Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - با هوشیاری محیط بانان پاسگاه محیط بانی لرد، عامل ایجاد حریق حین آتش سوزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده آق داغ شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت : فردی که به دلایل واهی مشغول ایجاد حریق در مراتع و پوشش جنگلی درختچه ای اراضی ملی منطقه حفاظت شده آق داغ در بخش شاهرود بود، سریعا با هوشیاری محیط بانان پاسگاه محیط بانی لرد شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی کسائی اظهار داشت: متخلف دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی بخش مرکزی شهرستان خلخال معرفی شد.
وی با اشاره به اینکه برخی از آتش سوزی ها در منطقه بعلت سهل انگاری مسافران و گاهی چوپانان محلی که بدون رعایت جوانب احتیاط ایجاد آتش می نمایند رخ می دهد افزود: به منظور جلوگیری از حریق‌های احتمالی در منطقه تیم واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال تشکیل و پایش و بررسی مناطق جهت جلوگیری از آتش‌سوزی را در اولویت قرار داده که امسال طی 4 عملیات در منطقه حفاظت شده آق داغ، حریق حین آتش سوزی با هوشیاری محیط بانان منطقه مهار و از گسترش آن جلوگیری شده است.
کسائی همکاری مردم در عدم روشن کردن آتش در طبیعت و اطمینان از خاموشی آن را گام مهمی در حفظ محیط زیست و پیشگیری در عدم وقوع آتش سوزی‌ها در مراتع و اراضی ملی عنوان کرد.
منطقه حفاظت شده آق داغ به وسعت 88 هزار هکتار در شهرستان خلخال واقع شده است و به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالاست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال محیط زیست آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس