطق شهرکت‌های گلستان، گویم و دیگر نقاط دارد، اما تا زمانی که این محور به بهره‌برداری کامل نرسد نمی‌توان از آن استفاده کرد.

این مقام انتظامی درباره نقش این محور در کاهش تصادفات نیز گفت: هر چه مسیر و زمان سفر کمتر شود، در کاهش تصادفات نیز موثر است و این مسیر در صورت بهره‌برداری کامل هم به لحاظ ایمنی و هم زمان سفر مورد توجه است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راه فارس زمان سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد

نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر صدرا به دستور دکتر ایمانیه استاندار فارس با ریاست دکتر شیبانی فرماندار شهرستان شیراز و با محوریت شرکت عمران شهر جدید صدرا در فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این نشست گفت: شهر جدید صدرا هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با اتمام ۲۰ هزار واحد نهصت ملی مسکن که در حال ساخت هست پیش بینی می‌شود جمعیت این شهر به افق چهارصد هزار نفر برسد.

پوربهی افزود: هر چند تلاش‌های جهادی فراوانی در یک و نیم سال گذشته برای حل مشکلات شهر صدرا شده، اما این شهر همچنان در بخش‌های مختلف شاهد چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای است که حل آنها مستلزم یک تلاش جهادی و هم افزایی همگانی است.

او ادامه داد: عمده مشکلات امروز شهر صدرا در بخش‌های درمان و بهداشت، آموزش و پرورش، ورزش است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: هم اکنون ۲۲ هزار دانش آموز در شهر صدرا مشغول به تحصیل هستند که ۹ هزار نفر از این دانش آموزان به دلیل کمبود مدرسه اجبارا در مدارس شهر شیراز مشغول تحصیل می‌شوند.

پوربهی بیان کرد: هر چند شرکت عمران صدرا در این سال‌ها در جهت توسعه فضا‌های آموزشی گام‌های موثری برداشته است به طوری که چندین مدرسه در حال ساخت را در برنامه داریم، اما همچنان این شهر با کمبود هفده مدرسه رو به رو است.

او افزود: عقب ماندگی‌هایی در شهر صدرا در حوزه درمان و بهداشت و ورزش هم وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان فارس بخش زیادی از آنها برطرف خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران با بیان اینکه ۲۲ اداره در شهر صدرا مستقر هستند، افزود: این شرکت امادگی این را دارد برای استقرار ادارات دولتی و توسعه اماکن ورزشی، آموزشی، بهداشتی زمین و زیر ساخت‌های لازم را مهیا کند.

پوربهی گفت: در یک و نیم سال گذشته تلاش شده است با برنامه ریزی‌های مدون و دریافت برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت از ادارات مختلف در شهر صدرا گامی موثر در جهت برداشتن مشکلات برداریم، برنامه ریزی مدونی که برای نخستین بار در تاریخ شهر صدرا انجام شده‌است. 

مدیر عامل شرکت عمران صدرا به مشکلات جاده ۱۰ و نیم کیلومتری قره پیری اشاره کرد و افزود: کار اجرایی این جاده به عهده شرکت عمران صدرا است. حدود شش و نیم کیلومتر این جاده که در حریم شهر صدرا قرار دارد، اماده اسفالت است، اما مابقی که در حوزه شهر شیراز قرار دارد کار تملک آن که وظیفه شهرداری شیراز است، انجام نشده و مهمترین مانع پیشرفت این پروژه همین موضوع است، گویی اتمام این جاده که می‌تواند برای شهروندان شیرازی هم حائز اهمیت باشد در اولویت شهرداری شیراز قرار ندارد.

او ادامه داد: امروز برای رفع مشکلات شهر صدرا بیش از ۸ همت اعتبار نیاز است که این مبلغ اعتبار ۳۶ سال شرکت عمران صدرا و شهرداری شهر صدرا است، اما اگر یک تلاش همگانی در سطح استان و شهر صدرا قرار انجام شود قطعا حل مشکلات در کمترین زمان ممکن شدنی است.

در این جلسه مصوب شد از سهم سه درصد که شهرداری به آموزش و پرورش استان واریز می‌کند این اعتبار مستقیما صرف ساخت و توسعه اماکن اموزشی شهر صدرا شود و در این حوزه تهاتر شود.

 همچنین قرار شد از ظرفیت خیرین و همایش خیرین که قرار است در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه در شهر صدرا برگزار شود، در جهت حل مشکلات آموزشی شهر صدرا استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان