Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک روزنامه بریتانیایی گزارش داده، نخست وزیر این کشور قصد دارد تغییراتی را در قوانین مربوط به خیانت و ضدجاسوسی کشورش اعمال کند تا با آنچه دولت وی تهدیدی از سوی روسیه و چین می‌پندارد مقابله کند.

 بر اساس گزارش روزنامه «مِیل آن ساندی»، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، قصد دارد تغییراتی را در قوانین مربوط به خیانت و ضدجاسوسی کشورش اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر‌گزاری «دویچه وله» به نقل از این روزنامه بریتانیایی نوشته، این تغییرات از سال ۱۶۹۵ در انگلیس بزرگترین تغییرات اعمال شده بر این گونه قوانین محسوب می‌شوند.

جانسون قصد دارد این تغییرات را به منظور مقابله با آنچه دولت وی تهدیدات چین و روسیه می‌پندارد، اعمال کند.

این روزنامه انگلیسی همچنین گزارش داده که این تغییرات نسخه جدیدی از قوانین موسوم به «قانون خیانت» و «قانون جاسوسی» را ارائه می‌دهند تا عاملان و نفوذ‌کنندگان خارجی ردیابی شوند.

این تغییرات همچنین شامل باز‌نویسی قانونی موسوم به «قانون اسرار رسمی» می‌شود که برای عصر دیجیتال مناسب هستند.

این روزنامه با استناد به منابعی که نامی از آنها نبرده، نوشته نخست وزیر انگلیس می‌خواهد این تغییرات جدید در کتاب‌های قانون اساسی این کشور در عرض چند ماه منتشر شوند.

در هفته‌های اخیر تنش لندن و مسکو بر سر اتهامات جدید انگلیس علیه روسیه بالا گرفته است.

دولت انگلیس پنجشنبه هفته گذشته، «عاملان روس» را به تلاش برای دخالت در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور متهم کرد.

دولت این کشور همچنین مدعی شده بود که روسیه با پیشبرد حمله سایبری در حال سرقت اطلاعات مربوط به ساخت واکسن از آزمایشگاه‌های این کشور بوده است.

مسکو نیز با رد این اتهامات گفته بود دولت روسیه هرگز در انتخابات دیگر کشور‌ها دخالت نکرده و دخالت‌های کشور‌های دیگر در امور داخلی خود را نیز تحمل نمی‌کند.

سه‌شنبه هفته گذشته در پی انتشار گزارش پارلمان انگلیس درخصوص عدم بررسی مناسب احتمال مداخله روسیه در انتخابات‌ انگلیس، دولت این کشور از تلاش برای تقویت آژانس‌های اطلاعاتی و تصویب قوانین ضدجاسوسی جدید خبر داد.

روز بعد (چهار‌شنبه) «گرنت شاپز» وزیر حمل‌ و نقل انگلیس در مصاحبه‌ای گفت، طبق یکی از این قوانین جدید که در پارلمان انگلیس مطرح خواهد شد، در اقدامی متقابل اسامی مأموران اطلاعاتی دیگر کشورها نظیر آمریکا و استرالیا باید در پایگاه داده‌ای در انگلیس ثبت شود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد نوعی از پوشش گیاهی بیش از تصور پژوهشگران به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

با تشدید گرمایش جهانی خشکسالی، سیل و آتش‌سوزی در سراسر جهان، دانشمندان در غرب ایالات متحده برای کمک به جبران برخی از آسیب‌ها به این نوع از پوشش گیاهی که به عنوان جوندگان مشهور هستند، روی آورده‌اند.

محققان دانشگاه ایالتی بویز یوتا و دانشگاه ایالتی یوتا از داده‌های ماهواره‌ای برای شناسایی جریان‌هایی استفاده کرده‌اند که می‌توانند برای تقویت پوشش گیاهی، دوباره معرفی شوند و گسترش یایند. دانشمندان همچنین در حال ثبت چگونگی تغییر فراوانی آب و پوشش گیاهی مجاور آنها به عنوان معیاری برای سلامت محیط‌زیست هستند.

جودی برانت، دانشیار دانشگاه ایالتی بویز که رهبری تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، می‌گوید: ارزش واقعی استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای نظارت این است که برای افرادی به کار می‌رود که روی زمین سخت کار می‌کنند و پروژه‌هایی مانند افزایش دسترسی به آب، افزایش زیستگاه ماهی‌ها و گونه‌ها را اجرا می‌کنند. 

در بیانیه قبلی ناسا گفته شده است که داده‌های ماهواره‌ای برای تعیین کمیت تأثیر این نوع از جوندگان بر اکوسیستم‌های محلی نشان از اثرگذاری قابل توجه آنها داشته است و هرچه آنها را حفظ و گسترش دهیم می‌توانیم در مقیاس بزرگ‌تری از وجود آنها برای مقابله با تغییر اقلیم بهره ببریم.

طبق دیتای یکی از مقاله‌های نیویورک تایمز، این نوع پوشش گیاهی «سلاح‌های خزدار انعطاف‌پذیری آب و هوا» هستند. آنها به طور طبیعی اطراف سدها، بر روی رودخانه‌ها و نهر‌ها به وجود می‌آیند و جریان آبی را که در منطقه فوران می‌کند، کاهش می‌دهند. پوشش گیاهی سبز را تقویت می‌کنند و به نوبه خود خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و اثرات خشکسالی و سیل را نیز کاهش می‌دهند. 

دانشمندان مکررا تاثیر این نوع پوشش گیاهی را بررسی و تاکید کرده‌اند، گسترش آنها فراتر از تصور آنها اثرگذار است و با تغییر اقلیم مبارزه می‌کند.

پوشش گیاهی مذکور تا اواخر دهه ۱۸۰۰ در دریاچه‌ها، نهر‌ها و مرداب‌های سراسر آمریکای شمالی رایج بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور